خبرنگاران سرپرست مخابرات: البرز از استانهای پیشرو در حوزه فیبر نوری است

به گزارش سبزوار امروز، کرج - خبرنگاران - سرپرست مخابرات منطقه البرز اعلام نمود که استان البرز یکی از استان های پیشرو در ایجاد و اجرای طرح بستر فیبرنوری در حوزه ارتباطات کشور است و این ظرفیت در سراسر استان گسترش یافته است .

خبرنگاران سرپرست مخابرات: البرز از استانهای پیشرو در حوزه فیبر نوری است

محمدرضا شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت : اکنون 100 هزار پورت فیبر نوری ftth نصب شده و آماده راه اندازی است که مجتمع های مسکونی و شهرک ها در اولویت بهره مندی از امکانات فیبر نوری استان هستند.

شجاعی گفت: در زمان حاضر حدود چهار هزار و 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان البرز ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل مخابرات البرز اظهار داشت: امسال با کوشش های اجرا شده بیش از 2 هزار و 200 خط فیبر نوری واگذار شده که آمار کل واگذاری ها به پنج هزار و 200 خط رسیده است.

وی تاکید نمود که تحقق سیستم فیبر نوری دراستان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر با سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت وسازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم گردد.

شجاعی یادآور شد که با نصب یک فیبر نوری در یک مجتمع انبوه سازی شده تمام مشترکان می توانند از خدمات ارتباطی تلفن و اینترنت به سهولت استفاده نمایند.

سرپرست مخابرات منطقه البرز همچنین اضافه کرد: درامسال دایری تلفن ثابت تا بهمن ماه امسال 36 هزار شماره بوده که رقم شماره تلفن های ثابت فعال در این استان به یک میلیون و 85 هزار شماره تلفن رسیده است .

شجاعی گفت: در حوزه اینترنت ای دی اس ال نیز 174 هزار مشترک در سطح استان البرز فعال است.

وی در مورد آمار دایری وی دی اس ال در البرز بیان داشت که اکنون یک هزارو 700 شماره در مخابرات این استان این حوزه فعال است و همچنین شهرستان کرج نیز در پروژه واگذاری پنج میلیون پورت کشوری قرار گرفته است .

وی یادآور شد که استان البرز در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اتحادیه بین المللی مخابرات نیز به لحاظ کوشش های اجرا شده همیشه جزو استانهای برتر کشور است.

او گفت که ضریب برخورداری از تلفن ثابت در این استان نیز 37 درصد بوده درحالی که میانگین کشوری 34.53 درصد است.

شجاعی تاکید نمود: با وجود شیوع کرونا در کشور و استان البرز میزان زیر ساخت های مخابراتی در این استان افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1854

به "خبرنگاران سرپرست مخابرات: البرز از استانهای پیشرو در حوزه فیبر نوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست مخابرات: البرز از استانهای پیشرو در حوزه فیبر نوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید