خبرنگاران خیز ترامپ برای اقدامات سختگیرانه علیه چین

به گزارش سبزوار امروز، پکن-خبرنگاران-روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز دوشنبه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال اقدامات جدید سختگیرانه علیه چین است.

خبرنگاران خیز ترامپ برای اقدامات سختگیرانه علیه چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از این روزنامه از جمله این اقدامات حفاظت از فناوری های پیشرفته ایالات متحده در برابر بهره برداری های ارتش چین و یا مقابله با ماهیگیری در آبهای منطقه از جمله دریای جنوبی و دریای شرقی چین و یا تحریم های بیشتر چین درارتباط با مناطق هنگ کنگ و سین کیانگ است.

این در شرایطی است که پکن تاکید دارد تنها راه درست برای پیشرفت ، همکاری است و در غیر این صورت اقدامات یکجانبه آمریکا هر دو طرف را متضرر می سازد.

روزنامه از قول منابع مطلع از دولت ترامپ و بدون ذکر نام این منابع آورده است: ترامپ در هفته های باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ، چندین حرکت سختگیرانه علیه چین در نظر گرفته است که احتمالاً دستان رئیس جمهور منتخب جو بایدن را نیز در قبال چین بسته نگه خواهد داشت.

این مقامات گفته اند که اقدامات تحت آنالیز شامل حفاظت از فناوری آمریکا در برابر بهره برداری توسط ارتش چین ، مقابله با صید غیرقانونی و تحریم های بیشتر علیه مقامات حزب کمونیست چین است.

نشریه چینی از قول جان اولیوت یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می نویسد: تا زمانی که پکن راستا خود را تغییر ندهد و به یک بازیگر مسئول در صحنه جهانی تبدیل نشود ، روسای جمهور آینده ایالات متحده هم نخواهند توانست اقدامات ترامپ را دستخوش تغییر قرار دهند.

این احتمال داده شده است که ترامپ ممکن است تحریم ها یا محدودیت های تجاری را علیه شرکت های چینی ، نهادهای دولتی یا مقامات دیگر به بهانه نقض حقوق بشر یا تهدید امنیت ملی ایالات متحده اعمال کند.

در پکن اما جایو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: همکاری تنها راه درست برای پیشرفت است.

وی توضیح داد: همکاری تامین کننده منافع اساسی دو کشور و دو ملت است درحالی که رویارویی برای آنها به معنای باخت است و در راستا رشد سالم و با ثبات روابط چین و آمریکا نیست.

در همین حال امروز نشریه گلوبال تایمز از ارگان های رسانه ای حزب حاکم چین نوشت: پکن برای اقدامات نهایی جنون آمیز دولت ترامپ و روان پریشانی های وی در موضوعات مرتبط با چین آماده شده است ، زیرا به احتمال زیاد رئیس جمهور فعلی ایالات متحده اقدامات بسیار شدیدتری را در خصوص موضوعاتی مانند دریای جنوبی چین ، جزیره تایوان و بخش فناوری پیشرفته چین در نظر گرفته است. تحرکاتی که بنوعی ایجاد موانع برای رییس جمهور منتخب در آینده است.

نشریه افزوده است: ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بایدن همه سیاست های دولت ترامپ را لغو کند. این طور نمی تواند باشد؟ چین کاملاً آماده درگیری های بیشتر با دولت جدید آمریکا است. دولت بایدن تنها سیاست های بد ترامپ را در راستای منافع آمریکا اصلاح خواهد نمود. لذا آماده بودن برای یک مبارزه طولانی همواره انتخاب عاقلانه ای برای چین است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1697

به "خبرنگاران خیز ترامپ برای اقدامات سختگیرانه علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیز ترامپ برای اقدامات سختگیرانه علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید