خبرنگاران جشنواره بین المللی سینمایی مسکو بدون فیلمی از ایران برگزار گردید

به گزارش سبزوار امروز، مسکو - خبرنگاران - جشنواره بین المللی سینمایی مسکو سال جاری برای نخستین بار در دو دهه اخیر بدون فیلم برگزیده ای از ایران برگزار شده است.

خبرنگاران جشنواره بین المللی سینمایی مسکو بدون فیلمی از ایران برگزار گردید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جشنواره بین المللی سینمایی مسکو که یکی از رویدادهای قدیمی و معتبر فیلم در اروپا و دنیا به شمار می رود، سال جاری و در چهل و دومین دوره، بدلیل شیوع بیماری کرونا به شکلی متفاوت برگزار گردیده است .

از بین 250 فیلم ارسالی از 5 قاره دنیا، تنها 9 فیلم از 8 کشور دنیا به بخش مسابقه پایانی راه یافته اند.

فیلم های این جشنواره در سینماهای ایلیوزیون، کارو و آکتیابر، مرکز فرهنگی نووی ترتیاکوفسکی و سالن نمایش فیلم نگارخانه ترتیاکوفسکی نمایش داده می گردد و تا روز هشتم ماه اکتبر (روز پنجشنبه هفته جاری) ادامه خواهد داشت.

اگرچه ایران سال جاری فیلمی به بخش مسابقه ارسال نکرد، اما چندین فیلم ایرانی در بخش جانبی، هنر و تجربه، همچون بسیاری از فیلم های این جشنواره، به صورت آنلاین به نمایش در می آید.

در روزهای اخیر همچنین هفته فیلم های ایرانی در روسیه، به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار گردید.

در سال های اخیر فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی سینمایی مسکو حضور گسترده ای داشته و چندین فیلم ایرانی جوایز برتر این مسابقات را از آن خود نموده اند.

چهار سال پیش فیلم دختر ساخته سیدرضا میرکریمی حاضر در بخش اصلی رقابتی جشنواره بین المللی سینمایی مسکو سه جایزه اصلی برترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و انتخاب دوم از نگاه بینندگان را کسب کرد.

روس ها جشنواره بین المللی فیلم مسکو را که توسط ژوزف استالین رهبر وقت شوروی بنا قرار گرفت همتراز با جشنواره سینمایی کن و برلین می دانند.

این جشنواره که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی متوقف شد از سال 1959 بار دیگر شروع بکار کرد و هرساله برگزار می گردد.

ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روس که به اسپیلبرگ روسیه مشهور است، برعهده دارد.

به فیلم های برگزیده شده و نفرات برتر جشنواره تندیس های طلایی گئورگی مقدس نماد این جشنواره بین المللی داده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1612

به "خبرنگاران جشنواره بین المللی سینمایی مسکو بدون فیلمی از ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره بین المللی سینمایی مسکو بدون فیلمی از ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید