تور هند: فراوری برق با قطرات باران با کوشش محققان هندی ، از جلوگیری 99 درصدی ویروس ها با ماسک نانو تا انفجار سلول های سرطانی با گرمای فراوری شده از نور

به گزارش سبزوار امروز، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تور هند: فراوری برق با قطرات باران با کوشش محققان هندی ، از جلوگیری 99 درصدی ویروس ها با ماسک نانو تا انفجار سلول های سرطانی با گرمای فراوری شده از نور

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ساخت تجهیزات تشخیص ویروسی با الهام از بال پروانه

محققان از چگونگی تمرکز نور در بال های پروانه الهام گرفتند و روش جدیدی را برای تمرکز نور روی تراشه ارائه کردند که پتانسیل قدرتمندی برای تشخیص مولکولی یا ویروس دارد. این فناوری مزایای زیادی از جمله تشخیص سریع تر و دقیق تر مولکولی در خون و بزاق را به ارمغان می آورد. این امر توانایی ما را در آزمایش و ردیابی ویروس ها بسیار افزایش می دهد و احتمال انتقال ویروس های مسری را در جامعه کاهش می دهد.

جلوگیری از 99.99 درصد ویروس ها و باکتری ها با ماسک نانو

زنگرافن سلوشنز یک شرکت کانادایی، در بخش فناوری نانو با تمرکز بر راهکار های مراقبت های بهداشتی نسل بعدی است. نتایج آزمایش های اجرا شده، کارآیی بالای فیلتراسیون باکتریایی (BFE) و کارآیی فیلتراسیون ویروسی (VFE) ماسک های جراحی تقویت شده ZENGuard را نشان می دهد. ماسک های دارای روکش ZENGuard 98.9 درصد بیشتر باکتری و 97.8 درصد بیشتر ذرات ویروس را در مقایسه با ماسک 3 لایه ASTM معمولی حذف کردند. با سطح BFE و VFE بیش از 99.99، این شرکت معتقد است که این بالاترین اعداد راندمان فیلتراسیون برای ماسک های جراحی در بازار است.

محدودیت های موجود در مدار های تبدیل نور به فرکانس مرتفع می گردد

تیمی از محققان دانشگاه ملی اینچئون، کره جنوبی به سرپرستی پروفسور سونگ هون جین، یک سیستم بسیار کارآمد از آشکارساز های نوری را ساخته اند که می تواند بر محدودیت های LFC معمولی غلبه کند. آن ها در مطالعه خود، که در مجله Small منتشر شده، گزارش کردند که اینورتر های حساس به نور اضافی با نانولوله های کربنی تک جداره نوع p و ترانزیستور های لایه نازک گالیوم-روی-اکسید (a-IGZO/SWNT) ساخته شده است. سیستم LFC پیشرفته در این مطالعه را می توان برای ساخت سیستم های حسگر نوری که دارای یکپارچگی سیگنال سطح بالا و بعلاوه پردازش و انتقال سیگنال، استفاده کرد. این ویژگی های امیدوارنماینده آن را به مدعی قوی برای کاربرد در حسگر ها آینده اینترنت اشیا تبدیل می نماید.

توسعه دو روش ژن درمانی برای اختلالات ذخیره لیزوزومی

پلتفورم سلکتا بایوساینسز از نانوذرات زیست تخریب پذیر استفاده می نماید که داروی سرکوب نماینده سیستم ایمنی راپامایسین را در برداشته و بعلاوه با دارو های ژن درمانی ترکیب می گردد تا تحمل ایمنی خاص آنتی ژن را در بدن بیمار ایجاد کند. مطالعات نشان می دهد که افزودن نانوذرات ImmTOR به وکتور های AAV باعث افزایش اثربخشی، ایمنی و دوام درمان های ژنی می گردد. شرکت سلکتا بایوساینسز یکی از شرکت هایی است که روی پلتفورم های مربوط به سیستم ایمنی بدن کار می نماید. این شرکت برای حل این مشکل، سامانه های مبتنی بر نانوذرات موسوم به ImmTOR را ابداع نموده است که می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن را کنترل کند. این شرکت فناوری ImmTOR را با چند داروی زیستی که پاسخ ناخواسته در بدن ایجاد می نماید، ترکیب نموده و پیروز به افزایش اثربخشی و ایمنی این دارو ها شده است.

فراوری برق با قطرات باران با کوشش محققان هندی

محققان موسسه تحقیقاتی نانو مقیاس (NRF)، از موسسه فناوری هند (IIT)، در پی فراوری انرژی الکتریکی از ارتعاشات مکانیکی با استفاده از اثر تریبوالکتریک هستند. آن ها دستگاهی به نام نانوژنراتور تریبوالکتریکی سطح تماس جامد/مایع ساخته اند. این دستگاه می تواند از قطره آب که بر سطح دستگاه حرکت می نماید ، الکتریسیته فراوری کند. این دستگاه از قطرات باران، جریان آب و حتی امواج اقیانوس برای فراوری برق با استفاده از اثر تریبوالکتریک و القای الکتریکی استفاده می نماید.

سلول های تومور با استفاده از گرمای فراوری شده از نور منفجر می شوند

نانوذره ای ساخته شده از پروتئین های پوشش ویروسی که با مولکول های رنگ تزئین شده، به لیزر ها اجازه می دهد تا سلول های تومور را منفجر نمایند و سپس سیستم ایمنی بدن را به پاکسازی آ ن ها دعوت می نماید. این رویکرد یک ابزار تازه و قدرتمند به درمان فتوترمال اضافه می نماید، یک روش درمان آزمایشی سرطان که کوشش می نماید سلول های تومور را با استفاده از گرمای فراوری شده از نور نابود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2202

به "تور هند: فراوری برق با قطرات باران با کوشش محققان هندی ، از جلوگیری 99 درصدی ویروس ها با ماسک نانو تا انفجار سلول های سرطانی با گرمای فراوری شده از نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: فراوری برق با قطرات باران با کوشش محققان هندی ، از جلوگیری 99 درصدی ویروس ها با ماسک نانو تا انفجار سلول های سرطانی با گرمای فراوری شده از نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید