تعلیق 9 استاندارد خودرو به علت تحریم ها

به گزارش سبزوار امروز، به گفته دست اندرکاران صنعت خودرو با اعمال مجدد تحریم ها علیه کشورمان، صنعت خودروسازی با مسائل زیادی روبرو شده است و برنامه های سازمان استاندارد با وجود کوشش و اصرار زیاد برای اجرای استانداردهای 85گانه خودرویی به حاشیه رفت.

تعلیق 9 استاندارد خودرو به علت تحریم ها

غلام رضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری اظهار کرد: به علت مسائل ناشی از تحریم ها، اجرای بعضی از استانداردها تعلیق شده و در حال حاضر، بیش از 76 مورد از استانداردهای 85گانه در صنعت خودروسازی اجرایی می گردد. سازمان ملی استاندارد از خودروسازان تأییدیه آزمایشگاه های اروپایی را درمورد رعایت این استانداردها خواسته است و آنها در حال اجرای آن هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت گذاری دستوری اصلی ترین مانع در خودروسازی

استانداردهای 85گانه خودرویی همان گونه که از نامشان پیداست، باید پیش از فراوری انبوه و عرضه خودرو به مشتریان پاس شوند. اگرچه رعایت و اجرای این استانداردها از سال 96 برای خودروهای فراوری داخلی و وارداتی الزامی شده است، اما هنوز به اجرای صددرصدی نرسیده است.

به گفته غلام رضا شریعتی در حال حاضر رعایت 76 استاندارد الزامی است، اما اگر استانداردهای 85گانه عملی شوند، خودروسازها می توانند در بازارهای منطقه و جهانی حضور پیدا نمایند و ارزآوری داشته باشند.

فرایند اجباری شدن رعایت این استانداردها برای خودروهای داخلی در سه فاز 52گانه، 63گانه و در نهایت 85گانه برنامه ریزی شد. بدین صورت که از ابتدای دی ماه سال 96 رعایت استانداردهای 52گانه، از دی ماه 98 رعایت استاندارد 63گانه و از دی ماه سال 99 رعایت استانداردهای 85گانه خودرویی اجباری شد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2480

به "تعلیق 9 استاندارد خودرو به علت تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق 9 استاندارد خودرو به علت تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید