مقایسه محله و قیمت خرید آپارتمان در نواب و ولنجک

به گزارش سبزوار امروز، نواب از جمله محله های قدیمی و مشهور مرکز، پرتردد و سرزنده در جنوب غربی تهران قرار گرفته است.

مقایسه محله و قیمت خرید آپارتمان در نواب و ولنجک

به گزارش خبرنگار ، نواب از جمله محله های قدیمی و مشهور مرکز، پرتردد و سرزنده در جنوب غربی تهران قرار گرفته است. محله ای نسبتا شلوغ و پرجمعیت که در مجاورت عظیمراه شهید نواب صفوی قرار گرفته است. عظیمراه شهید نواب صفوی، شاهراه محله نواب است و دسترسی اصلی این محله به تعداد می آید. محلهٔ نواب با توجه به دسترسی و امکانات رفاهی خوبی که دارد، جزء محله های پرمتقاضی برای معاملات ملکی است. نواب از محله های متعددی چون؛ بریانک، زنجان جنوبی، سلسبیل جنوبی، سلسبیل شمالی، شبیری-جی، کارون جنوبی، کارون شمالی، هاشمی و هفت چنار تشکیل شده و از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت جنوب به خیابان کمیل، از سمت غرب به یادگار امام و از شرق به اطراف عظیمراه نواب صفوی متصل می شود.

محلهٔ نواب همانند دیگر محله های قدیمی تهران، در ابتدا از چند خانه و زمین کشاورزی تشکیل شده بود. با احداث عظیمراه نواب، تغییراتی در این محدوده رخ داد. عظیمراه نواب هم با هدف یاری به سهولت در رفت وآمد در محور شمالی- جنوبی تهران احداث شد. طرح احداث عظیمراه در سال 1344 به تصویب رسید، اما ساخت عظیمراه در سال 1373 شروع شد و پس از احداث عظیمراه، به مرور زمان مجموعه ای از آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی براساس اصول و استاندارد شهرسازی ساخته شدند و در نهایت محلهٔ نواب امروز شکل گرفت. در گذشته محلهٔ نواب بافت قدیمی و کوچه های باریک و تنگی داشت، اما امروزه به طور کلی تغییر و تحول یافته است. تاریخچهٔ نام این عظیمراه برگرفته از گرامیداشت یاد شهید نواب صفوی بود که به نام او نام گذاری شد.

مظنهٔ آپارتمان های محله نواب هم مانند سایر منطقه ها و محله های مرکز به عواملی گوناگونی چون، متراژ، سن بنا، بافت ساختمان، دسترسی محله، تعداد طبقات، امکانات (پارکینگ، انباری، آسانسور) و... بستگی دارد. مظنه خرید آپارتمان در محله نواب در مقایسه با سایر نقاط تهران مناسب تر بوده و در نواب، خانه های نقلی و آپارتمان هایی با متراژ پایین هم به وفور یافت می شود. همهٔ این عوامل شرایط مناسبی را برای خانه اولی ها و زوج های جوان و افراد مجرد یا کسانی که بودجه کمی برای خرید خانه دارند، فراهم می کند. برای آگاهی از قیمت خرید خانه در نواب به سایت دیوار سری بزنید و با پیشنهادهای شگفت انگیزش روبه رو شوید.

- به اسم نمونه، برای خرید خانه ای 47 متری، 18 سال ساخت، 1 خواب، دارای امکانات آسانسور و انباری باید 630 میلیون تومان هزینه کنید. قیمت هر متر مربع آن 13 میلیون و 404 هزار تومان است.

برای خرید خانه ای 68 متری، 15 سال ساخت، 1 خواب، دارای آسانسور و انباری باید 1 میلیارد و 25 میلیون تومان هزینه بپردازید، قیمت هر متر مربع آن 15 میلیون و 74 هزار تومان است.

برای خرید خانه ای 115 متری، نو ساخت، 2 خواب، فول امکانات، باید 2 میلیارد و 875 میلیون تومان هزینه پرداخت کنید، قیمت هر متر مربع آن 25 میلیون تومان است.

به وسیله عظیمراه نواب به راحتی می توان به سایر عظیمراه ها و منطقه ها تهران دست یافت. در این محله، محدودیت ترافیکی وجود ندارد و بیشتر خیابان های اطراف نواب به جز خیابان اسکندری طرح ترافیک زوج و فرد ندارند. اهالی نواب به راحتی می توانند در این محدوده با خودروی شخصی رفت وآمد نمایند.

محلهٔ نواب از نظر دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس، شرایط مناسبی دارد. اگر ساکن نواحی شمالی محله نواب هستید، به آسانی می توانید به وسیله ایستگاه مترو توحید به سایر منطقه ها تهران تردد کنید. مترو شهید نواب صفوی که در میان محله قرار گرفته، یکی از خطوط مهم مترو در این محله است که ساکنان منطقه ها مرکزی و جنوبی محله نواب به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. محله نواب علاوه بر داشتن مترو، مجهز به اتوبوس و بی آرتی است. برای استفاده از بی آرتی می توانید به وسیله خطوط بی آر تی آزادی- تهرانپارس و ترمینال جنوب- پایانه افشار، طی مسافتی کوتاه خود را به هر نقطه از تهران عظیم برسانید.

محله ولنجک یکی از محله های شمالی و مرفه نشین مرکز است. منطقهٔ ولنجک در کوهپایه های قله توچال قرار گرفته است. محله ولنجک جزء منطقه 1 و ناحیه 2 به تعداد می آید. این ناحیه از سمت شمال به ارتفاعات توچال و از جهت جنوب به عظیمراه چمران، از سمت غرب به درکه و از شرق به رودخانه ولنجک و زعفرانیه منتهی می شود. براساس آخرین سرتعدادی صورت گرفته، جمعیت این منطقه برابر با 22742 نفر برآورد شده است. از مکان های مهم ولنجک می توان؛ بام تهران، تله کابین توچال، سالن اجلاس سران و دانشگاه شهید بهشتی را نام برد. برای آگاهی از قیمت خرید آپارتمان در ولنجک به اپلیکیشن هایی چون؛ دیوار، کیلید، ای هوم و شیپور مراجعه نموده و خرید خود را به صورت آنلاین و با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.

ولنجک از ترکیب دو واژه ولنگ یا ولنج و ک تشکیل شده و معنای کلی این واژه جای رها شده کوچک است. تاریخچهٔ محلهٔ ولنجک به دوران صفویه برمی شود. در آن دوران با ورود مازندرانی ها، ولنجک قدیم تشکیل شد و ولنجک تازه هم از شروع دههٔ 50 شکل گرفت. در ابتدا ولنجک روستای کوچکی بود که به فرمان شاه عباس اول در کنار چشمه ای به وجود آمد. محل دقیق آن چشمه، مسجد جامع ولنجک کنونی است که شمالی ترین نقطه خیابان اعجازی محسوب می شود.

مظنه آپارتمان های محله ولنجک از متری 70 میلیون تومان شروع می شود و تا متری 160 میلیون تومان هم فروش دارد. اما قیمت خانه هایی با متری 60 میلیون تومان طبیعتا قدمتشان زیاد است و معمولا 15 یا 20 سال ساخت هستند. از خیابان یک تا سیزدهم قیمت خانه های ولنجک بالا است و از خیابان سیزدهم تا بیست وششم می توان خانه های مقرون به صرفه تری را پیدا کرد و محله گلستان و بوستان ولنجک هم به علت بافت بومی که دارد نسبت به جاهای دیگر ولنجک قیمت پایین تری دارد. منطقه هشت رودی که می شود جنوب میدان دانشگاه هم به علت اوقافی بودن خانه ها، قیمت پایین تری دارند. خانه های اوقافی به گونه ای هستند که هر ساله باید درصدی بابت خرید خانه به دولت مالیات پرداخت کرد.

برای مثال، قیمت کل آپارتمانی 165 متری، 3 خواب، 10 سال ساخت، فول امکانات، 12 میلیارد تومان است. مظنه هر متر مربع آن 72 میلیون و 727هزار تومان می شود.

برای خرید آپارتمانی 300 متری، 4 خواب، یک سال ساخت، فول امکانات، باید 36 میلیارد تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن 120 میلیون تومان است.

برای خرید خانه ای 80 متری، 20 سال ساخت، 2 خواب، فول امکانات، باید 8 میلیارد تومان بپردازید، قیمت هر متر مربع ان 100 میلیون تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2161

به "مقایسه محله و قیمت خرید آپارتمان در نواب و ولنجک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه محله و قیمت خرید آپارتمان در نواب و ولنجک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید