تصمیم دانشگاه های مطرح جهان برای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش سبزوار امروز، همه گیری ویروس کرونا و آغاز کلاس های آنلاین در پی تعطیلی دانشگاه ها تنها مختص ایران نیست و بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان اقدامات مختلفی را برای پیشگیری از شیوع کرونا پیش گرفته اند.

تصمیم دانشگاه های مطرح جهان برای پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به بحرانی نگران نماینده تبدیل شده و جوامع در حال اجرا اقدامات شدیدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستند. به همین منظور بسیاری از دانشکده ها، دانشگاه ها و موسسات علمی در جهان تعطیل شدند و فعالیت های آموزشی و اداری خود را به صورت آنلاین دنبال می نمایند. بسیاری از این دانشگاه ها نیز قصد دارند ترم های بهار و حتی تابستان 2020 را کاملا آنلاین برگزار نموده و از پذیرش حضوری دانشجویان خودداری نمایند. در اینجا به بعضی اقدامات اجرا شده توسط دانشگاه های جهان برای مقابله با این ویروس اشاره می کنیم:

دانشگاه هاروارد ،ایالت ماساچوست آمریکا

با شیوع ویروس کرونا دانشگاه هاروارد در اطلاعیه ای اعلام نمود که تمامی کلاس های دانشگاهی و مدارس خود را تا اطلاع ثانوی بصورت مجازی برگزار خواهد نمود و از دانشجویان خواست تا در طول ترم بهار و بعد از آن نیز به محیط دانشگاه مراجعه ننمایند. این دانشگاه اعلام نمود دانشجویان مهمان که نمی توانند محیط دانشگاه را ترک نمایند در خوابگاه های خود از آموزش مجازی استفاده نمایند.

دانشگاه واشنگتن، ایالت واشنگتن آمریکا

این دانشگاه به دانشجویان خود اطلاع داد که ترم بهار (30 مارس تا 19 ژوئن) را بطور کامل مجازی برگزار خواهند کرد و در صورت احتیاج برگزاری کلاس های آنلاین در ترم های تابستارن و پاییز نیز ادامه خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالت ماساچوست آمریکا

این موسسه اعلام نمود که با شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت های مدارس، ادارات، آزمایشگاه ها، دفاتر و مراکز خود را از 15 مارس متوقف نموده است. تمام کلاس های حضوری که از 10 مارس معلق شده بودند، بصورت آنلاین دنبال می شوند. همچنین این موسسه اعلام نمود که تمامی امتحانات میان ترم همانگونه که برنامه ریزی شده بود اجرا خواهد شد و بدین منظور کلاس های بزرگی در نظر گرفته شده و در هر کلاس کمتر از 150 نفر حضور خواهند داشت.

دانشگاه بوستون، ایالت ماساچوست آمریکا

این دانشگاه اطلاعیه جدید خود در را 7 آپریل منتشر و اعلام نمود تمامی کلاس های حضوری دو ترم تابستان (20 می تا 1 جولای و 6 جولای تا 14 آگوست) تعطیل بوده و بصورت آنلاین برگزار می شوند. در این تاریخ تمامی فعالیت های تفریحی، اردو ها و بازدید های علمی بغیراز فعالیت های مربوط به دانشجویان پزشکی، لغو خواهند شد.

دانشگاه میشیگان، ایالت میشیگان آمریکا

این دانشگاه اعلام نمود ترم زمستان دانشجویان که تا 21 آپریل 2020 ادامه دارد، ترم بهار و تابستان با روش های جایگزین و بدون برگزاری جلسه های حضوری پیگیری خواهند شد. این دانشگاه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی رویداد های برنامه ریزی شده که بیشتر از 10 نفر شرکت نماینده دارند را تا 30 آپریل لغو کرد.

دانشگاه پرینستون، ایالت نیوجرسی آمریکا

دانشگاه پرینستون در سایت رسمی خود اعلام نمود تمامی سخنرانی ها، سمینارها، کلاس ها و حتی امتحانات دانشگاه از 23 مارس بصورت مجازی دنبال می شوند و این شرایط تا خاتمه بهار ادامه دارد. این دانشگاه آموزش هایی را برای استفاده از کلاس های مجازی در اختیار دانشجویان و اساتید خود قرار داده تا از حضور آن ها در محیط دانشگاه جلوگیری کند.

دانشگاه آکسفورد، آکسفوردشایر انگلستان

این دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام نمود که کلاس های خود را معلق نموده، اما فکر نمی نماید که آموزش آنلاین موثر باشد و هر زمان که ممکن بود، تدریس و آموزش به شکل آنلاین دنبال می شوند. این دانشگاه احتمالا ارزیابی های آنلاین را جایگزین امتحانات تابستانی خود خواهد نمود.

کالج سلطنتی لندن، انگستان

تمامی کلاس های ترم تابستان به نقل از سایت این کالج، بصورت مجازی برگزار می شوند. این کالج اعلام نمود به دلیل اینکه امتحان مجازی امکان پذیر نیست برنامه امتحانات تغییر نموده و به اطلاع دانشجویان می رسد. همچنین دانشجویان مهمان که به کشور های خود بازگشته اند نیز می توانند از آموزش های مجازی استفاده نمایند و مسئله ای در گذارندن ترم خود نخواهند داشت.

دانشگاه تورنتو، کانادا

تمام کلاس ها و امتحانات حضوری این دانشگاه از 16 مارس تا خاتمه بهار لغو شده و آموزش با روش های جایگزی صورت می گیرد. همچنین تمامی رویداد های دانشگاه تا 30 اپریل معلق شده است.

دانشگاه کپنهاگن، دانمارک

این دانشگاه در اطلاعیه ای از تعطیلی کلاس های درسی خود به مدت 2 هفته اطلاع داد. این دانشگاه 12 مارس تمامی فعالیت های آموزشی خود را معلق کرد و اعلام نمود دانشجویان موظف اند خودشان دروس را در خانه مطالعه نمایند. این دانشگاه تا 13 آپریل تعطیل است و کارمندان اداری اجباری برای حضور در دانشگاه ندارند.

انیستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، سوئیس

این دانشگاه فعالیت های آموزشی خود از جمله کلیه کلاس ها، تمرین ها، اردو ها و فعالیت های آزمایشگاهی را از 16 مارس تا آخر ترم بهار 2020 (ژوئن) معلق نموده و آموزش آنلاین جایگزین آموزش های حضوری شده است. این دانشگاه اعلام نمود برای کلاس هایی که امکان آموزش حضوری ندارند مانند آزمایشگاه ها به زودی برنامه جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه هلسینکی، فنلاند

این دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام نمود از 18 مارس تا 30 می 2020 کلاس های آموزشی خود را معلق نموده است و میخواهد آموزش خود را تا خاتمه ترم جاری (31 می 2020) بصورت آنلاین دنبال کند. این دانشگاه میخواهد اعتبار تحصیلات تکمیلی دانشجویان را تا خاتمه دوره پاییز 2020 تمدید کند.

دانشگاه ملبورن، استرالیا

این دانشگاه به دانشجویان و کارکنان خود اعلام نموده است که به محیط دانشگاه مراجعه ننموده و کار های خود را از خانه پیگیری نمایند. کلاس های این دانشگاه به الگو های مجازی تغییر نموده نموده و از 30 مارس تا خاتمه ترم اول (ژوئن) کلیه کلاس ها آنلاین برگزار خواهند شد. همچنین دانشگاه ملبورن اعلام نمود که ترم دوم (ژوئیه - اکتبر) خود را با یک هفته تاخیر شروع می نماید.

دانشگاه کیوتو، ژاپن

رئیس این دانشگاه در پیغامی به دانشجویان خود اعلام نمود تمام کلاس های دانشگاه در ماه آپریل معلق می شوند تا خطر ابتلای دانشجویان به بیماری کرونا را کاهش دهد. جوچی یاماگی در پیغام خود گفت که کلاس های دانشجویان کاملا بصورت آنلاین دنبال خواهند شد تا اختلالی در فرایند آموزشی آن ها ایجاد نشود.

دانشگاه بین المللی سنگاپور (SUTD)، سنگاپور

این دانشگاه در سایت رسمی خود اعلام نمود تمامی فعالیت های دانشگاه از فعالیت های آموزشی تا تحقیقاتی و اداری از 7 آپریل تا 4 می 2020 معلق بوده و از خانه پیگیری می شوند. از 8 آپریل آموزش کاملا الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و بخش-هایی مانند اتاق های کنترل، نگهبانی، پذیرش و تعمیرات با حداقل کارمند به فعالیت خود ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1312

به "تصمیم دانشگاه های مطرح جهان برای پیشگیری از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دانشگاه های مطرح جهان برای پیشگیری از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید