شادترین کشورهای جهان ، شادترین مردمان جهان

به گزارش سبزوار امروز، 20 مارس (29 اسفند) روز دنیای شادی است که از سال 2012 در رویدادهای رسمی سازمان ملل ثبت شد این روز که با سرانجام زمستان و شروع بهار مصادف است تلاشی از سمت سازمان ملل برای اهمیت مفهوم شادی در جوامع مختلف است. هر ساله در این تاریخ شادترین کشور های دنیا بر اساس شاخص هایی همچون حمایت اجتماعی ، آزادی ، سلامتی ، امید به زندگی، رفاه اجتماعی ، درآمد , اعتماد عمومی و... انتخاب می شوند.

شادترین کشورهای جهان ، شادترین مردمان جهان

در میان 153 کشور ایران رتبه 118 را کسب نموده است که متاسفانه صندلی خوبی برای این مقام نمی باشد.

شادترین کشورهای دنیا در سال 2020 :

  • 1-فنلاند

در سال 2020 نیز فنلاند مجدد بعد از سه سال پیاپی در صدر جدول کشورهای شاد دنیا نهاده شد و به نظر می رسد مصمم است که قاطعانه باقی بماند. این کشور بسیار راضی از استانداردهای بالای زندگی ، سطح پایین فساد و جنگل بیشتر در هر مایل مربع نسبت به سایر کشورهای اروپایی برخوردار است. فنلاندی ها به شیوه زندگی خود چنان افتخار می نمایند که سال گذشته آژانس رسمی گردشگری ملی راه اندازی قرعه کشی دنیای اجاره یک فنلاند را راه اندازی کرد ، که در آن برندگان با یک راهنماهای خوشبختی از نقاط مختلف کشور برای یک تابستان سه روزه جفت شدند. تعطیلات ماهیگیری ، پیاده روی و چیدن توت. در حالی که فنلاندی ها همواره در صدر نوآوری های فناوری بوده اند ، آنها می دانند که شادی را نمی توان در صفحه رایانه یافت. وب سایت کمپین ادعا کرد: راز ما در ماهیت ما بسیار به معنای واقعی کلمه است.

فنلاند براساس داده های جمع آوری شده برای پیش بینی گزارش سال 2019 ، به عنوان شادترین کشور دنیا در رده بندی نهاده شد. نمره کل فنلاند ، 7.769 از نمره 10 شد.

راضی بودن مردم یک جامعه بسیار سخت است اما به نظر می رسد آزادی انتخاب در فنلاند این شادی را زنده و خوب نگه داشته است ، اگر به نمرات کشورهای شاد نگاه کنید خواهید دید که ، احساس آزادی در جایی که شادی در آن دخیل باشد ، کاملاً اهمیت دارد.

  • 2-دانمارک

دانمارک برای دومین سال متوالی به عنوان شادترین کشور دنیا در لیست جزوه رتبه های اول نهاده شد. دومین کشور راضی در این فهرست دانمارک است که با امتیاز 7.600 تقریبا 0.169 امتیاز از فنلاند فاصله دارد . تفاوت اختلاف رتبه دانمارک با فلاند ، داشتن سطح فساد بالاتر از فلاند است. شاید مالیات در این کشور بالا باشد اما در عوض کیفیت خدماتی که به شهفرایندان ارائه میگردد نیز بالا است.

پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ به عنوان یکی از پرمخاطب ترین شهرهای دنیا شناخته می گردد.

  • 3-سوئیس

سوئیس پس سال 2015 که مقام اول رو در لیست شادترین کشور های دنیا داشت، به آرامی آغاز به پایین اومدن رتبه کرد تا این که سال گذشته به کمترین مقام خود یعنی رتبه ششم رسید. اما مجدد پیروز به افزایش رتبه شده و سال جاری مقام سوم را کسب کرد. سوئیس با کمترین میزان چاقی در اروپا با حدود 8٪ به خود می بالد.سویس در ساخت شکلات و پنیر هم نیز مقام های برتر دنیای را دارد و کشوری آرام و بدون جنگ است و از سال 1847 درگیر جنک نشده است. در سال 2015 ، سوئیس به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شد! کشور اسکاندیناوی با اندکی عقب انداختن هنوز یکی از شادترین مکان های روی زمین است. سوئیس به دلیل زیبایی های طبیعی با کوه های آلپ سوئیس ، دریاچه ژنو ، ایجر و متاترن مشهور است.

  • 4-ایسلند

ایسلند نیز چندین سال در لیست شاد ترین کشورهای دنیا بوده است .این جزیره که در دریای آتلانتیک شمالی در خارج از اروپا واقع شده است ، در سالهای اخیر شاهد رونق گردشگری بوده است که بسیاری از مسافران طبیعت گرد به تپه های سبز و اماکن شگفت انگیز می فرایند.

ایسلند به طور معمول در رده بندی متنوعی از کیفیت زندگی واقع شده است. با انتخاب هر دو مجمع دنیای به عنوان بهترین کشور در دنیا برای برابری جنسیتی و انستیتوی اقتصاد و صلح به عنوان صلح آمیزترین کشور برای بیش از 10 سال پیاپی ، و دوستدار محیط زیست نیز هست. ایسلند همچنین بالاترین سرانه انتشار کتاب ها را دارد: 10٪ از ساکنان این کشور یک بار را در طول عمر خود می نویسند. ایسلند برای دومین سال پیاپی مقام چهارم را در رده بندی خوشبختی حفظ می نماید. با داشتن مناظر مسحور نماینده ، مالیات کم و مراقبت های بهداشتی و آموزشی رایگان ، جای تعجب ندارد که آنقدر به صدر شاخص سازمان ملل نزدیک باشد

  • 5-نروژ

نروژ که قبلاً به عنوان خوشبخت ترین کشور در سال 2017 نامگذاری شده بود ، در سال 2020 نزدیک به بعضی دیگر از همتایان نوردیک خود نهاده شد. دوست داشتن این کشور اروپایی بسیار محبت آمیز است ، اما آنچه اغلب بیشتر از همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد منظره متنوع آن است. رانندگی به وسیله نروژ با مناظر ناهموار و شهرهای پیچیده فراوان شگفت آور است. مانند بقیه کشورها در این لیست ، نروژ همچنین به عنوان یک زندگی ستاره ای شناخته شده است ، از جمله سیستم رفاهی بی عیب و نقص و رضایت خاطر با کمتر (AKA عشق به زندگی ساده).

عنوان یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا ، نروژ علاوه بر مراقبت های بهداشتی و آموزش عالی عالی ، از مزایای بیکاری و حقوق بازنشستگی نیز برخوردار است. نروژی ها فکر می نمایند که دموکراسی باید برابری را اعمال کند. نتیجه ، درآمد و اختلاف جنسیت کمتر و رضایت شغلی و اعتماد بیشتر به مسئولان منتخب است. در حالی که نروژ رتبه سوم خود را در رده بندی خوشبختی سال 2019 از دست داد ، شک دارد که کسی از این امر مطلع باشد که فقط چهار کشور در دنیا از آن جلوتر هستن

  • 6-هلند

علیرغم افت رتبه یک در رتبه بندی سال جاری ، مردم هلند همچنان از کشور خود راضی هستند ، آن ها به قدر از زندگی خود راضی هستند که نگرانی برای جوانان و نوجوانان خود ندارند. طبق تحقیقات اجرا شده توسط دفتر ملی آمار CBS ، 94٪ از جوانان بین 12 تا 18 سال ادعا می نمایند که از زندگی خود بسیار راضی هستند. این کشور که پنجمین کشور شاد دنیا شده است با اختلاف ناچیزی از فلاند در این رتبه نهاده شده است. نکته دیگری که باید درباره این کشور در نظر بگیرید این است که میزان امید به زندگی افراد در شهر هلند حتی از فنلاند نیز بالاتر است.

  • 7-سوئد

سوئد که یکی از زیباتریم کشورهای دنیا است در لیست شادترین کشورهای دنیا نیز نهاده شده است.سوئدی ها همچنین یکی از بهترین سیستم های رفاهی دنیا را دارند و دریافت مزایایی مانند مراقبت های قبل از زایمان یارانه ای ، 480 روز مرخصی با حقوق در هنگام تولد کودک یا فرزندخواندگی و همچنین بسیاری از مزایای مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند. سوئد پس از صعود به دو نقطه در سال 2018 ، در رتبه هفتم رده بندی گرفته است. سوئد به لطف ثروتمندی ، شبکه های پشتیبانی اجتماعی قوی و صداقت و مسئولیت پذیری مؤسسات خود ، پیوسته در این لیست نهاده شده است. این کشور اسکاندیناوی همچنین دارای تعادل قابل پیش بینی کار و زندگی است: طولانی ترین دوره تعطیلات پرداخت شده را در مقایسه با هر کشور دیگر در دنیا - 25 روز offers ارائه می دهد ،

منبع: اینترنت
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1644

به "شادترین کشورهای جهان ، شادترین مردمان جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادترین کشورهای جهان ، شادترین مردمان جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید