تحول دیجیتال راهبرد بانک توسعه تعاون برای ارتقای کسب وکار تعاونی ها

به گزارش سبزوار امروز، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون استقرار بانکداری دیجیتال را در بهبود کسب وکارها تعاونی ها اثرگذار دانست.

تحول دیجیتال راهبرد بانک توسعه تعاون برای ارتقای کسب وکار تعاونی ها

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری سبزوار امروز ، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه آنالیز نقشه راه تحول دیجیتال این بانک گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نهاد ناظر دولت بر نحوه عملکرد سیستم بانکی، الزاماتی را در مورد حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال ارائه داده است. وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون پیش از این الزام نیز مقدمات حرکت بانکداری در این راستا را فراهم کرده بود و در مقطع کنونی که اراده وزارتخانه بر انجام صحیح این فرآیند است، طی تعاملی دوسویه تأکید دارد که این فرآیند به خوبی طی گردد. عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در تبیین مراحل نقشه راه تحول دیجیتال گفت: فعالیت در بانک توسعه تعاون جهت ارائه نقشه راه تحول دیجیتال مشتمل بر مراحل تدوین استراتژی، طراحی مدل کسب وکار و طراحی مدل عملیاتی می باشد. تیمی متشکل از متخصصین تحلیل کسب وکار بانکی به تحقیق، تدوین، پیکربندی و بومی سازی معماری کسب وکار در صنعت خدمات اقتصادی مشغول هستند. در دو لایه اول تدوین استراتژی ها، مدل ها و ارزش های کسب وکار مورد تدوین واقع شده است، در لایه سوم جاری سازی استراتژی ها، ارزش ها، تطبیق مدل کسب وکار با استراتژی ها و انطباق محصولات و خدمات با آن مورد تبیین قرارگرفته است و در لایه چهارم به مرحله اجرا و درنهایت به تجربه مشتری می رسیم. وی بابیان این مطلب که تحول دیجیتال اثری مثبت بر کسب وکار و اقتصاد دارد اضافه کرد: بر اساس الزامات قوانین بالادستی، سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور مورد هدف گذاری قرارگرفته است و بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از نهادهای تشکیل شده توسعه ای برای تحقق این امر مهم، معماری کسب وکار خود را بر موضوع تحول دیجیتال بازسازی کرده است و محصولات تخصصی و بانکی خود را نیز متناسب با تحولات مدل کسب وکار تعاونی ها طراحی و به اجرا درمی آورد. عصارزاده با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون کلیه برنامه های تحولی خود را در تطابق با فرآیند تحول دیجیتال قرار داده است گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک موسسه اقتصادی همیشه به دنبال بروزرسانی و بهبود مستمر فعالیت های بانک از ابعاد مشتری مداری، عملیات بانکی، اقتصادی، حسابداری، فناوری اطلاعات و سایر حوزه ها بوده است و با مطرح شدن مبحث بانکداری دیجیتال، این برنامه تحولی به عنوان محور برنامه های تحولی بانک در جهت ارتقای سطح خدمات تخصصی و عمومی و تأمین رضایت مشتریان و جامعه هدف قرارگرفته است. عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تدابیر ارزشمند معاونت بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در راهبری صحیح نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال گفت: اساتیدی مجرب در تدوین نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، بر نحوه فعالیت مسئولین این طرح، بر بانک ها نظارت دارند و با ارائه رهکردهای راهگشا به بهبود این فرآیند یاری می نمایند. وی اضافه کرد: نهادسازی های موردنظر وزارتخانه در بانک توسعه تعاون برای تدوین نقشه راه و استقرار بانکداری دیجیتال صورت پذیرفته است و معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک نظارت و راهبری مستمر بر این فرآیندها دارد. عصارزاده تصریح نمود: بانک توسعه تعاون در این راستا از تجارب و تخصص شرکت مشاور نیز بهره برده است و هم افزایی مناسبی از دانش و تخصص میان مشاور و همکاران حاصل شده است. در این جلسه که با حضور ایرج شیخ زاده معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، علی رحیمی پور مشاور پروژه و علی عطایی معاون برنامه ریزی اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد همراه بود محتوای تدوین شده در مورد نقشه راه تحول دیجیتال ارائه گشت و احمد عبداله زاده و پرویز رحمتی اعضاء کارگروه ویژه سند نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک توسعه تعاون حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سید رضا حسینی به عنوان دبیر کارگروه به وسیله ویدئو کنفرانس رهکردها را مطرح نمودند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1651

به "تحول دیجیتال راهبرد بانک توسعه تعاون برای ارتقای کسب وکار تعاونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول دیجیتال راهبرد بانک توسعه تعاون برای ارتقای کسب وکار تعاونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید