تامین آب از ارتفاعات دو هزار برای قزوین با جدیت پیگیری گردد

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، داود محمدی در کارگروه سازگاری با بحران آب که در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: برخی اقدامات مانند نصب کنتور هوشمند، مدیریت منابع آبی، بستن چاههای غیرمجاز باید با کمآبی مقابله کنیم.

تامین آب از ارتفاعات دو هزار برای قزوین با جدیت پیگیری گردد

وی اضافه کرد: تمام آب شرب ما از آب های زیرزمینی تامین می گردد و از 270 میلیون مترمکعب سهم آب از سد طالقان هنوز سهم مناسب نگرفتیم و باید انتقال آب از سرشاخه ها و ارتفاعات دو هزار پیگیری گردد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیش از 880 میلیون مترمکعب آب دارد از استان خارج می گردد و باید برای آن فکری کنیم و با اقدام مناسب برای استفاده از این حجم آب که می تواند بخشی از مسائل ما را رفع کند هماهنگی بیشتر داشته باشیم.

وی اظهارداشت: موضوع استفاده از60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان با سرعت پیگیری گردد و در حال حاضر قرار شده 70 درصد منابع دولتی و 30 درصد آورده بخش خصوصی برای اجرای طرح استفاده گردد اما هیچ تغییری در بودجه دیده نشده که باید اقدام کنیم.

محمدی اظهارداشت: برای بستن دامداری ها باید نگاه کارشناسی داشته باشیم تا مشکل ساز نگردد.

وی گفت: مشکل کشاورزان مانند آب بها باید مراقبت و حل و فصل گردد و ممنوعیت کشت برنج در مسیر شاهرود آنالیز مجدد گردد زیرا این منطقه لطمه ای به ابهای زیرزمینی نمی زند.

محمدی اظهارداشت: سهم آب سد طالقان باید بیشتر گردد زیرا سال جاری بارندگی بهتر بوده است.

بودجه استان کم است/ صندلی بهتر شده

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص کم بودم اعتبارات استان هم اعلام کرد: در گذشته رده ما 30 و 31 در کشور بود که ارتقا پیدا کردیم و 27 شدیم ولی افزایش اعتبار ممکن نیست زیرا اگر بخواهد عددی اضافه کنیم باید از یک استان دیگر کم گردد.

وی گفت: استان ما 4 نماینده دارد و دیگران 10 نماینده دارند و در کنار شاخص جمعیت توانسته اند اعتبارات بیشتری بگیرند البته پیگیری خواهیم کرد تا کمی این وضعیت بهتر گردد و امیدواریم تا رده 24 ارتقا پیدا کنیم.

محمدی توضیح داد: در حال حاضر با همه مسائلی که داریم بودجه ما از استانهای قم و سمنان بیشتر است اما قزوین را استانی برخوردار محسوب نموده اند و جمعیت ما هم زیاد نبوده تا سهم بیشتری بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 303

به "تامین آب از ارتفاعات دو هزار برای قزوین با جدیت پیگیری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین آب از ارتفاعات دو هزار برای قزوین با جدیت پیگیری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید