بهره وری واقعی کشاورزی در گرو استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده است

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران/ایلاممدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: بهره وری واقعی در گرو توانمندسازی سرمایه انسانی است و در این راستا از توانایی های جهاددانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

بهره وری واقعی کشاورزی در گرو استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده است

محمدناصر ناصری با حضور در خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای طرح 550 هزار هکتاری، سامانه گرمسیری یا آب های مرزی و بهره وری از آب های داخلی انقلابی را در کشاورزی استان به وجود آورده و موجب مجهز شدن بیش از 80 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین شده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری و نگهداری تاسیسات این فعالیت های عظیم به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است، توضیح داد: نظام حقوقی بهره برداری در سه قالب شرکت های تعاون فراوری روستایی، شرکت های سهامی زراعی کشاورزی و کشت و صنعت انجام و در 50 هزار هکتار از این اراضی مستقر شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با بیان اینکه مدیریت مزرعه، آب ، خاک و دیگر فعالیت های کشاورزی توسط این شرکت ها انجام می گردد، گفت: بهره وری واقعی در گرو توانمندسازی سرمایه انسانی است و در این راستا از توانایی های جهاددانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام توضیح داد: ورود جهاددانشگاهی به عنوان نهادی مرجع در آموزش کشاورزی نوین و توانمند سازی ارکان تعاونی ها زمینه ساز تحقق اهداف بزرگ در کشاورزی استان و توانمند سازی بهره برداران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 940

به "بهره وری واقعی کشاورزی در گرو استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره وری واقعی کشاورزی در گرو استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید