بهترین زمان سفر به اوتاوا کانادا چیست؟

به گزارش سبزوار امروز، اوتاوا پایتخت کانادا واقعاً یک شهر زیبا و تاریخی است. به نظر می‌رسد که هر فصل از سال در اوتاوا دارای جذابیت‌های خاص خود است. از فعالیت‌های زمستانی و جشنواره رودخانه یخ زده در زمستان، تا شکفتن گل‌های لاله و جشنواره لاله کانادایی در بهار، فعالیت‌های تابستانی و جشنواره‌های مختلف در تابستان و رنگین کمان برگ‌های درختان در پاییز. به نظر شما کدام فصل برای سفر به اوتاوا بیشترین جذابیت را دارد؟

بهترین زمان سفر به اوتاوا کانادا چیست؟

اوتاوا پایتخت کانادا و یکی از شهرهای زیبا و تاریخی این کشور است. این شهر در مجاورت رودخانه اوتاوا و در مرکز استان انتاریو قرار دارد و دارای آب و هوای معتدل و چهار فصل است. اما بهترین زمان برای سفر به اوتاوا بستگی به سلیقه و هدف هر گردشگر دارد.

برخی از گردشگران ممکن است ترجیح دهند در فصل زمستان به اوتاوا سفر کنند تا بتوانند از فعالیت های زمستانی مانند اسکی، اسکیت، سورتمه، پاتیناژ و … لذت ببرند. در این فصل، شهر اوتاوا با برف و یخ پوشیده می شود و مناظر زیبایی را به نمایش می گذارد. همچنین در ماه فوریه، جشنواره رودخانه یخ زده (Winterlude) برگزار می شود که یکی از بزرگترین جشنواره های زمستانی جهان است و دارای بسیاری از رویدادهای جذاب و خلاقانه است.

برخی دیگر از گردشگران ممکن است علاقه مند باشند در فصل بهار به اوتاوا سفر کنند تا بتوانند از شکفتن گل های لاله در پارک های شهر شاهد باشند. در این فصل، شهر اوتاوا با رنگ های روشن و شاداب پر شده و حس تازگی و نشاط را منتقل می کند. همچنین در ماه مه، جشنواره لاله کانادایی (Canadian Tulip Festival) برگزار می شود که یکی از بزرگترین جشنواره های گل در جهان است و دارای بسیاری از رویدادهای فرهنگی، هنری، موسیقایی و … است.

برخی دیگر از گردشگران ممکن است تمایل داشته باشند در فصل تابستان به اوتاوا سفر کنند تا بتوانند از آب و هوای گرم و خورشید سیر شود. در این فصل، شهر اوتاوا با حال و هوای شاد و پر جنب و جوش پذیرای گردشگران است تا در این فصل، بسیاراز فعالیت های تابستانی مانند قایقرانی، دوچرخه سواری، پیاده روی، گردش در بازارها و … لذت ببرند. در این فصل، جشنواره های مختلفی نیز برگزار می شوند که از جمله آن ها می توان به جشنواره موسیقی جاز اوتاوا (Ottawa Jazz Festival)، جشنواره موسیقی بلوز اوتاوا (Ottawa Bluesfest)، جشنواره ملی کانادا (Canada Day) و … اشاره کرد.

برخی دیگر از گردشگران ممکن است عاشق فصل پاییز باشند و در این فصل به اوتاوا سفر کنند تا بتوانند از رنگین کمان برگ های درختان در پارک ها و جنگل های شهر نظر خود را خیره کنند. در این فصل، شهر اوتاوا با رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای زیبایی خیره کننده دارد و حس آرامش و دلنشینی را منتقل می کند. همچنین در این فصل، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری نیز برگزار می شوند که از جمله آن ها می توان به جشنواره فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival)، جشنواره فرانکفون (Franco-Ontarian Festival)، جشنواره هالووین (Halloween) و … اشاره کرد.

به طور خلاصه، بهترین زمان برای سفر به اوتاوا بستگی به علاقه و سلیقه هر گردشگر دارد. اما چه در فصل زمستان، چه در فصل بهار، چه در فصل تابستان و چه در فصل پاییز، شهر اوتاوا با دیدنی های متعدد و رویدادهای متنوع پذیرای گردشگران است و قطعاً سفر به این شهر را برای همه تجربه ای لذت بخش خواهد کرد.

کانادا دومین کشور پهناور جهان پس از روسیه است. برای اطلاع از بهترین زمان سفر به اوتاوا در تور کانادا، پایتخت این کشور و شهر برتر در جهان برای زندگی در این مقاله با ما بخوانید.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به اوتاوا بین ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) است؛ زمانی که دمای هوا را به افزایش می گذارد و شهر پر از شکوفه های زیبای بهاری می شود. این فصل همچنین زمان برگزاری رویدادهای ویژه و محبوب پایتخت است که در میان آن ها می توان به فستیوال دوست داشتنی و محبوب لاله های کانادایی، اشاره نمود.

فصل تابستان، به خاطر آب و هوای مشخصا گرم آن، محبوب ترین زمان سفر به اوتاوا است، اما باید هزینه های گران سفر را نیز در نظر داشته باشید. میانگین هزینه اتاق به ازای هر شب، 140 دلار است.

زمستان برای کسانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند، زمانی ایده آل برای سفر به شمار می آید. اگرچه دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد، اما می توانید با تمرین اسکیت یا حرکات هاکی در کانال ریدو، خودتان را حسابی گرم کنید.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

قیمت های معقول هتل ها، دمای رو به افزایش و البته رویدادهای فرهنگی جذاب، فصل بهار را زمانی ایده آل برای سفر به اوتاوا می نمایند. دمای میانگین حداکثری در این زمان از سال 1.1- تا 15.6 درجه سانتی گراد (بسته به ماه) است و اگرچه هنوز ردی از فصل زمستان در شهر باقی است، شهر خالی از گردشگران تابستانی، منتظر اکتشاف و کاوش شما است.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

دمای میانگین 21.1 درجه سانتی گرادی فصل تابستان، برای کسانی که به دنبال گشت و گذار هستند، زمانی عالی برای سفر به اوتاوا به شمار می آید. حتما در موزه ها توقف کنید، اما از زمان گذراندن در کنار کانال، گشت و گذار در تپه مجلس (Parliament Hill) یا گردش در شهر، غافل نشوید.

البته باید برای به اشتراک گذاشتن پیاده روهای معمولا خلوت اوتاوا با گردشگران بی شمار تابستانی آماده باشید. سفر در این فصل برای افرادی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند، به هیچ وجه توصیه نمی شود. جریان ورودی زیاد مسافران باعث بالا رفتن شدید قیمت هتل ها می شود و این موضوع یعنی اگر به دنبال قیمت های مناسب هستید، باید در حومه شهر اقامت کنید. برای راحتی و صرف هزینه کمتر، حداقل از یک ماه زودتر هتل خود را در اوتاوا رزرو کنید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

فصل پاییز با تشکر از آب و هوای معتدل (دمای میانگین 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گرادی) و کاهش هزینه هتل ها، یکی دیگر از زمان های مناسب سفر به اوتاوا است. البته فصل فستیوال تا ماه اکتبر در شهر ادامه دارد و این بدین معنا است که کماکان در پیاده روها و هتل ها با جمعیت مشتاق جشن و مهمانی روبه رو خواهید بود. حداقل از سه هفته زودتر مکان اقامتی مورد نظر خود را رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

فصل زمستان به دلیل آب و هوای سرد آن، فصل خلوت گردشگری اوتاوا به شمار می آید. دمای میانگین حداکثری از 6.7- درجه سانتی گراد بالاتر نمی آید، اما این آب و هوا کانادایی ها را متوقف نمی نماید و نباید شما را هم منصرف کند.

اوتاوا در این فصل پر از فعالیت های زمستانی مانند اسکیت روی یخ در کانال ریدو و فستیوال هایی است که به ساکنین و توریست ها یاری می نماید که گرم بمانند. البته، به همراه داشتن لباس های بسیار گرم و مناسب برای مقابله با سرما مانند دستکش و کلاه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

با مقابله و تحمل سرمای فصل زمستان، می توانید از هزینه های پایین اقامت و بلیط های هواپیما در اوتاوا لذت ببرید و سفری کاملا مقرون به صرفه به این شهر برنامه ریزی کنید. قیمت میانگین اتاق ها به ازای هر شب، بین 110 تا 120 دلار است.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال شکر افرا (Maple Sugar Festival)

فصل کوتاه و زیبای بهار، فصل رویش شیرینی ها، زمان مورد علاقه کانادایی ها در طول سال است. زمستان در اوتاوا می تواند کمی طولانی باشد، اما بهار با رسیدنش میزبان زیبایی های بسیاری است.

فستیوال شکر افرا در ماه مارس به صورت سالیانه برگزار می شود و در طول آن، جشنی برای محصولات محلی افرا برگزار می شود. در این فستیوال، گردشگران و بومیان اوتاوا به مزرعه های افرا می روند و از آن ها دیدن و محصولات تازه را امتحان می نمایند.

فستیوال لاله کانادایی (Canadian Tulip Festival)

فستیوال لاله کانادا یکی از جشنواره های لاله است که هر سال در ماه می در اوتاوا، پایتخت کانادا برگزار می شود. ادعا می شود که این جشنواره بزرگ ترین فستیوال در نوع خود در سراسر جهان است. در این جشنواره یک میلیون لاله به نمایش گذاشته می شود و حدود 500 هزار نفر از آن دیدن می نمایند.

در طی جنگ جهانی دوم خانواده سلطنتی هلند در کانادا پناه دریافتد. در طی این دوران پرنسس مارگریت، شاهزاده هلندی در بیمارستانی در اوتاوا در سال 1943 میلادی به دنیا آمد. دولت کانادا برای اطمینان از اینکه شاهزاده خانم مارگریت، تابعیت هلندی دارد، گفت که اتاقی که شاهزده خانم در آن به جهان آمده است به طور موقت قلمرو هلند به شمار می آید. از آن موقع تاکنون هر سال، به نشانه قدردانی از حمایت کانادا از جنبش آزادی بخش هلند و خانواده سلطنتی، توسط ملکه جولیانای هلند و پس از مرگ خانواده سلطنتی هلند، پیازهای گل لاله برای این فستیوال فرستاده می شود.

در سال های پس از اهدای اصلی ملکه جولیانا، اوتاوا به خاطر لاله هایش مشهور شد و در سال 1953 هیئت تجاری اوتاوا و عکاس مشهور، مالاک کارش اولین فستیوال لاله های کانادایی را سازماندهی کردند. ملکه جولیانا در سال 1967 برای شرکت در این فستیوال به هلند بازگشت و شاهزاده مارگریت در سال 2002 برای 50امین سالگرد فستیوال لاله به کانادا رفت.

برای سال های بسیاری، فستیوال، دارای مجموعه ای از کنسرت های موسیقی در فضای باز علاوه بر نمایش لاله ها بود. پس از چندین سال تعطیلات سرد و بارانی، جشنواره در سال 2006 در آستانه ورشکستگی نهاده شد و به همین دلیل، کنسرت های موسیقی در فضای باز متوقف شد. با وجود اینکه بلیط کنسرت ها منبع درآمدی برای جشنواره بودند، اما آب و هوای بارانی در بسیاری از مراسم ها، سبب استقبال اندک تماشاچیان می گشت.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا یک روز تعطیل عمومی کانادایی است که هر سال در آخرین دوشنبه ماه می، حدودا 25 می (30 اردیبهشت) در بزرگداشت روز تولد ملکه ویکتوریا برگزار می شود. این روز گاهی اوقات به طور غیر رسمی، شروع فصل تابستان در نظر گرفته می شود.

این تعطیلات در کانادا حداقل از سال 1845 دیده شده است که در اصل پس از تاریخ تولد واقعی ویکتوریا (24 می 1819) واقع می شود. روز ویکتوریا همچنان در قالب های مختلف در سراسر کشور جشن گرفته می شود و یک روز بخصوص برای کانادایی ها به شمار می آید.

ماراتن اسکوشبنک اوتاوا (Scotiabank Ottawa Marathon)

ماراتن اسکوشبنک اوتاوا سریع ترین و بزرگ ترین ماراتن کانادا است. این مسابقه هر سال در ماه می، هزاران شرکت نماینده از جمله قهرمانان جهانی ماراتن را به اوتاوا می کشاند.

فستیوال بین المللی بچه ها اوتاوا

فستیوال بین المللی بچه ها اوتاوا، یک رویداد سالیانه در ماه می یا ژوئن است که در طی آن برای بچه ها، برنامه های سرگرمی چون تئاتر، موسیقی برگزار می شود. پارک لبرتون فلتس (Lebreton Flats Park) میزبان این فستیوال است و برگزارنمایندگان این فستیوال از موزه جنگ کانادا (Canadian War Museum) و مرکز ملی هنر (National Arts Centre) نیز استفاده می نمایند.

این جشنواره هنرهای نمایشی در سال 1985 تاسیس شد و میزبان هنرمندانی از برزیل، پرو، هلند، فرانسه، انگلستان، آلمان، دانمارک، آمریکا، چین، کنیا و همچنین هنرمندان کانادایی است.

ماموریت آن ها ایجاد برنامه های متنوع برای بچه ها دو تا پانزده ساله است که تمرکز بر غنی سازی برنامه های درسی مدرسه و ارتقای هنر به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش بچه ها است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال هنری فرینج اوتاوا

فستیوال هنری فرینج یک جشنواره تئاتر سالانه در اوتاوا است. این جشنواره در سال 1997 افتتاح شد و هر سال در ماه ژوئن به مدت ده روز با نمایش هایی در فضای آزاد و بسته، برگزار می شود.

اجراها در مرکز شهر اوتاوا برگزار می شوند. دو استیج اصلی این فستیوال در دانشگاه اوتاوا واقع شده اند. سه استیج دیگر، تئاتر آرت کورت (Arts Court Theatre)، کتابخانه آرت کورت (Arts Court Library) و ODD box با فاصله کمی پیاده روی از یکدیگر هستند.

اکثر اجراهای فرینج، نمایشنامه ای با طول حداکثر یک ساعت یا کمتر هستند. از سال 2009، چندین اجرای 90 دقیقه ای نیز برگزار گردیده است. تنوع محتوای نمایشنامه ها از زمان پذیرش توسط قرعه کشی انتخاب می شوند و نمایش ها مورد قضاوت قرار نمی گیرند. از آنجا که اوتاوا یک شهر دو زبانه است، نمایش ها به دو زیان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شوند.

فستیوال غذای بیتاون اویستر (Bytowne Oyster Festival)

فستیوال غذای بیتاون اویستر هر ساله در ماه ژوئن در شهر اوتاوا برگزار می شود. این فستیوال با حضور بیش از 25 هزار نفر که حداقل 6 هزار صدف خوراکی را می خورند، با موسیقی و لذت فراوانی در پارک های این شهر همراه است.

فستیوال قایق اژدهای تیم هورتونز اوتاوا (Tim Hortons Ottawa Dragon Boat Festival)

فستیوال قایق اژدهای تیم هورتونز اوتاوا از سال 1993 به صورت سالیانه در ماه ژوئن در شهر اوتاوا برگزار می شود. این فستیوال هر سال، بیش از 5500 قایقران و 70 هزار تماشاچی را به پایتخت کانادا می کشاند و احتمالا بزرگ ترین فستیوال در نوع خود در آمریکای شمالی است.

در سال 1998، چالش تعهد (Pledge Challenge) به عنوان یک بخش خیریه به مسابقات اضافه و بنیاد قایق اژدهای اوتاوا در سال 2004 برای تأمین بودجه برای موسسات خیریه محلی تاسیس شد. این چالش بیش از 4 میلیون دلار برای حمایت از 41 خیریه، جمع کرد.

این رویداد در خلیج موونی (Mooneys Bay) برگزار می شود، جایی که رود ریدو و کانال ریودو از هم جدا می شوند. مسابقات شامل گروه های مختلف (چالش) برای تیم های ثبت شده است. از جمله جذابیت های این فستیوال به غیر از مسابقات می توان به کنسرت های رایگان، منطقه ای برای بازی بچه ها، دستفروشان، غرفه های صنایع دستی و نمایشگاه های هنری اشاره نمود.

فستیوال هنری وست فست (Westfest)

وست فست یک فستیوال هنری سالیانه در اوتاوا است که در دومین آخر هفته ماه ژوئن برگزار می شود. این فستیوال بیش از 300 هنرمند کانادایی، 40 کارمند و 150 داوطلب را در آخر هفته گرد هم می آورد. هدف وست فست، قرار دادن استعداد کانادایی در کانون توجه است. این جشنواره در سال 2003 توسط الیان مارتین تاسیس شد و شامل طیف وسیعی از رشته های هنری مانند موسیقی، پایکوبی معاصر، هنرهای تجسمی، هنر رسانه ای، هنرهای نمایشی، سخنرانی، شعر و داستان های تخیلی، فرم های هنری بومی و سرگرمی های بچه ها است.

فستیوال موسیقی جاز تی دی اوتاوا (TD Ottawa Jazz Festival)

فستیوال جاز تی دی اوتاوا در سال 1980 تأسیس شد و پس از چند سال به یک فستیوال چند هفته ای موسیقی با اجرای بهترین موسیقیدانان جهانی تبدیل شد. این فستیوال در دو هفته آخر ماه ژوئن در پارک کنفدراسیون (Confederation Park) در مرکز شهر اوتاوا، انتاریو، کانادا و مکان های مختلف در سراسر شهر برگزار می شود. این یکی از بزرگ ترین جشنواره های جاز در کانادا است.

روز کانادا

روز کانادا نام روز ملی کشور کانادا است که در تمامی استان های آن کشور به عنوان تعطیل رسمی شناخته شده است. این روز سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول جولای سال 1867 است که به موجب آن قانون دو مستعمره و یک استان سابق امپراطوری بریتانیا متحد گردیدند و تشکیل کشوری بنام کانادا را دادند. این مناسبت هر سال در روز اول ماه جولای (10 تیر) در سراسر کانادا و از سوی کانادایی ها، در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

با تصویب قانون بریتانیای شمال آمریکا، کنفدراسیون کانادا در 1 جولای 1867 با زدن زنگ های کلیسای جامع سنت جیمز در تورنتو و آتش بازی و چراغانی، گشت و گذار، نمایش های نظامی و موسیقی و سایر تفریحات جشن گرفته شد.

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست (RBC Bluesfest)

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست، یک فستیوال سالیانه در ماه جولای است که در مرکز شهر اوتاوا پایتخت کانادا برگزار می شود. در حالی که این فستیوال به طور عمده روی موسیقی بلوز در ابتدا تمرکز داشت، اما به طور فزاینده ای در سال های اخیر، فعالیت های پاپ و راک را به نمایش گذاشته است. بلوزفست بزرگ ترین جشنواره بلوز در کانادا و دومین در آمریکای شمالی است.

این جشنواره اولین بار در سال 1994 در پارک میجرز هیل (Majors Hill Park) با اجرای کلارنس کلمونز و جذب 5 هزار تماشاگر برگزار گردید.

فستیوال موسیقی آر بی سی بلوز فست 2018 در تاریخ 5 تا 15 جولای (14 تا 24 تیر 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال موسیقی سیتی فولک (CityFolk Festival)

فستیوال موسیقی سیتی فولک، یک فستیوال موسیقی فولکلور سالیانه است که در ماه سپتامبر در شهر اوتاوا برگزار می شود. در حالی که ریشه های این رویداد چهار تا پنج روزه در موسیقی محلی کانادایی قرار گرفته است، اما از سال 2011 اجراهای مختلفی مانند هیپ هاپ و بلوز به آن اضافه شده است. علاوه بر اجرای موسیقی، این جشنواره شامل غرفه های صنایع دستی محلی، فستیوال غذا و یک رویداد به نام ماروست است که شامل کنسرت های رایگان استعدادهای در حال ظهور می شود.

فستیوال موسیقی سیتی فولک 2018 در تاریخ 12 تا 16 سپتامبر (21 تا 25 شهریور 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین المللی انیمیشن اوتاوا

فستیوال بین المللی انیمیشن اوتاوا جشنواره ای مربوط به فیلم های انیمیشن است که اولین بار در سال 1976 و در اوتاوا، کانادا برگزار گردید. در این جشنواره جوایزی به انیمیشن های برتر اهدا می شود. این فستیوال هر سال در ماه سپتامبر برگزار می شود.

پامپکین فرنو (Pumpkinferno)

در پامپیکن فرنو، نمایشگاهی که هر سال در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل ماه اکتبر در دهکده آپر کانادا (Upper Canada Village) برگزار می شود، می توانید بیش از هفت هزار اثر هنری ساخته شده با کدو حلوایی با دست را در جهت یک کیلومتری مشاهده کنید که در طول شب در پس زمینه تماشایی قرن نوزدهمی می درخشند.

پامپکین فرنو 2018 در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال قصه گویی بچه ها اوتاوا

قصه گویی یکی از اشکال باستانی هنر است. برای شنیدن یک داستان باید آن را در قلب و ذهن، بدن و روح حس کرد. فستیوال قصه گویی بچه ها اوتاوا هر سال در ماه نوامبر به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی شهر اوتاوا برای بچه ها برگزار می شود.

فستیوال قصه گویی بچه ها اوتاوا 2018 در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

نورهای کریسمس در کانادا (Christmas Lights Across Canada)

موزه های ملی، آثار تاریخی و دیگر نقاط برجسته شهر، زمینه ای کامل برای نورپردازی کریسمس را فراهم می سازند که بلوار کنفدراسیون را روشن می نمایند و شکوه و جلال ساختمان های مجلس، جلوه های زمستانی جادویی را به نمایش می گذارند. هر سال در شهر اوتاوا در طول یک ماه از دسامبر تا ژانویه به مناسبت سال نو، ساختمان های مهم شهر، با نورپردازی های چشمگیر و جذاب تزئین می شوند.

اسکی در کانال ریدو

کانال ریدو در فصل زمستان در شهر اوتاوا زمینی طبیعی برای اسکیت فراهم می نماید. علاقه مندان بسیاری در ماه ژانویه تا مارس برای اسکیت سواری در بزرگ ترین زمین های یخی جهان به این شهر سفر می نمایند.

فستیوال زمستانی وینترلود (Winterlude)

وینتر لود، یک فستیوال زمستانی سالیانه است که از سال 1979 در ماه فوریه به مدت سه هفته در اوتاوا برگزار می شود. این رویداد یکی از مهم ترین رویدادهای گردشگری اوتاوا است و هر ساله صدها هزار بازدیدنماینده را جذب می نماید.

تمرکز اصلی فستیوال بر اسکیت کانال ریدو است که در جهتی 7.8 کیلومتری (حدود 5 مایل) انجام می شود. یکی دیگر از مکان های فستیوال، پارک کنفدراسیون است که بیشتر به عنوان باغ کریستال شناخته می شود و محل رقابت های مجسمه سازی یخ، سالن یخ و کنسرت های موسیقی است. این فستیوال همچنین شامل نمایشگاه های ویژه در موزه های اوتاوا نیز می شود.

فستیوال زمستانی وینترلود 2019 در تاریخ 1 تا 18 فوریه (12 تا 29 بهمن 1397) برگزار خواهد شد.

ماراتن گتینو لوپت (Gatineau Loppet)

گتینو لوپت، یک ماراتن اسکی در سراسر کانادا است. این مسابقه از سال 1979 به صورت سالیانه در ماه فوریه برگزار می شود. جهت 50 کیلومتری مسابقه از پارک گتینو (Gatineau Park) در نزدیکی مرکز اوتاوا با حضور بیش از 3 هزار اسکی باز از 20 ملیت مختلف شروع می شود.

ماراتن اسکی کانادایی

ماراتن اسکی کانادایی یک تور اسکی است. این ماراتن، سالانه در ماه فوریه در شمال رودخانه اوتاوا بین مناطق مونترآل و اوتاوا، پایتخت کانادا برگزار می شود و معمولا مسافت آن 160 کیلومتر است. با اینکه این یک تور اسکی است نه مسابقه ای اما شرکت نمایندگان، با انتخاب یک سطح دشواری و کوشش برای رسیدن به آن هدف، یکدیگر را به چالش می کشند.

این ماراتن، که از سال 1990 میلادی در حال برگزاری است، طولانی ترین در نوع خود در جهان به شمار می آید. ماراتن اسکی شامل 10 بخش از طول ها و سطح سختی مختلف است که می تواند در طول دو روز (پنج مرحله در روز) یا به صورت جداگانه در روزهای بعد انجام شود. بسته به سال، جهت مسابقه ممکن است متفاوت باشد.

ماراتن اسکی کانادایی 2019 در تاریخ 8 تا 10 فوریه (19 تا 21 بهمن 1397) برگزار خواهد شد.

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس هزینه هتل ها

بهترین زمان سفر به اوتاوا بر اساس هزینه هتل ها، ماه های زمستانی و بهاری سال است.

رتبه های اوتاوا

گزارش رتبه بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های اوتاوا به توضیح زیر است:

  • چهارمین مقصد برتر گردشگری در کانادا
  • هفتمین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در کانادا

کانادا؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماهدما (سانتی گراد)میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه6.1-7.4
فوریه5.6-5.6
مارس0.67.1
آوریل10.66.9
می18.96.4
ژوئن24.48.9
جولای27.28.6
آگوست256.6
سپتامبر208.1
اکتبر13.97.4
نوامبر3.97.6
دسامبر4.4-6.6

اقلیم کشور کانادا به شدت تحت تاثیر عرض جغرافیایی منطقه مورد نظر است. هر چه به سمت شمال این کشور بروید، با آب و هوای سردتری روبه رو خواهید شد.

بر اساس هر منطقه، سال تقریبا به 4 فصل مجزا تقسیم می شود. در کنار سواحل، رطوبت بیشتری وجود دارد، در حالی که بخش مرکزی این کشور خشک تر است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه6.5 سانتی گراد- 7.2 سانتی متر7 سانتی گراد- 7 سانتی متر7.4 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر7.8 سانتی گراد- 6.6 سانتی متر
فوریه5.7 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر5.9 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر6.1 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
مارس1 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر2.5 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر4.1 سانتی گراد- 6 سانتی متر5.6 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر
آوریل8.1 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر5.6 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر3.1 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر
می16.8 سانتی گراد- 6.3 سانتی متر14.8 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر12.7 سانتی گراد- 6 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر
ژوئن23 سانتی گراد- 8.3 سانتی متر21.7 سانتی گراد- 7.7 سانتی متر20.3 سانتی گراد- 7 سانتی متر18.9 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر
جولای26.5 سانتی گراد- 8.5 سانتی متر25.8 سانتی گراد- 8.5 سانتی متر25.1 سانتی گراد- 8.4 سانتی متر24.4 سانتی گراد- 8.3 سانتی متر
آگوست24.5 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر23.9 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر23.4 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر22.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
سپتامبر18.8 سانتی گراد- 7.7 سانتی متر17.5 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر16.3 سانتی گراد- 7 سانتی متر15 سانتی گراد- 6.6 سانتی متر
اکتبر12.4 سانتی گراد- 7.2 سانتی متر10.9 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر9.3 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر7.8 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر
نوامبر1.4 سانتی گراد- 7.6 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 7.5 سانتی متر3.6 سانتی گراد- 7.5 سانتی متر6.1 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر
دسامبر6.5 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر8.6 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر12.7 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر

ماه جولای و آگوست (10 تیر تا 9 شهریور) با دمای میانگین بالای 20 درجه سانتی گراد، گرم ترین ماه های سال هستند.

فصل زمستان با افت دما تا 20- درجه سانتی گراد در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن)، می تواند بسیار طولانی و خشن باشد.

تمام فصول سال جذابیت خودشان را دارند، بنابراین انتخاب بهترین زمان سفر می تواند کمی مشکل باشد. زمستان برای اسکی، تابستان برای کمپ زدن، بهار و پاییز هم برای مناظر نفسگیر درختان شکوفه نموده یا قرمز و نارنجی و چشم اندازهایی آرامش بخش، فوق العاده هستند.

چه زمانی به اوتاوا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه15-5-36-1113
فوریه15-5-37-1312
مارس8-237-2512
آوریل01219-3111
می8206-3311
ژوئن132513710
جولای152833711
آگوست142623910
سپتامبر10214-3811
اکتبر41310-3212
نوامبر2-523-2112
دسامبر12-3-37-1414

هزینه روزانه توریستی در اوتاوا

هزینه یک روز اقامت در اوتاوا حدودا 295 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به اوتاوا سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در اوتاوا اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 476

به "بهترین زمان سفر به اوتاوا کانادا چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین زمان سفر به اوتاوا کانادا چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به اوتاوا کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید