برنامه جامع راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد مدیریت اداری را به پروژه محور تبدیل خواهد کرد

به گزارش سبزوار امروز، رئیس دانشگاه آزاد گفت: برنامه جامع راهبردی این دانشگاه براساس سند دانشگاه اسلامی مدیریت اداری را به مدیریت پروژه محور تبدیل خواهد کرد.

برنامه جامع راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد مدیریت اداری را به پروژه محور تبدیل خواهد کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار معاون و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه که صبح امروز برگزار گشت، گفت: خدا را شاکریم که نعمت ماه رمضان را به بندگان خود عطا کرد و در این ماه، شبهای قدر که ارزش آن برابر با هزار ماه است، قرار داد. امیدوارم همگی از فضائل شب های قدر بهره کافی ببریم.

طهرانچی ضمن تبیین برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه الزامات برنامه چابک سازی و تحقق فناوری و نوآوری در دانشگاه پرداخت و گفت: برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند دانشگاه اسلامی طراحی شده و باید به نحو احسن نهایی و به اجرا درآید. این برنامه باید در تمامی حوزه ها از جمله معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از ادبیات یکسانی برخوردار باشد.

وی با اشاره به مدل به کار گرفته شده در برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مدلی که در این برنامه انتخاب شده، از ترکیب مدل رویکرد چارچوب منطقی (Logical Framework Approach) و مدل پروژه محور (Project Portfolio Management) به دست آمده که طیفی از طرح مسئله در سطح کلان و حل مسئله در سطح خرد را شامل می شود و به ارائه راهکار می رسد. در واقع مدیریت اداری را به مدیریت پروژه محور تبدیل خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، با اشاره به جزئیات سند دانشگاه اسلامی، شرح داد: براساس مأموریت سند دانشگاه اسلامی، آموزش عالی کشور رسالت های مختلفی در ابعاد فرهنگی تربیتی، آموزشی، پژوهش و فناوری و مدیریتی برعهده دارد که باید آنها را به صورت نظام واره لحاظ کرد که تربیت متخصصان متعهد، خلاق، ماهر و کارآفرین، تولید، انتقال و انتشار علم و فناوری در خدمت نیازهای جامعه اسلامی و ساختاری کارآمد و اثربخش با تعامل سازنده و اثرگذار در سطوح ملی، منطقه ای و فراملی مهم ترین آنهاست. دانشگاه آزاد اسلامی براساس این مأموریت ها، بسته های برنامه خود را تعریف کرده است.

وی با اشاره به فرآیند طراحی، اجرا و بازبینی اقدامات در هر بسته کاری برنامه جامع و راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این فرآیند از آغاز چرخه برنامه ریزی آغاز شده و با بازبینی سالیانه فرآیند و میزان پیشرفت شاخص ها، بازبینی آخر سال و آماده شدن برای برنامه جدید، ادامه پیدا می کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در برنامه جامع و راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی، بسته های کاری متفاوتی طراحی شده، گفت: برای مثال در بسته دانشگاه حل مسئله به موضوعاتی از جمله ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه با تأکید بر حل مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه، نهادینه سازی تعامل آموزشی بین حوزه و دانشگاه، فراهم آوردن فرصت های رسمی و ضابطه مند جهت انتقال تجربیات و مطالعات برون دانشگاهی به دانشگاه ها پرداخته شده و بسته دانشگاه کارآفرین نیز به موضوعاتی از جمله افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشگاهیان، مدیریت زمان جهت بهره وری بهینه از سرمایه عمر با بهره گیری از آموزه های اسلامی، ایجاد و اصلاح رشته های تحصیلی کاربردی و متناسب با نیازهای جامعه اسلامی و بومی سازی آنها و تقویت بعد کارآفرینی و افزایش اشتغال مولد و پایدار می پردازد.

وی ادامه داد: گام های اجرایی سازی در هر بسته برنامه دانشگاه آزاد اسلامی شامل تجزیه، تحلیل و اجراست. در مرحله تجزیه، تبیین مسئله، تبیین سیستم ارزشی و تبیین راهکار و ترکیب آن قرار می گیرد. بخش تحلیل شامل تحلیل سیستم، شرایط پیش نیاز اجرایی مبتنی بر عوامل بسترساز و فرهنگ ساز و اولویت سنجی و بهینه یابی و تصمیم گیری است. بخش اجرا نیز پیاده سازی و ارزیابی را در بر می گیرد.

طهرانچی به ارائه جزئیاتی از برنامه جامع و راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی نظیر پروژه، راهکار، مدل های پیاده سازی، عوامل فرهنگ ساز، عوامل بسترساز، اساس و اجزای پشتیبان سند دانشگاه اسلامی، اجرایی سازی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاون و مدیران کل معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری، تاکید کرد: با اجرای بندها و ماموریت های برنامه جامع و راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی که براساس سند دانشگاه اسلامی نوشته شده، تمام توان خود را به منظور چابک سازی و تحقق فناوری و نوآوری در دانشگاه بکار بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1374

به "برنامه جامع راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد مدیریت اداری را به پروژه محور تبدیل خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جامع راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد مدیریت اداری را به پروژه محور تبدیل خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید