برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می کنیم

به گزارش سبزوار امروز، یک منبع مطلع در دولت آلمان از تمدید توقف صادارت سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان سعودی به دلیل تداوم نبرد در یمن اطلاع داد.

برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می کنیم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مطلع در دولت آلمان عصر دوشنبه به وقت تهران از تمدید توقف صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان اطلاع داد.

به نوشته خبرگزای رویترز یک منبع مطلع در دولت آلمان دوشنبه با اشاره به جنگ در یمن و مخالفت سوسیال دموکرات ها با لغو مهلت قانونی توقف صادرات سلاح به عربستان گفت، دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توقف صادرات تسلیحات به عربستان را تمدید خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، چندی قبل محافظه کاران و شرکای آن ها در حزب سوسیال دموکرات (SPD) توافق کردند که صادرات سلاح به کشورهای درگیر در جنگ یمن را متوقف نمایند.

دولت آلمان در فروردین ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را برای مدت 6 ماه تمدید نموده بود. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هم گفته بود که تصمیم برلین درباره فروش تسلیحات به عربستان سعودی به تحولات در عرصه یمن بستگی دارد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که یک حزب دیگر آلمان امروز خواستار توقف عدم صادرات سلاح به عربستان شد و دلیل آن را حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان بیان کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یورگن هارت سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحاد احزاب حاکم دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دوشنبه گفت، محافظت از عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز به نفع ثبات آلمان است.

بعضی اخبار حکایت از آن دارد که دولت آلمان به رغم ایجاد ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان، 400 میلیون یورو به ائتلاف سعودی سلاح فروخت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 704

به "برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: توقف صادرات سلاح به ریاض را تمدید می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید