ایتالیا در آستانه بحران سیاسی نهاده شد

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران : ایتالیا در روزهای اخیر همزمان با بحران مالی، در آستانه یک بحران سیاسی میان دولت و جناح اپوزیسیون قرار گرفته است.

ایتالیا در آستانه بحران سیاسی نهاده شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز؛ علاوه بر بحران اقتصادی به نظر می رسد بحران سیاسی نیز ایتالیا را تهدید کند.

همزمان با اعلام آمادگی سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق این کشور برای ورود مجدد به صحنه سیاسی، ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا قصد کناره گیری از مقام خود را دارد.

آقای مونتی روز شنبه اعلام نموده بود که پس از تصویب بودجه سال آینده و قانون ثبات اقتصادی از قدرت کنار می رود. استعفای وی، برگزاری انتخابات پیش از موعد در ایتالیا را در پی خواهد داشت.

این انتخابات به جای ماه آوریل سال 2013 در اوایل ماه مارس سال آینده برگزار خواهد شد.

آنجلینو آلفانو، دبیر کل حزب مردم آزادی می گوید: ما به تقدر کردن از پرزیدنت مونتی ادامه می دهیم، اما نارضایتی ایتالیایی ها از وضعیت، مخصوصا از سیاستهای اقتصادی را نیز اعلام می کنیم. ما اتهام غیر مسئول بودن را قبول نداریم زیرا قانون بودجه و ثبات اقتصادی را ما تصویب خواهیم کرد.

مردم ایتالیا در خصوص استعفای ماریو مونتی و بازگشت سیلویو برلوسکونی به سیاست نظرات متفاوتی دارند.

یک مرد ساکن رم می گوید: مونتی چرخه اقتصاد را از حرکت انداخته است در نتیجه همه دچار بحران شده اند. اعتقاد دارم به چیزی جدید احتیاج داریم. اما واضح است که فرد جانشین وی تمام مسائل را بدوش خواهد کشید.

یک شهروند دیگر ایتالیایی اعتقاد دارد: برلوسکونی بغیر از آسیب رساندن به ایتالیا کار دیگری نمی تواند بکند. اینکه هنوز برخی، برخی چیزها را قبول می نمایند، از او پیروی می نمایند، به او باور دارند و هنوز به داستانهای افسانه ای عقیده دارند، باورنکردنی است.

ماریو مونتی درست زمانی تصمیم به کناره گیری از دولت ایتالیا را گرفت که حزب سیلویو برلوسکونی از رای دادن به برنامه ها و اصلاحات اقتصادی وی خودداری کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 641

به "ایتالیا در آستانه بحران سیاسی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا در آستانه بحران سیاسی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید