خانه نشینی دانش آموزان ایتالیایی تا شهریور ماه

به گزارش سبزوار امروز، مدارس ایتالیا در ادامه فرایند مقابله با شیوع کرونا در این کشور تا ماه سپتامبر (شهریور ماه) بسته می ماند.

خانه نشینی دانش آموزان ایتالیایی تا شهریور ماه

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه با اعلام خبر بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر، وعده داد که بسیاری از کسب و کارهای این کشور ظرف یک هفته ازسرگرفته گردد.

وی یادآور شد که جزئیات کامل نحوه کاهش محدودیت های قرنطینه ای در ایتالیا از شروع هفته آینده را تشریح می نماید.

شمار رسمی جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا 26 هزار و 384 نفر است که بالاترین آمار در اروپاست. ایتالیا پس از آمریکا دومین آمار عظیم مبتلایان به کرونا در دنیا را داراست.

اما این آمار رو به کاهش است و ایتالیا معتقد است نرخ سرایت بیماری در این کشور (بین 0.2 تا 07) کمتر از آستانه 1.0 است، وضعیتی که امکان بازگشت مردم به کار را فراهم می نماید.

کونته گفت: ما نمی توانیم فراتر از این میزان قرنطینه پیش رویم، زیرا با خطر آسیب به ساختار اجتماعی - مالی کشور روبه رو هستیم.

ایتالیا در نیمه اول ماه مارس (اسفند 98) بخش های مختلف معیشتی را تعطیل کرد.

حال دانشمندان بر این باورند که کرونا احتمالا در ماه ژانویه (دی 98) در ایتالیا شیوع یافته و این ویروس زمانی که اولین مرگ ناشی از ابتلا به کووید - 19 در روز 21 فوریه (2 اسفند 98) در این کشور گزارش شد، به طور گسترده ای شایع شده است.

در همین حال، نخست وزیر ایتالیا گفت که دولت مجوز بازگشایی تعداد زیادی از شرکت ها را از روز 4 می (15 اردیبهشت) صادر می نماید.

مدارس ایتالیا قبل از بیشتر مشاغل تعطیل شد و اکنون یکی از آخرین جاهایی است که بازگشایی می گردد.

به گفته کونته، بازگشایی مدارس امر پرمخاطره ای است، زیرا بسیاری از معلمان ایتالیایی سن بالایی دارند و خطر ابتلا به کرونا در آنها زیاد است.

بسیاری از ایتالیایی ها نگرانند که بالاخره چه زمانی می توانند بدون ترس از جریمه پلیس، در پارک ها قدم زنند.

ایتالیا 9 مارس (19 اسفند 98) دستور قرنطینه خانگی را صادر کرد و مردم این کشور ملزم به ماندن در خانه شدند.

بسیاری برای رهایی از این شرایط، بام منازل خود را به زمین ورزشی تبدیل کردند.

براساس اعلام رسانه های ایتالیایی، دولت ممکن است به مردم اجازه تردد آزاد در داخل شهرها را دهد، اما محدودیت سفرهای بین شهری همچنان برقرار است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1339

به "خانه نشینی دانش آموزان ایتالیایی تا شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نشینی دانش آموزان ایتالیایی تا شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید