امارات به دنبال بی ثباتی در سقطری یمن است

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، عربی 21 به نقل از منابع یمنی از تحرکات امارات برای ایجاد بی ثباتی و خشونت در سقطری یمن پرده برداشت.

امارات به دنبال بی ثباتی در سقطری یمن است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این دو منبع تاکید کردند: ابوظبی از هیچ تلاشی برای ایجاد هرج و مرج در سقطری دریغ نمی نماید و به دنبال درگیری میان ساکنان آن و به جان هم انداختن مردم آن است. ابزار امارات هم در این زمینه بازوهای محلی ابوظبی است که با پول آنها را خریده است و شامل مسئولان امنیتی و نظامی و رهبران قبایل هستند.

دو منبع مذکور به تشکیل کمیته ای موسوم به کمیته توسعه از سوی امارات در سقطری که وظیفه آن تحریک مردم این منطقه است، اشاره کردند.

از مأموریت های این کمیته که ابوظبی بودجه زیادی در اختیار آن قرار داده است، دادن مزایای اقتصادی به سرشناسان و سران قبایل است تا در مقابل حامی مواضع امارات باشند.

عربی 21 در ادامه به نقل از این منابع از پول زیادی که امارات برای سرسپرده کردن رهبران و بزرگان در منطقه برای اجرای سیاست های ابوظبی در سقطری هزینه می نماید، پرده برداشت.

لازم به ذکر است که جزیره سقطری در 380 کیلومتری سواحل جنوبی یمن واقع شده و از شرق تا غرب 132 کیلومتر و از شمال تا جنوب نیز 49 کیلومتر وسعت دارد. این جزیره در فاصله 240 کیلومتر از شرق سواقتصادی واقع شده است و علاوه بر اهمیت راهبردی آن، به دلیل چشم انداز بی نظیر انواع گیاهان منحصر به فرد خود از سوی بازدیدکنندگان به عنوان بهشت روی زمین توصیف می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1237

به "امارات به دنبال بی ثباتی در سقطری یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات به دنبال بی ثباتی در سقطری یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید