آمریکا خواهان تعطیلی بازارهای فروش مواد غذایی زنده در چین شد

به گزارش سبزوار امروز، وزیر امور خارجه آمریکا با متهم کردن چین به سوءاستفاده از بحران شیوع ویروس کرونا برای فشار آوردن به همسایگان خود، از این کشور خواست بازارهای فروش موادغذایی زنده را تعطیل کند.

آمریکا خواهان تعطیلی بازارهای فروش مواد غذایی زنده در چین شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده بامداد امروز (پنجشنبه) ضمن مطرح کردن ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه پکن، مدعی شد که دولت چین از فرصت شیوع ویروس کووید19 برای فشار آوردن به همسایگان خود استفاده می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در نشست خبری با ادعای اینکه پکن به موقع شیوع ویروس کرونا را به دنیا اطلاع نداد، گفت آنها قوانین سازمان دنیای بهداشت را نقض نموده و تا یک ماه انتقال انسان به انسان این ویروس را گزارش ندادند تا اینکه در تمام استان های این کشور پخش شد.

پامپئو در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: چین انجام تست روی نمونه های جدید ویروس را متوقف کرد، نمونه های موجود را از بین برد و آنها را با دنیا به اشتراک نگذاشت تا پیگیری تکامل این بیماری غیرممکن گردد.

وی همچنین چین را به سوءاستفاده از تمرکز کشورهای دنیا روی مبارزه با ویروس کرونا، برای اجرای رفتارهای تحریک آمیز مانند از بین بردن خودمختاری منطقه هنگ کنگ، اعمال فشار نظامی بر تایوان و فشار آوردن به همسایگان خود در محدوده دریای جنوبی متهم کرد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به ارتباط ویروس کرونا با بعضی مواد غذایی در چین، از این کشور خواست بازارهای فروش موادغذایی زنده را به صورت دائمی تعطیل کند.

پامپئو گفت: با توجه به ارتباط قوی موادغذایی غیرقانونی فروخته شده در بازارهای زنده و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، ایالات متحده از جمهوری خلق چین می خواهد بازارهای فروش مواد غذایی زنده و تمام بازارهای فروش غیرقانونی جانوران را برای همواره تعطیل کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1334

به "آمریکا خواهان تعطیلی بازارهای فروش مواد غذایی زنده در چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان تعطیلی بازارهای فروش مواد غذایی زنده در چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید