ارائه سرویس های موردنیاز برای زیر ساخت های اطلاعات مکانی SDI استان

به گزارش سبزوار امروز، دستگاه های اجرائی نسبت به ارائه سرویس های مورد احتیاج در SDI استان، اقدامات لازم را انجام دهند.

ارائه سرویس های موردنیاز برای زیر ساخت های اطلاعات مکانی SDI استان

به گزارش خبرنگاران،در راستای اجرای مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اولین جلسه گروه کاری راهبری زیرساخت اطلاعات مکانی SDI استان با کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در سالن جلسات معاونت هماهنگی عمرانی استانداری برگزار گردید.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه، با اشاره به الزامات قانونی و محدودیت های موجود در بکارگیری اطلاعات مکانی توسط دستگاه های اجرائی، اظهار کرد: تشکیل این گروه کاری، گامی اساسی در راستای اجرا و استفاده از زیرساخت اطلاعات مکانی استان می گردد.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اهمیت موضوع زیرساخت های اطلاعات مکانی در راستای فراوری داده، گفت: با وجود این زیرساخت ها، امکان پردازش و دسترسی به اقلام و لایه های اطلاعاتی توسط دستگاه های اجرائی استان انجام می گیرد.

ابوالقاسم سلطانی یادآور شد: ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی استان، به صورت قانونی الزامی بوده و جزو احتیاجهای اساسی کارشناسی و مدیریتی استان محسوب می گردد.

وی با بیان این که فرآیند ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی استان مسیری فازبندی شده خواهد بود، اظهار داشت: هسته اولیه زیرساخت اطلاعات مکانی SDI استان بر اساس استانداردها، چارچوب و سطوح دسترسی معین، توسط دستگاه های اجرائی تشکیل خواهد شد که ایجاد این زیرساخت سازمانی، گام اولیه در ایجاد SDI استان بوده و با همکاری تمامی دستگاه های اجرائی در سطح استان تحقق می یابد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه، آیین نامه گروه کاری راهبری زیرساخت اطلاعات مکانی استان به تصویب رسیده و مقرر شد با استفاده از ژئوپورتال سازمان نقشه برداری و نیز امکانات سخت افزاری و ارتباطی موجود در مرکز داده استان که توسط اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین می گردد، دستگاه های اجرائی نسبت به ارائه سرویس های مورد احتیاج در SDI استان، اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 902

به "ارائه سرویس های موردنیاز برای زیر ساخت های اطلاعات مکانی SDI استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه سرویس های موردنیاز برای زیر ساخت های اطلاعات مکانی SDI استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید