ابلاغ بخشودگی جرایم مالیاتی

به گزارش سبزوار امروز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد.

ابلاغ بخشودگی جرایم مالیاتی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور بخگرددگی جرائم اقتصادیاتی قابل بخشش موضوع قانون اقتصادیات های مستقیم و قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه مورخ 20 خرداد 99 آمده است:

در اجرای بند (3) مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1399/02/13 موضوع ابلاغیه شماره 9905203/م مورخ 1399/02/24 که مقرر می دارد: با توجه به اثرات مثبت ساز و کار بخگرددگی جرایم اقتصادیاتی مودیان در سال 1398 بر حمایت از تولید، وصول معوقات اقتصادیاتی و ارتقای سلامت اداری به منظور تداوم این سیاست در سال جهت تولید سازمان امور اقتصادیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین اقتصادیات های مستقیم و ارزش افزوده را مطابق دستور العملی که به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، مورد بخگرددگی قرار دهد.

همچنین مفاد ماده 191 قانون اقتصادیات های مستقیم، بدین وسیله بخگرددگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون اقتصادیاتهای مستقیم و قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده در هر منبع برای هر سال با دوره، حسب مورد در سال 1399 در صورت پرداخت مانده بدهی (اصل بدهی، جرائم غیر قابل پخش ران بخشی از جرائمی که مورد بخگرددگی واقع شده است) به شرح ذیل تعیین می گردد.

ماده 1- بخگرددگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره با سال در هر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ 50.000.000.000 ریال به شرح زیر می باشد.

الف) پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا انتها دی ماه سال 1398 حداکثر تا تاریخ 1399/03/31 برای واحدهای تولیدی نود درصد(90٪) و برای سایر مؤدیان هشتاد (80 درصد)

ب) پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ 1398/11/01 تا تاریخ 1399/03/31) حداکثر تا انتها تیر ماه سال جاری، به میزان 100 درصد

ج) پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ 1399/04/01) حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از نوع برگ قلمی، به میزان صد درصد

تبصره 1 - در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از دولت های تعیین شده به شرح بندهای فوق به ازای هر ماه دو درصد (2٪) از بخگرددگی موضوع این ماده تا انتها سال کسر می گردد.

تبصره 2- مهلت های تعیین شده در بند های (الف)، (ب) و (ج) این ماده به ترتیب تا تاریخ 1399/04/31 و 1399/05/31 و دو ماه پس از ابلاغ برگ قطعی برای اشخاص با موضوع فعالیت ذیل تعیین می گردد.

1- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها ، طباخی ماه تالارهای پذیرایی، قهوه خانه های اغذیه فروشی ها

2- مراکز مربوط به گردشگری شامل: هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری مهمان پذیر ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها

3- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و در پایی

4- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

5- مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

6- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای

7- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

8- آموزشگاههای رانندگی، آرایشگاهها و سالن های زیبایی

ماده 2- مؤدیان موظفند درخواست بخگرددگی جرایم را به اداره امور اقتصادیاتی ذی ربط تسلیم نمایند. ادارات مذکور تا میزان مندرج در ماده (1) این دستورالعمل ضرورتی به تهیه و تنظیم فرم بخگرددگی جرایم ندارند و صرفا با دستور رئیس امور اقتصادیاتی ذی ربط نسبت به اعمال بخگرددگی جرایم اقدام نمایند.

تبصره- محدودیت زمانی در ارائه درخواست برای اعمال بخگرددگی تا سقف تعیین شده در ماده (1) وجود ندارد.

3- اعمال بخگرددگی جرایم برای هر یک از سنوات با دوره ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال با دوره امکان پذیر می باشد.

ماده 4- در صورتی که مودیان اقتصادیاتی مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده (222) قانون اقتصادیاتهای مستقیم و تبصره به ماده (17) قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده می باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم اقتصادیاتی کسور پی نسبت به بخگرددگی جرایم اقدام گردد.

ماده 5- مودیانی که بایت اصل اقتصادیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی می باشند و با به واسطه معافیت های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخگرددگی صد درصد (100 جرایم برخوردار خواهند شد

ماده 6- ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مؤدیان در خصوص بدهی ابرازی، تاریخ سر رسید پرداخت مقرر از قوانین موضوعه می باشد.

ماده 7- محدودیت موضوع بند (52) قانون بودجه سال 1392 و بند (2) تبصره 9 قانون بودجه سال های 1393 و 1394 مانع از بخگرددگی جرایم نخواهد بود.

ماده 8- شرط برخورداری از بخگرددگی جرایم موضوع ماده (169) مکرر قانون اقتصادیاتهای مستقیم برای عملکرد سال های 1391 لغایت 1394، پرداخت بدهی اقتصادیات عملکرد آن سال می باشد. لیکن برای سال 1395 به بعد شرط برخورداری از بخگرددگی جرایم موضوع ماده (169) قانون اقتصادیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های مذکور می باشد. در صورتی که تمام یا بخشی از فهرست معاملات در سنوات اخیرالذکر بنا به دلایل خارج از اختیار مؤدی با تشخیص مدیران کل امور اقتصادیاتی ارائه نگردیده باشد، بخگرددگی جرایم یاد شده به شرط پرداخت مانده بدهی عملکرد سال مربوطه به ایشان تعریف می گردد.

ماده 9- مفاد این دستورالعمل مانع از اعمال بخگرددگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه اقتصادیاتی و جریمه تأخیر موضوع قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده نسبت به مهلت های اعلامی به موجب بخشنامه های صادره نخواهد بود

ماده 10- مفاد این دستورالعمل مانع از اخبار اجرای ماده (191) قانون اقتصادیاتهای مستقیم توسط سازمان امور اقتصادیاتی کشور نخواهد بود با عنایت به مفاد ماده 10 این دستورالعمل بخگرددگی جرائم قابل بخشش مازاد بر مبلغ مندرج در ماده یک حداکثر تا درصدهای تعیین شده در ماده مذکور و با رعایت مقررات ماده 191 قانون اقتصادیات های مستقیم به مدیران کل امور اقتصادیاتی تفویض می گردد.

از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل کلیه تفویضی اختیارهای قبلی مدیران کل و رئیس امور اقتصادیاتی شهر و استان تهران و بخشنامه های صادره در خصوص بخگرددگی جرائم به استثنای بخگرددگی جرائم موضوع ماده 9 این دستورالعمل کان لم یکن تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1438

به "ابلاغ بخشودگی جرایم مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ بخشودگی جرایم مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید