آمریکا به دنبال معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی از تحریم ها علیه ترکیه

به گزارش سبزوار امروز، منابع خبری بامداد چهارشنبه گفته اند دولت آمریکا در صدد است قراردادهای تسلیحاتی با ترکیه را از تحریم های علیه این کشور معاف کند.

آمریکا به دنبال معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی از تحریم ها علیه ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا میخواهد قرار دادهای تسلیحاتی این کشور با ترکیه را از تحریم های اعمال شده علیه آنکارا به دلیل عملیات این کشور در شمال شرق سوریه معاف کند.

پایگاه Inside Defense گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین معافیت هایی با هدف ادامه فروش سلاح به ترکیه، در بحبوحه جنجال ها بر سر تهاجم ترکیه به سوریه است.

یک مقام آمریکایی گفته که پنتاگون انتظار دارد که این معافیت ها به زودی صادر شوند تا تجارت رسمی بین ایالات متحده و ترکیه بتواند ادامه پیدا کند.

هواداران این معاملات تسلیحاتی مدعی شده اند در صورتی که آمریکا از فروش سلاح به ترکیه خودداری کند آنکارا برای خرید سلاح به روسیه مراجعه خواهد نمود.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته (17 مهر) گفت که در راستای ایجاد منطقه امن جهت اسکان بیش از دو میلیون پناهده سوری در این منطقه و دور کردن گروه های تروریست از مرز خود، عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح شروع نموده است.

این عملیات با چراغ سبز واشنگتن شروع شد. کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 874

به "آمریکا به دنبال معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی از تحریم ها علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی از تحریم ها علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید