اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد

به گزارش سبزوار امروز، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام نمود تحریم تسلیحاتی و توقیف اموال چهار مقام سابق بلاروس را تا سال 2021 تمدید نموده است.

اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم های خود علیه کشور بلاروس را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بروکسل در بیانیه ای گفت تحریم های تسلیحاتی و توقیف اموال چهار مقام سابق دوران شوروی در بلاروس را تا 28 فوریه 2021 (10 اسفند 1399) تمدید نموده است.

این تحریم ها شامل خرید و فروش سلاح ها و تجهیزاتی است که می توانند در سرکوب های داخلی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین توقیف اموال و ممنوعیت سفر برای چهار فرد به دلیل ناپدید شدن لاینحل دو سیاست مدار مخالف، یک تاجر و یک روزنامه نگار در سال های 1999 و 2000 مورد تمدید نهاده شد.

این تحریم ها ابتدا از سال 2004 بر بلاروس اعمال شد و در سال 2011 نیز موارد دیگری به آن افزوده شد که دلیل آن نقض استانداردهای بین المللی انتخاباتی و نقض قوانین بین المللی حقوق بشر عنوان شد.

اتحادیه اروپا و آمریکا در کوشش هستند از اختلاف پیش آمده بین بلاروس و روسیه بر سر الحاق منطقه کریمه به روسیه استفاده نموده و مینسک را به سمت خود جذب کند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا 12 بهمن به عنوان اولین مقام عالی رتبه آمریکایی طی 20 سال اخیر، با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این ملاقات بیان داشت: [بلاروس] تاریخچه ای طولانی با روسیه دارد. موضوع بر سر انتخاب یکی از ما دوتا نیست. ما می خواهیم در اینجا (بلاروس) حضور داشته باشیم.

همچنین پامپئو گفت، واشنگتن به زودی سفیر خود در مینسک را منصوب می نماید و در کنار آن بر اصلاحاتی درخصوص حقوق بشر در بلاروس و تقویت روابط مالی دوجانبه تأکید خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1187

به "اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید