شروع کاشت گل نرگس در سربیشه

به گزارش سبزوار امروز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از اختصاص 2 هکتار از مزارع این شهرستان به کاشت گل نرگس اطلاع داد.

شروع کاشت گل نرگس در سربیشه

زرگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان و بازدهی مناسب از کاشت گل نرگس، برنامه ریزی برای آموزش مروجین و کشاورزان در دستور کار واقع شده است.

او اضافه کرد: تأمین و توزیع پیاز گل نرگس در این شهرستان صورت گرفته است و امیدواریم هر سال شاهد کاشت مقدار بیشتری از این محصول در سطح اراضی باشیم.

زرگری اظهار کرد: سال جاری حدود 2 هکتار از مزارع شهرستان سربیشه به کشت گل نرگس اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: این محصول احتیاج کمی به آبیاری دارد و به همین علت گزینه مناسبی جهت جایگزینی آن به جای محصولات آب بر است.

او ادامه داد: اشتغالزایی گل نرگس بسیار بالا است در حالی که مصرف آب آن پایین است در نتیجه باید همه دست در دست دهیم تا مقدار عملکرد و برداشت گل نرگس در این منطقه افزایش یابد.

زرگری اعلام کرد: علاوه بر کم آب بر بودن در صورت بازاریابی، فروش این محصول سوددهی بالایی دارد و لازم است مزیت های گل نرگس برای کشاورزان معرفی گردد تا شاهد افزایش سطح زیرکشت آن در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه توضیح داد: پیاز گل نرگس باکیفیت بالا برای کشت کشاورزان تهیه شده است و متقاضیان می توانند برای دریافت پیاز نرگس به اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان مراجعه نمایند.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2498

به "شروع کاشت گل نرگس در سربیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کاشت گل نرگس در سربیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید