شروع طرح حمایت های ویژه از بیمه شدگان تامین اجتماعی همزمان با عید مبعث خبرنگاران

به گزارش سبزوار امروز، براساس دستور اداری صادره از سوی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، طرح حمایت اقتصادی از همه بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان همزمان با عید سعید مبعث (21 اسفند ماه) شروع می گردد.

شروع طرح حمایت های ویژه از بیمه شدگان تامین اجتماعی همزمان با عید مبعث خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، براساس دستور اداری صادره از سوی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، طرح حمایت اقتصادی از همه بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان همزمان با عید سعید مبعث (21 اسفند ماه) شروع می گردد.

لازم به ذکر است این طرح در راستای بهره گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی ترین راهبرد های سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان 46 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفاظت از شان مستمری بگیران و بیمه شدگان در مواجهه با هزینه های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه شدگان و مستمری بگیران به ویژه گروه های آسیب پذیر انجام می گردد.

رایگان شدن خدمات بستری درمان تمامی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان های دولتی تمامی شهرستان هایی که این سازمان فاقد بیمارستان ملکی است، رایگان شدن خدمات بستری درمان بیمه شدگان 65 ساله و بالاتر در کلیه بیمارستان های دولتی سراسر کشور (حتی شهرستان هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی است) و محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماران در بخش بستری تمامی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، 3محور حمایت اقتصادی از بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این دستور اداری است.

به گزارش ایرنا، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری های سراسر کشور متوقف شد.

بنابر این، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می توانند با ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام نمایند.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمه شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه نمایند.

بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه های کاغذی خواهد داشت.

همچنین هر بیمه شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می تواند استحقاق درمان خود را به وسیله سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #1666* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به کد دستوری #14204 از استحقاق درمان آگاه شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در نشست اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و خدمات نوین در بستر اینترنت که 16 اسفند ماه برگزار گردید، گفته بود: با حذف کاغذ و ذخیره سازی منابع، امکان ارائه خدمات جدیدی برای بیمه شدگان فراهم شده است. در کلیه بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کشور که سازمان تأمین اجتماعی فاقد مراکز درمانی ملکی است، درمان بیمه شدگان رایگان و در هر یک از شهرستان ها (علیرغم وجود مراکز درمانی ملکی) بیمه شدگان بالای 65 سال با پوشش صددرصدی همراه است.

به گفته وی، پوشش صددرصدی بیماری های مزمن و صعب العلاج هم در دستور کار بوده و اکنون همه پروتز ها در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی رایگان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1941

به "شروع طرح حمایت های ویژه از بیمه شدگان تامین اجتماعی همزمان با عید مبعث خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح حمایت های ویژه از بیمه شدگان تامین اجتماعی همزمان با عید مبعث خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید