آخرین مقام در لیست اخراجی های ترامپ هم لو رفت

به گزارش سبزوار امروز، ایسنا نوشت: بر اساس گزارش رسانه های آمریکا دونالد ترامپ چند روز پیش به سبب اختلاف نظر با مارک اسپر بر سر دیدگاه های متناقض در خصوص استفاده از نظامیان برای سرکوب اعتراضات سراسری آمریکا خواهان اخراج این وزیر دفاع آمریکا شده بود اما بعدا چند مشاور و قانونگذار او را متقاعد ساختند که چنین کاری نکند.

آخرین مقام در لیست اخراجی های ترامپ هم لو رفت

مقام های آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند، ترامپ، رئیس جمهور این کشور چند روز پیش شدیدا از این که مارک اسپر، وزیر دفاع دولتش از تهدیدهای او برای استفاده از نظامیان به منظور سرکوب اعتراضات واشنگتن دی.سی، مینیاپولیس و شهرهای دیگر حمایت ننموده، خشمگین شده و در ادامه اخراج او را در نظر گرفته است.

اما بر اساس گزارشها، زمانی که ترامپ از چند مشاورش نظرشان را درباره چنین کاری پرسید آنها به او توصیه نموده اند که از آن چشم پوشی کند.

در ادامه مقام های مذکور به وال استریت ژورنال تصریح کردند، اسپر در آن وقت آغاز به آماده کردن نامه استعفای خود با توجه به اطلاعش از عصبانیت ترامپ کرد اما او هم بعد از دریافت توصیه های چند مشاور و دستیارش از این تصمیم منصرف شد.

اسپر یک هفته پیش گفته بود از پیشنهاد دونالد ترامپ برای به کارگیری یک قانون به منظور دادن اختیار استفاده از قوای نظامی به رئیس جمهور برای مقابله با ناآرامی های داخلی حمایت نمی کند. او تاکید نمود، چنین اقدامی تنها باید به عنوان آخرین راهکار استفاده گردد و توجیهی برای استفاده از چنین پاسخی برای اعتراضات وجود ندارد.

این موضع اسپر در تعارض با موضع دونالد ترامپ در توصیه به فرمانداران برای استفاده از نیروهای گارد ملی به منظور مسلط شدن بر خیابانها و متوقف ساختن هر گونه ناآرامی است.

پنتاگون از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد و کاخ سفید نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اسپر همچنین به دنبال بیرون ماندن خود از مناقشه پیاده روی ترامپ از کاخ سفید تا کلیسای سنت جان در اول ژوئن بوده و پیشتر به خبرنگاران گفت از اینکه این بازدید ترامپ شامل عکس انداختن بوده، خبر نداشته است.

مقامها به وال استریت ژورنال گفتند که همین شرح نیز به خشم ترامپ افزوده است.

بر اساس این گزارش مشاوران و دستیاران ترامپ به او گفته اند که اخراج اسپر آن هم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا می تواند درهم ریختگی شدیدی را به وجود بیاورد.

اسپر بعد از کنفرانس خبری روز چهارشنبه گذشته اش راهی کاخ سفید شد تا در یک ملاقات از پیش برنامه ریزی شده با ترامپ شرکت کند؛ فضای این ملاقات ناخوشایند بوده اما در سرانجام آن اسپر در سمتش باقی ماند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1435

به "آخرین مقام در لیست اخراجی های ترامپ هم لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مقام در لیست اخراجی های ترامپ هم لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید