شروع رسمی نبرد جو با دونالد

به گزارش سبزوار امروز، در دومین شب از کنوانسیون حزب دموکرات امریکا، جو بایدن رسماً به عنوان کاندیدای این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری امریکا معرفی گردید. در این شب بایدن به جز حمایت سران دموکرات، کالین پاول، از جمهوریخواهان دوآتشه ای را که پیشتر وزیر خارجه جورج بوش بوده است، نیز در میان حامیان خود دید.

شروع رسمی نبرد جو با دونالد

به گزارش گاردین، این شبی بود که دموکرات ها بر این نکته تأکید کردند که ادامه زمامداری دونالد ترامپ در کاخ سفید می تواند با توجه به ضعف مفرط وی در برخورد با شیوع کرونا و بعضی کوتاهی های دیگر او اسباب نابودی امریکا گردد. این در حالی است که بایدن در 78 سالگی توسط ترامپ جمهوریخواه مرد ناتوانی توصیف شده که قدرت کنترل عوارضی بسیار کوچک تر از کووید 19 را هم ندارد.

کامل شدن رؤیاها

ورود به عرصه نهایی انتخابات 2020 به مثابه کامل شدن رؤیاهای مردی است که از سال 1987 شرکت در انتخابات درون حزبی اش را آغاز کرد تا روزی رئیس جمهوری کشوری گردد که 51 ایالت آن، هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند. بایدن از محل یک آکادمی در شهر کوچک ویلمینتگون واقع در ایالت دلاور که محل برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات و البته محل تولد وی است، رسمی شدن نامزدی اش برای انتخابات پیش رو را در کنار نوه ها و همچنین همسرش جشن گرفت. او در پیامی کوتاه به مردم گفت: این موفقیت برای من و خانواده ام دنیایی ارزش دارد. شما را روز پنجشنبه می بینم.

اشاره بایدن به عصر امروز بود که قرار است نطق مربوط به انتخاب رسمی اش را در یک مرکز اداری و تحقیقاتی در دلاور انجام بدهد. همچنین قرار است کاملا هریس سناتور زن سیاهپوست امریکایی هم که به عنوان معاون بایدن انتخاب شده، در این روز سخنرانی کند.

تعریف های یک همسر

مراسم معرفی رسمی بایدن دو ساعت طول کشید و بعضی ستاره های عالم هنر و ورزش در این آیین حاضر بودند. البته نوبت به جیل بایدن همسر جو بایدن هم رسید که در اظهاراتش وی را مردی بسیار صدیق توصیف کرد و ایمان مذهبی او را ستود. جیل بایدن اضافه نمود: باور بعضی کارهای عظیم جو و مقاومتی که دارد، برای من هم سخت است اما واقعیت امر این است که همسرم هرگز تسلیم نمی گردد. مسأله مهم دیگری که در کنوانسیون دموکرات ها نمایان بود، تأکید آنها بر وحدتی بود که دارند و آن را در تضاد با چند دستگی ای توصیف کردند که به سبب اقدامات لجوجانه ترامپ در حزب جمهوریخواه به وجود آمده است. تعداد زیاد سخنرانان در کنوانسیون دموکرات ها نشانه و محصولی از همین امر و با هدف تأکید بر حمایت همگی شان از نامزد منتخب (بایدن) بود. در این آیین روی کشف و معرفی پدیده های جدید در حزب دموکرات تأکید شد اما دستور کار فعلی این حزب حمایت از بایدن پیر در شرایطی است که جوانترهای حزب بسیار زود نا امید شده و به پیروزی بایدن گردن نهادند.

به گزارش فایننشال تایمز در این مراسم دو رئیس جمهوری سابق امریکا از بایدن حمایت کردند. بیل کلینتون، رئیس جمهوری سال های 1992 تا 2000 امریکا گفت: اگر کرونا لطماتی بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی می شد را به ما وارد نموده، به سبب سوء مدیریت ترامپ است و اگر وی برای چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند، چیزی از امریکا باقی نخواهد ماند. ما فرد بهتری را برای این پست سراغ داریم. او جو بایدن است که مفهوم مسئولیت پذیری را بسیار بهتر و بیشتر از ترامپ می داند. جیمی کارتر رئیس جمهوری سال های 1976 تا 1980 امریکا هم که مثل بایدن دموکرات است و اینک 95 سال سن دارد، با ارسال پیامی صوتی از انتخاب بایدن برای انتخابات 2020 حمایت کرد: بایدن تجربه و شخصیتی را دارد که برای بازگرداندن امریکا به دوران اوجش بدان احتیاج است.

دو وزیر خارجه متفاوت

بایدن در دومین شب کنوانسیون حزبی دموکرات ها از حمایت دو وزیر خارجه هم برخوردار شد. کالین پاول وزیر خارجه سابق امریکا که رهبری شماری از جمهوریخواهان امریکا را در دست دارد و انتقادهای تندی به دونالد ترامپ دارند و در حمایت از بایدن در این مراسم شرکت کردند، با تمجید از کاندیدای حزب دموکرات گفت: کشور ما به چنین فرمانده ای احتیاج دارد. مردی که مصالح کشورش به اندازه سلامتی خانواده اش برای او اهمیت دارد.

جان کری وزیر خارجه پیشین امریکا در دوره باراک اوباما نیز بیکار ننشست و ترامپ را متهم کرد و گفت: از ضعف مالک فعلی کاخ سفید همین بس که او به آسانی در دام روس ها افتاده و سربازان کشورش را در مناطقی خاص از افغانستان که نیروهای طالبان برای ترور امریکایی ها آماده اند، مشغول به کار نموده است. حتی سیندی مک کین همسر جان مک کین فقید نماینده شکست خورده حزب جمهوریخواه در انتخابات 2008 امریکا در کنوانسیون دموکرات ها هم به انتقاد از ترامپ پرداخت و او را مردی افراطی نامید و از سابقه دوستی همسرش با بایدن گفت اما از دعوت مردم به رأی دادن به بایدن در انتخابات پیش رو پرهیز کرد. این در حالی است که به گزارش سی ان ان کنوانسیون سال جاری دموکرات ها به سبب تبعات هولناک رواج کرونا در امریکا و مرگ بیش از 170 هزار نفر بر اثر این عارضه جمع و جورتر از گذشته برگزار گردید و ورود کلینتون به مراسم و تفرقه و اعتراضی که این امر ایجاد کرد، ناقض ادعا و پز دموکرات ها بود که می گویند یکپارچگی در حزب شان در بالاترین سطح است. سناتور مامی داک وورت یکی از کسانی است که معتقد است اگر بیل کلینتون با آن سابقه ای که دارد، به کنوانسیون نمی آمد برای دموکرات ها بسیار بهتر می شد.

سمت و سوی آرای لاتین ها

به گزارش نیویورک تایمز در شبی که همسر جو بایدن بیشترین تبلیغ را به سود وی کرد و نوه های این سیاستمدار با احساسات پرشور خود با همسر او همسو شدند، سران حزب دموکرات کوشیدند با پخش موسیقی های لاتین و نصب شعارهایی به زبان های اسپانیایی و پرتغالی و تأکید بر حمایت بیشتر لاتین تبارها از سرنموده حزب شان او را بسیار فراتر از ترامپی جلوه بدهند که در نژادپرستی کم رقیب است و لاتن ها با او بد هستند. نتیجه نظرسنجی های اخیر از مردم امریکا نیز که نشانگر محبوبیت بیشتر بایدن است، دلالت بر همین موضوع دارد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1551

به "شروع رسمی نبرد جو با دونالد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسمی نبرد جو با دونالد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید