2 سال حبس در انتظار عاملان حریق در منابع طبیعی

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از محکومیت 2 سال حبس برای عاملان حریق در عرصه های منابع طبیعی اطلاع داد.

2 سال حبس در انتظار عاملان حریق در منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار از ، حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اعلام اینکه در هفته گذشته 21 فقره آتش سوزی در منابع طبیعی استان مهار شده است، گفت:شب گذشته هم در 5 نقطه از عرصه های منابع طبیعی استان حریق رخ داد که با یاری مردم ،مسئولین و نیرو های این اداره کل آتش خاموش شد.

وحید با بیان اینکه این آتش سوزی ها به بیش از 18 هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت وارد نموده است، اضافه نمود:عوامل انسانی مهمترین عامل این آتش سوزی ها است و با هماهنگی قضایی استان با عاملان ایجاد حریق برخورد جدی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با هشدار جدی به کشاورزان در مورد آتش زدن بقایای زمین های کشاورزی، مطرح کرد:اگر حریق از زمین های کشاورزی به عرصه های منابع طبیعی منتقل گردد، علاوه بر خسارت هایی که باید پرداخت نمایند به 2 ماه تا 2 سال حبس محکوم خواهند شد.

وحید در باره اقدامات انجام شده در مورد اطفاء حریق گفت:در حال حاضر 2 هزار و 200 نفر در قالب 106 تیم در استان برای اطفاء حریق آموزش دیده اند و مشغول فعالیت هستند.

29 درصد عرصه های طبیعی خراسان شمالی در محدوده پرخطر آتش سوزی

ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول در مانه وسملقان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اعلام اینکه عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی از جمله جنگل های ارس ارزشمند است و خسارت به این اراضی غیر قابل جبران خواهد بود، گفت:گردشگران، بهره برداران، کشاورزان و شکارچیان نسبت به روشن کردن آتش در سطح عرصه های منابع طبیعی اقدام ننمایند، در غیر اینصورت برخورد جدی خواهد شد.

طرح مقابله با بیابان زایی در خراسان شمالی

وحید با اشاره به احیا مناطق بیابانی در خراسان شمالی اضافه نمود:در استان 180 هزار هکتار مناطق بیابانی وجود دارد، که طرح مقابله با بیابان زایی در تمامی عرصه های مناطق بیابانی به نحوی در حال انجام است.

او با بیان اینکه 5 هزار هکتار از مناطق بیابانی ، میزان کانون بحران در استان است، مطرح کرد:با اقدامات انجام شده و برنامه های مدون، تمام حواشی کانون های بحرانی به نوعی در حال احیا هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی مطرح کرد:با اقدامات انجام شده، بیش از 10 هزار هکتار از اراضی های بیابانی در قالب طرح نهال کاری، مدیریت رواناب و احداث بادشکن، احیا انجام شده است.

وحید با اشاره به تصویب بیش از 24 میلیارد و 306 میلیون تومان در بخش ملی و 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتباردر بخش استانی ،گفت:در مجموع از این میزان 19 میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی و آبخیزدازی استان تخصیص داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در مناطق بیابانی اضافه نمود: این طرح دارای مدل 5 سرمایه است یعنی کل عوامل طبیعی و اجتماعی در یک منطقه را در برمی گیرد.

وحید با اشاره به لزوم همکاری و همدلی مردم در عمران و آبادانی مناطق روستایی، مطرح کرد:تا به امروز بیشتر مناطق بیابانی در سه شهرستان اسفراین، گرمه و جاجرم تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1455

به "2 سال حبس در انتظار عاملان حریق در منابع طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 سال حبس در انتظار عاملان حریق در منابع طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید