11 فرایند جدید درطراحی داخلی هتل های امروزی

به گزارش سبزوار امروز، هتل های مدرن با راه چاره های خلاقانه و هوشمندانه، خود را با تغییرات سریع اجتماعی وفق می دهند. ما در اینجا می خواهیم به 11 فرایند جدید در طراحی داخلی که ظاهر هتل های امروزی را شکل داده است، بپردازیم. طراحان داخلی هتل ها با استفاده از طراحی های جدید در اتاق ها و ایجاد محیط های شخصی در فضاهای مختلف، مفهوم هتل را از مکانی برای اقامت و خواب به مکانی برای رفع کردن تمامی نیازهای زندگی، تفریحی و تجاری تبدیل نموده اند.

11 فرایند جدید درطراحی داخلی هتل های امروزی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

1. لابی ها به شکل فضاهایی پویا و با کاربردهای چندگانه طراحی می شوند.

در مجله آنلاین Freshome هر روزه پروژه هتل های زیادی را می بینید که همه بر ارایه یک احساس اولیه حیرت آور تمرکز دارند. لابی های ورودی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می نمایند زیرا تعاملات اجتماعی بیش از پیش وابسته به این فضا شده است. با توجه به فرایند رو به رشد سفرهای تجاری، لابی هتل ها باید به صورت فضایی با کاربرد چندگانه، هم برای نشست های محبت آمیز و خانوادگی و هم دیدار های تجاری طراحی گردد. در فضای لابی باید مکان هایی برای کار با لپ تاپ و پریز های اتصال ابزارهای مختلف تعبیه گردد و این یعنی یک کاناپه ساده و راحت. فضاهای هتل باید به شکل خلاقانه ای بخش بندی و شامل مناطق خصوصی و اجتماعی گردد، ضمناً در تجهیز و مبلمان لابی دو اصل راحتی و کاربردی بودن باید رعایت گردد. در لابی های هتل های امروزی بیشتر از ویژگی های پر زرق و برق نظیر دیوارهای بزرگ سبز رنگ، آبشارها و فواره های داخلی، چلچراغ های عظیم و ایستگاه های چندرسانه ای استفاده می گردد.

2. تجدید نظر در پیکربندی اتاق میهمان

مفهوم کلاسیک اتاق با تخت، میز و کمد دیگر از مد افتاده است. در دنیای جدید میهمان انتظار چیزهایی متفاوت از امکانات خانه خود را دارند. به همین دلیل است که طراحی داخلی هتل های امروزی بسیار متنوع است. دفاتر کاری خلاقانه برای مسافران تجاری، پنل های تلویزیونی جالب و یک کاناپه اضافی در کنار تخت دونفره بزرگ چند مورد از ویژگی های اتاق هتل های امروزی می باشد. ترکیب رنگ ها و طراحی الکترونیک دکورها تجربه منحصر بفردی را برای میهمان در اتاق ها بوجود می آورند.

3. حمام هایی شبیه مراکز آب درمانی و ماساژ (Spa)

حمام ها دیگر به عنوان اتاق های فرعی که فضای کمی به آنها اختصاص داده می شد تا اتاق نشیمن بزرگ تر به نظر برسد، تلقی نمی شوند. گردشگر مدرن به دنبال خدماتی فراتر از آنچه که در خانه دارد، می باشد. حمامی بزرگ و مجلل که شبیه یک مرکز آب درمانی می باشد و میهمانان را به استراحت و آرامش در یک فضای لوکس دعوت می نماید. دوش هایی شبیه آبشار، وان های وسیع، حوله های بزرگ و تزئینات رومانتیک از ویژگی های حمام های داخل اتاق های هتل های امروزی می باشد.

4. طراحی رستوران ها به شکل یک جاذبه گردشگری

رستوران هتل های امروزی، فضاهای خود را دیگر محدود به خدمات کاربردی و ضروری نمی نمایند. آشپزی یک هنر است در نتیجه رستوران باید به شکل یک نمایشگاه و گالری طراحی گردد. هتل های امروزی به دنبال طراحی های به یاد ماندنی برای رستوران های خود هستند. طراحی با تم های مختلف، منجر به ایجاد رستوران هایی در هتل ها شده است که خودشان یک جاذبه گردشگری می باشند.

5. محو شدن مرزهای محیط های داخلی و خارجی

هتل های مدرن، با طراحی های خلاقانه، تجارب منحصربفردی را به میهمانان ارایه می دهند و با محو کردن مرزهای محیط های داخلی و خارجی، یک فضای عمیق احساسی خلق می نمایند. نه تنها اتاق های هتل با استفاده از تراس ها و عرشه ها وسیع تر می شوند، بلکه طبیعت تا جایی که ممکن است به داخل اتاق آورده می گردد. پنل های چوبی، دکور سنگی، گیاهان سبز شاداب، آبشارها و فواره های داخلی بعضی از مهمترین ویژگی های اتاق های هتل های امروزی می باشد.

6. استفاده از ویژگی های سبز

پایداری موضوع جذابی برای هتلداران می باشد و آنها سعی می نمایند خود را به عنوان یک هتل سبز معرفی نمایند؛ اما پیشرو بودن در این زمینه مستلزم داشتن ایده های خلاق است. پنجرهای بسیار وسیع، حداکثر استفاده از نور طبیعی، استفاده از مصالح و تجهیزات طبیعی، دیوارها و پشت بام های سبز، سطل آشغال های بازیافتی برای میهمانان، شیرهای آب هوشمند با چشم الکترونیک، غذاهای ارگانیک محلی، استفاده مجدد از پساب ها برای آبیاری، بعضی از ابتکارات هتل های امروزی برای سبز جلوه دادن فعالیت هایشان است.

7. تمرکز بر هنر محلی

متاسفانه گاهی ساختمان های مدرن به گونه ای طراحی می شوند که از ریشه های محلی شان فاصله می گیرند. گاهی اوقات در مجله آنلاین Freshome خانه هایی را می بینید که طراحی اش هیچ ربطی به مکانی که در آن ساخته شده، ندارد. امروزه هتلداران به دنبال استفاده بیشتر از هنر محلی در طراحی می باشند تا ادراک میهمان نسبت به مکانی که در آن اقامت گزیده اند ارتقا یابد و یک تجربه اصیل خلق گردد. از مجسمه ها و عکس های کوچک گرفته تا مجسمه ها و کارهای هنری بزرگ می تواند یک پروژه هنری را به تصویر ذهنی هتل پیوند بزند و تجربه ای منحصر بفرد را در ذهن میهمان حک کند.

8. استفاده زیاد از تکنولوژی

همه افراد به دنبال یک مرکز اقامتی با پیشرفته ترین امکانت تکنولوژی نیستند و حتی بعضی به دنبال این هستند که در طول سفر خود از تکنولوژی فرار نمایند. اما هتل های مدرن امروزه بیش از پیش به دنبال ارایه خدمات اینترنتی و تکنولوژیکی به میهمانان خود هستند؛ به خصوص ارایه این امکانات برای گردشگران تجاری یک مزیت رقابتی محسوب می گردد. هتل های جدید فناوری هایی نظیر تنظیم نور و تهویه مطبوع را به اتاق های خود اضافه نموده اند. بسیاری از هتل ها لابی خود را مجهز به یک کافی نت با پیشرفته ترین تجهیزات رایانه ای و اینترنتی نموده اند.

9. جایگزینی الگوهای متداول با رنگ ها و بافت های متنوع

وقتی شما دور از خانه هستید، زمانی بیشتری دارید که به احساسات خود توجه کنید؛ به همین دلیل است که اتاق های هتل های جدید الگوهای خسته نماینده را کنار گذاشته اند و از بافت های متنوع استفاده می نمایند. رنگ های متنوع میهمانان را به خود جذب می نماید و باعث ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی و در نتیجه امکان تصمیم برای بازدید مجدد می گردد.

10. فضاهای شخصی

اگر تجربه اقامت در یک هتل، منحصربفرد باشد، خاطره آن سالها در ذهن میهمان می ماند، در نتیجه هتلداران به دنبال شخصی سازی فضاهای هتل می باشند. هتلداران امروزه فضاهایی با موضوعات متنوع در بخش های مختلف هتل ایجاد می نمایند و میهمانان می توانند بر حسب علاقه از هریک از آنها استفاده نمایند.

11. خانه ای دور از خانه

بیش از هر چیزی، اتاق های هتل ها باید راحت باشد و میهمان فکر کند در خانه خود اقامت دارد. هر قدر اتاق هتل لوکس، پیشرفته و هیجان انگیز باشد، اگر برای میهمان آسایش فراهم نکند و دنج نباشد، باعث خلق تجربه به یاد ماندنی نمی گردد. تزئینات و مبلمان چوبی، دکور، فرش ها، پرده ها و شومینه های الهام بخش، ست تلوزیون و امکان نواختن یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه از مهم ترین ویژگی های اتاق های

هتل های امروزی می باشد.

منبع: freshome.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1070

به "11 فرایند جدید درطراحی داخلی هتل های امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 فرایند جدید درطراحی داخلی هتل های امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید