سفر به مالزی شرقی ، سفر آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز (تور مالزی)

به گزارش سبزوار امروز، سفر به مالزی شرقی، از آن جنس سفرهایی است که هرکسی به هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. مالزی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیاست که از 14 استان مختلف تشکیل شده. این کشور به دو بخش مالزی غربی و مالزی شرقی تقسیم می گردد. مالزی غربی بخش عمده ای از شبه جزیره مالزی را در بر گرفته و شامل 11 استان است که شهر کوالالامپور، مرکز مالزی، در این بخش قرار گرفته. مالزی شرقی شامل دو استان ساراواک و صاباح بوده و جزیره لابوان را نیز در بر می گیرد. قرار است در این مطلب به جنوب شرق آسیا سفر کنیم و به جاذبه های توریستی مالزی شرقی بپردازیم.

سفر به مالزی شرقی ، سفر آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز (تور مالزی)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

1 سفر به ساراواک در مالزی شرقی Sarawak

ساراواک، بزرگ ترین جزیره مالزی شرقی است که در بخش شمال غربی جزیره بورنئو واقع شده است. این استان مانند دیگر نقاط کشور مالزی، آب و هوایی گرراستای دارد و مناظری سرسبز و زیبا را در مقابل چشمان طبیعت دوستان قرار می دهد. از جمله جاذبه های طبیعی استان ساراواک می توان به کوهستان های بلند، جنگل های انبوه و بارانی، غارها، چشمه های آب گرم و صخره های مرجانی اشاره نمود. این جاذبه ها در کنار فرهنگ و تاریخ غنی این جزیره و آداب و رسوم مردمان آن، بخشی از مجذوب کنندهیت های این استان است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شهر کوچینگ، مرکز ساراواک و توریستی ترین شهر این استان است که دو فرودگاه برای جا به جایی مسافران دارد.

شهر کوچینگ جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی متنوعی دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موزه گربه Cat Museum

شهر کوچینگ با گربه هایش شناخته می گردد. مردم این شهر گربه را بسیار خوش یمن می دانند و مجسمه هایی از این حیوان را در نقاط مختلف شهر مانند میدان ها، خیابان ها، پارک ها و … قرار داده اند. علاوه بر این، در بوکیت سیول، طبقه همکف شهرداری شمال بوچینگ، موزه ای با نام موزه گربه راه اندازی شده است که یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر محسوب می گردد. موزه گربه دارای 4 گالری است و بیش از 4000 اثر شامل تابلو های نقاشی، مجسمه و … با موضوعات مرتبط با گربه در آن به نمایش گذاشته شده است.

  • پارک ملی باکو Bako National Park

یکی از قدیمی ترین پارک های شهر کوچینگ است که در سال 1957 در زمینی به مساحت 27 کیلومتر مربع احداث شد. این پارک دارای چشم انداز های طبیعی بسیار زیبا و دیدنی بوده و گونه های مختلف گیاهی و جانوری را نیز در خود جای داده است. حیات وحش این پارک یکی از معروف ترین بخش های پارک ملی باکوست که گردشگران را از سایر نقاط دنیا برای دیدن به این جزیره می کشاند. پارک ملی باکو در 37 کیلومتری شمال کوچینگ واقع شده است.

  • پارک ملی لمبیر هیلز Lambir Hills National Park

در 36 کیلومتری جنوب غربی شهر میری، استان ساراواک، پارکی با نام لمبیر هیلز واقع شده است. این پارک معروف در سال 1975 در مساحتی حدود 7000 هکتار ساخته شده است. پارک ملی لمبیر هیلز، با داشتن گونه های مختلف گیاهی شامل 1173 گونه درخت، یکی از متنوع ترین جنگل های مالزی است که علاقه مندان بسیاری را برای دیدن به سمت خود می کشاند. این پارک از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری ساراواک است که نام آن در لیست پارک های ملی به ثبت رسیده است.

  • پارک ملی کونونگ مولو Gunung Mulu National Park

پارک ملی کونونگ مولو یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی شهر میری است که نام آن در لیست دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. طولانی ترین شبکه غارهای دنیا در این پارک واقع شده است که از مهم ترین آن ها می توان به غار دییر و غار آب های زلاله اشاره نمود. صخره های سنگی گوتیک وار، جنگل های بارانی و قله های نوین، از جمله مواردی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این پارک جذب می نمایند.

  • قله های نوین The Pinnacles Trail

قله های نوین یکی از مجذوب کننده ترین بخش های پارک ملی گونونگ مولو است که از صخره های نوک تیز با اشکال خاص و عجیب تشکیل شده. این قله ها بسیار سخت هستند و جنس آن ها از آهک است. وجود این قله های بلند و کوتاه در میان جنگل های سرسبز این پارک یکی از دیدنی ترین بخش های ساراواک است که نمی توان از آن گذشت.

  • مسجد کوچینگ Kuching Mosque

مسجد کوچینگ یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این شهر است که به علت معماری مجذوب کننده و منحصر به فردی که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

2 سفر به جزیره صاباح در مالزی شرقی Sabah Island

صاباح، دومین استان بزرگ مالزی شرقی و یکی از زیباترین جزایر این بخش است که جاذبه های طبیعی و چشم انداز های بسیار زیبایی را در خود جای داده است. سواحل زیبا و دیدنی، آب های شفاف، صخره های مرجانی و جنگل های بکر و انبوه، از جمله جاذبه های طبیعی این جزیره است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. صاباح، یک جزیره توریستی است که امکانات و خدمات منحصر به فردی را برای گردشگران خود در نظر گرفته و برترین غذاها و اقامتگاه ها را در اختیار آنان قرار می دهد.

از خانه های روستایی تا هتل های 5 ستاره و شیک، غذاخوری ها و رستوران های لوکس و مجلل، با هر سلیقه ای که وارد صاباح شوید، گزینه مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. از دیگر ویژگی های این جزیره می توان به تنوع نژاد ها، فرهنگ، مذهب و آیین مردمان آن اشاره نمود که برای بسیاری از گردشگران مجذوب کننده و شگفت انگیز است.

مجمع الجزایر صاباح، یکی از زیبا ترین نقاط دنیاست که تصاویری رویایی و زیبا را در مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد. قدم زدن در سواحل شنی صاباح، دیدنی آب های شفاف و آفتاب گرفتن در ساحل در حالی که به صدای دلنشین پرندگان گوش می دهید، یکی از مجذوب کننده ترین و به یاد ماندنی ترین بخش های سفر شما خواهد بود. علاوه بر این، می توانید از تفریحات و تفریح های متنوعی چون بالن سواری، قایق سواری، غواصی، جت اسکی و دیگر ورزش های هیجان انگیز آبی برخوردار باشید. این جزیره برترین نقاط غواصی دنیا مانند سپیدان، مبول و کاپالای را در خود دارد و همه ساله غواصان حرفه ای را از نقاط مختلف دنیا به این سمت می کشاند. این جزیره جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد:

  • دهکده سنتی:

دهکده سنتی صاباح یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری مالزی شرقی است. این دهکده در واقع یک موزه از نمایش فرهنگ ها و سبک های محلی اقوام مختلف جزیره صاباح است که خانه هایی با معماری متفاوت، صنایع دستی، لباس های سنتی متنوع و … را در خود جای داده است. در این دهکده می توانید با پخت و پز در چوب بامبو آشنا شوید و روشن کردن آتش یا شکار با اسلحه فوتی را از نزدیک دیدن کنید. اجرای موسیقی های زنده، پایکوبی سنتی، سرو غذا های محلی و … از جمله مواردی است که در دهکده سنتی صاباح شاهد آن خواهید بود.

  • پارک ملی کینابالو Kinabalu National Park

کینابالو یکی از برجسته ترین پارک های منطقه جنوب شرقی آسیاست که در دامنه کوه مقدس کینابالو واقع شده است. پارک کینابالو اولین پارک کشور مالزی است که در سال 1996 در مساحتی حدود 754 کیلومتر مربع احداث شد. این پارک به علت داشتن گونه های غنی از گیاهان و جانوران متعدد، یکی از شگفت انگیزترین و مجذوب کننده ترین پارک های دنیا محسوب می گردد. در این پارک می توانید گیاهانی چون ارکیده، دیپتروکارپ، نپنته و انواع گیاهان گوشتخوار را ببینید. علاوه بر این، گونه های مختلفی از جانوران، پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در این پارک زندگی می نمایند که از معروف ترین آن ها زالوی قرمز بزرگ الجثه و کرم خاکی هستند.

  • پارک دریایی تانکو عبدالرحمان Tunku Abdul Rahman

این پارک در واقع یک مجمع الجزایر شامل 5 جزیره با نام های پائولا ساپی، پائولا ماموتیک، پولائو مانوکان، پائولا جایا و پائولا سولوگ است. سواحل نرم و سفید رنگ این منطقه در کنار رنگ آبی دریا، چشم انداز هایی مجذوب کننده و دیدنی ایجاد نموده و این جزایر را به مکانی مناسب برای گردش و گذراندن یک روز آرام و به یاد ماندنی تبدیل نموده است. راستا های پیاده روی در جنگل های بکر، انواع گونه های گیاهان گرراستای و جانوران نادری چون بورونگ تامبون، مگاپود و … از جمله مجذوب کنندهیت های این پارک مجذوب کننده و دیدنی است. گردشگران و مسافران می توانند از تفریحات و ورزش های آبی نیز بهره برده و به شنا و غواصی بپردازند.

  • پناهگاه میمون های دماغ دراز لابوک بای Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary

سانداکان دومین شهر بزرگ استان صاباح و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری مالزی شرقی برای علاقه مندان به حیات وحش است. یکی از جاذبه های این شهر، پناهگاه میمون های دماغ دراز است که حدود 6 کیلومتر مربع مساحت دارد و 300 میمون وحشی را در خود جای داده است. میمون های دماغ دراز، میمون هایی با رنگ قهوه ای روشن مایل به نارنجی هستند که دماغ هایی بسیار بزرگ دارند. این نژاد از میمون ها بومی جزیره بورنئو هستند و بر روی درخت زندگی می نمایند.

  • دره دانوم danum valley

دره دانوم، منطقه ای حفاظت شده به مساحت 438 کیلومتر مربع است که گونه های گیاهی و جانوری نادری را در خود جای داده است. از این رو، به علاقه مندان حیات وحش و طبیعت دوستان پیشنهاد می گردد. وجود حیواناتی چون میمون دراز دست و سنجاب های پرنده، حدود 270 گونه مختلف از پرندگان، 12 نوع جنگل و بیش از 200 گونه درخت در هر هکتار از این دره، دانوم را به یکی از غنی ترین منطقه ها حفاظت شده دنیا تبدیل نموده است. یک آبشار زیبای هفت طبقه نیز در این دره وجود دارد که با عنوان آبشار های مالیائو شناخته می گردد. از جمله محبوب ترین فعالیت های این منطقه می توان به جنگل نوردی، شنا در رودخانه، پرنده نگری و .. اشاره نمود.

3 جزیره لابوان در مالزی شرقی Labuan Island

در شمال غربی بورنئو و جنوب کوتاکینابالو، جزیره ای با مساحت 95 کیلومتر مربع دیده می گردد که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره با عنوان مرکز تفریحات ساحلی شناخته می گردد و گردشگران را با تفریح هایی چون ماهیگیری، غواصی، شنا، دوچرخه سواری در ساحل، حمام آفتاب و تفریحات آبی به سمت خود می کشاند. علاوه بر این موارد، لابوان جاذبه های گردشگری متنوعی نیز دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موزه لابوان:

اگر به تاریخ و فرهنگ لابوان علاقه مندید، برترین مکان برای کسب اطلاعات، موزه لابوان است. این موزه بخشی از تاریخ جزیره لابوان را به نمایش گذاشته و از اشیایی مربوط به دوران ماقبل تاریخ نگهداری می کند. نقش جزیره لابوان در جنگ دنیای دوم و آداب و رسوم محلی مردمان این منطقه از جمله مواردی است که در این موزه خواهید دید.

  • برج دودکش the chimney

برج دودکش با حدود 32 متر ارتفاع، بنایی عجیب در لابوان است که دلایل متعددی برای ساخت آن وجود دارد. بعضی از افراد معتقدند این بنا به عنوان یک تهویه ساخته شده است و عده ای نیز عقیده دارند برج دودکش ساختمانی نیمه کاره از یک فانوس دریایی است. در هر حال، نبود علت معین برای ساخت چنین برجی آن را تبدیل به یک معما نموده و حس و حالی اسرار آمیز به آن داده است. برای ساخت این برج از 23 هزار آجر سرخ استفاده شده که از انگلستان به این منطقه وارد شده است.

  • یادبود جنگ دنیای دوم:

این یادبود، بزرگ ترین آرامگاه یادبود مالزی و محل دفن 3908 سرباز مالایی، هندی، انگلیسی، استرالیایی و نیوزیلندی است که در زمان جنگ دنیای دوم در مالزی کشته شده اند. همه ساله در تاریخ 11 نوامبر یا نزدیک ترین یکشنبه به آن، یک مراسم یادبود در این قبرستان برگزار می گردد که افراد بسیاری نیز در آن شرکت می نمایند.

  • دهکده آب water village

دهکده آبی یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری این جزیره است که به بازدید نمایندگان اجازه تجربه یک روز زندگی بر روی آب را می دهد. این دهکده به وسیله ماهیگیران، دریانوردان و تجار بومی ساخته شده و مجموعه ای از خانه ها، پل ها، پیاده روها و گذرگاه های چوبی بر روی آب است. اگر به مالزی شرقی و جزیره لابوان سفر کردید، بازدید از این دهکده را از دست ندهید.

  • پارک پرندگان لابوان:

پارک پرنده لابوان یک پارک کوچک اما زیباست. در این پارک انواع پرندگان بومی و غیر بومی نگهداری می شوند که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به مرغ های مینای سخنگو اشاره نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2504

به "سفر به مالزی شرقی ، سفر آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز (تور مالزی)" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به مالزی شرقی ، سفر آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز (تور مالزی)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مالزی شرقی ، سفر آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز (تور مالزی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید