گوترش در ملاقات بایدن: آمریکا به چندجانبه گرایی متعهد باشد

به گزارش سبزوار امروز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آستانه آغاز مجموع عمومی سالیانه سازمان ملل با دبیر کل این سازمان ملاقات و درباره مسائل مختلف رایزنی کرد.

گوترش در ملاقات بایدن: آمریکا به چندجانبه گرایی متعهد باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ملاقات و رایزنی کرد.

براساس گزارش فایننشال اکسپرس، بایدن در این ملاقات مدعی شد که ایالات متحده به سازمان ملل و ارزش های آن معتقد است و تاکید نمود که روابط مستحکم بین واشنگتن و بدنه جامعه دنیای با توجه به چالش های کنونی بین المللی مثل پاندمی کووید-19 و بحران تغییرات اقلیمی بسیار مهم است.

براساس این گزارش، ملاقات بایدن و گوترش در نیویورک و در آستانه آغاز مجموع عمومی سالیانه سازمان ملل برگزار شده است. رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز سه شنبه در مجمع عمومی سخنرانی کند.

بایدن در این ملاقات به گوترش گفت، شراکت قوی بین سازمان ملل و ایالات متحده بر اساس ارزش ها و اصول مشترک دو طرف است؛ و در این لحظه این اصول و بنیاد ها مهمتر از هر زمان دیگری است.

دبیرکل سازمان ملل هم بر لزوم تعهد آمریکا به سازمان ملل و چندجانبه گرایی در نظام بین المللی تاکید نمود.

گوترش گفت: چندجانبه گرایی که ما هم خواهان شکل گیری آن هستیم برای حل چالش های غم انگیز دنیا کنونی موثرتر و مطابق با احتیاج های دنیا است.

تاکید گوترش بر همکاری آمریکا با سازمان ملل در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از منتقدان سازمان ملل بود و در بعضی حوزه ها خواهان کاهش همکاری واشنگتن با نهاد های این سازمان بین المللی و خروج از بعضی از معاهدات آن بود.

جو بایدن در بدو ورود به کاخ سفید بعضی از تصمیمات ترامپ مثل خروج از معاهده آب و هوایی پاریس و خروج از سازمان دنیای بهداشت را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2184

به "گوترش در ملاقات بایدن: آمریکا به چندجانبه گرایی متعهد باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش در ملاقات بایدن: آمریکا به چندجانبه گرایی متعهد باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید