گل های ملی رونالدو بهتر است یا مسی؟

به گزارش سبزوار امروز، ستاره پرتغالی از لحاظ آمار گلزنی با تیم ملی فزونی آشکاری دارد اما در یک بخش مهاجم آرژانتینی بهتر کار کرده است.

گل های ملی رونالدو بهتر است یا مسی؟

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، با وجود این که لیونل مسی بیشترین توپ طلا را به دست آورده اما در خیلی از آمارها کریستیانو رونالدو برتر از ستاره آرژانتینی است. یکی از آن ها عملکردشان در تیم ملی است که اختلاف زیادی با هم دارند.

مهاجم آلبی سلسته از فتح عنوان با آرژانتین بی نصیب بوده اما رونالدو تا به امروز دو جام را با کشورش بالای سر برده است. ستاره پرتغالی در سال 2016 یورو را فتح کرد و در سال 2019 قهرمان لیگ ملت ها شد. با این حال مسی نه در کوپا آمه ریکا و نه جام جهانی که چهار فینال را تجربه کرد جامی به دست نیاورد.

از لحاظ گلزنی دو ستاره کنونی جهان فوتبال آمار قابل توجهی را به ثبت رساندند. مهاجم پرتغالی در 169 بازی 102 گل به ثمر رسانده و 31 پاس گل داده است. او کمتر از هشت گل با رکورد علی دایی (109 گل)، برترین گلزن تاریخ تیم های ملی فاصله دارد.

مسی فاصله زیادی با این آمار دارد. ستاره آرژانتینی در 141 بازی 71 گل و 42 پاس گل داده است. برتری رونالدو در تعداد تیم هایی که دروازه شان را باز کرده است هم دیده می شود. CR7 برابر 41 تیم مختلف گلزنی کرده است و لئو مقابل 29 تیم. البته کریستیانو تا به امروز دروازه تیم های بزرگی همچون آلمان (در چهار بازی)، فرانسه (در شش بازی)، انگلیس (در سه بازی)، ایتالیا (دو بازی) و برزیل (سه بازی) را باز نکرده که این کار را مسی انجام داده است.

در میان تیم های بزرگ مهاجم آرژانتینی تنها برابر هلند ناکام مانده است (دو بازی). قطر تیم دیگری است که مسی دو بار برابرش بازی کرده اما نتوانسته گلزنی کند. در میان تیم های برجسته دیگر که تنها یک بار مقابلشان بازی کرده است نام بلژیک، سوئد و ژاپن دیده می شود.

مسی بیشترین گل را برابر برزیل، اروگوئه، پاراگوئه و اکوادور به ثمر رسانده و دروازه هر کدام را پنج بار باز کرده است. دروازه مکزیک و شیلی هم سه بار توسط کاپیتان آلبی سلسته باز شده است. از طرفی رونالدو در میان تیم های بزرگ تنها توانسته چهار بار دروازه هلند را باز کند و بیشترین گل ها را مقابل لیتوانی (7گل)، سوئد (7گل)، آندورا (6 گل) و ارمنستان (5گل) به ثمر رسانده است.

درست است که رونالدو دروازه تیم هایی بیشتری را باز کرده اما برابر تیم های بزرگ، خوش شانس نبوده است. از طرفی مسی مقابل رقیبان بزرگ مانند یک ستاره ظاهر شده است. هر دو بازیکن به شکلی در این رقابت خاص برنده هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1699

به "گل های ملی رونالدو بهتر است یا مسی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل های ملی رونالدو بهتر است یا مسی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید