گارمین از نخستین ساعت هوشمند لمسی خلبانی خود رونمایی کرد

به گزارش سبزوار امروز، گارمین نخستین ساعت هوشمند لمسی هوانوردی خود را با نام دی2 ایر (D2 Air) معرفی کرد که با وجود قیمت 499 دلاری، قابلیت های زیادی برای خلبانان دارد.

گارمین از نخستین ساعت هوشمند لمسی خلبانی خود رونمایی کرد

تفاوت عمده D2 Air با ساعت های دیگر این شرکت از جمله سری گرانتر D2 Delta این است که ایر دارای یک رابط کاربری لمسی با دو دکمه است درحالی که دلتا فاقد صفحه لمسی است و با پنچ دکمه کار می کند.

این صفحه نمایش لمسی از فناوری امولد (AMOLED) گارمین بهره می گیرد که گام بزرگی در کارایی آن محسوب می شود و دارای وضوح بالاتر و صفحه روشن تری نسبت به نسل های قبلی است که در شرایط نوری مختلف به خوبی کار می کند و حتی در نور آفتاب کاملا خواناست. امکان روشن بودن دائم صفحه وجود دارد اما به طور پیش فرض، با ضربه زدن به آن یا بالا آوردن مچ دست، نمایشگر روشن خواهد شد.

ساعت هوشمند D2 Air به جز نقشه متحرک، بیشتر ویژگی های ساعت های گران قیمت این شرکت را دارد. این دستگاه از یک پالس اکسیمتر برای سنجش اکسیژن خون استفاده می کند. این ویژگی پیش از این فقط در مدل D2 Delta PX وجود داشت. اپل هم در ساعت هوشمند جدید خود این ویژگی را گنجانده است.

آب وهوای هوانوردی، ناوبری هوایی با قابلیت Direct-to و Nearest، تغییر برنامه پرواز از اپلیکیشن گارمین، ثبت داده های پرواز، ویژگی های گارمین اکتیویتی، پرداخت بدون تماس گارمین پی، موسیقی و هشدارها از دیگر قابلیت های ساعت هوشمند لمسی گارمین هستند.

یکی از کاربردی ترین ویژگی های این ساعت برای خلبانان امکان وجود ظاهر آنالوگ برای ساعت است که زمان محلی را به همراه ساعت هماهنگ جهانی دیجیتالی در قالب 24 ساعته نمایش می دهد.

علاوه بر سامانه پیش بینی آب وهوایی پروازی و سطحی TAFs و METARs، این ساعت دارای اطلاعات فرودگاه شامل جهت باند به همراه مؤلفه های باد، طول باند، فرکانس های فرودگاه و ارتفاع های الگوی ترافیک هوایی است. شرکت گارمین همراه با D2 Air یک پایگاه داده ناوبری جهانی با سامانه کمک ناوبری و تقاطع ها ارائه می کند که دارای به روزرسانی مادام العمر خواهد بود.

خلبانان می توانند یک قطب نمای سه محوره و نشانگر شرایط افقی و ارتفاع سنج را با گزینه های قابل تنظیم و هشدارها برای ارتفاع، سرعت، زمان و فاصله را همراه با یک تایمر هشدار سوخت به کار بگیرند. در ارتفاع سنج این ساعت، یک حسگر فشار بارومتریک، ارتفاع لحظه ای را نشان می دهد که در صفحه اختصاصی ارتفاع سنج قابل مشاهده است و دارای هشدارهای لرزشی هم هست.

برای استفاده از ویژگی های بیشتر می توان ساعت را با اپلیکیشن خلبانی گارمین (Garmin Pilot) همگام سازی کرد. که باعث می شود اطلاعات پیش بینی آب وهوایی لحظه ای را از پایگاه های داده مخصوص نشان دهد و حتی با مسیرهای پیچیده پروازی همگام شود. حتی یک دفترچه ثبت اتوماتیک داده های پرواز وجود دارد که می تواند پروازهای جدید را از لحظه برخاست هواپیما شناسایی کرده و آن را با برنامه خلبانی گارمین همگام سازی کند.

در کنار داشتن GPS داخلی، یکی از ویژگی های جالب ساعت D2 Air گارمین این است که می تواند به عنوان یک منبع GPS برای گجت های دیگر استفاده شود. بنابراین اگر دستگاهی فقط از WiFi استفاده می کند، می توان در آن، بدون نیاز به دستگاه بیسیم دیگر، از ویژگی های مکانی استفاده کرد.

به جز قابلیت های خلبانی، این دستگاه یک ساعت هوشمند کامل هم محسوب می شود که می تواند با استفاده از برنامه گارمین کانکت (Garmin Connect)، هشدارهای پیام، ایمیل و تلفن را مستقیما روی مچ دست نشان دهد یا کاربر می تواند قرار ملاقات ها را بررسی کرده و با برنامه گارمین پی (Garmin Pay) که حالا بدون تماس هم دردسترس است، پرداخت را انجام دهد.

ساعت هوشمند D2 Air گارمین همچنین می تواند موسیقی ها را برای پخش آفلاین بارگیری کند و با برنامه هایی مانند Spotify و Amazon Music هم کار می کند. علاوه بر این به صورت مستقیم قابلیت همگام سازی با هدفون های بی سیم مانند هدفون بوز و پاوربیتس را دارد.

این ساعت اگرچه دارای ویژگی های تمرینی ساعت های گران قیمت گارمین نیست اما از یک برنامه تناسب اندام استفاده می کند که بسیار کامل است و برخی حالت های اختصاصی آن امکان دنبال کردن برنامه دویدن، شنا یا دوچرخه سواری را همراه با ضربان قلب و معین سرعت به کمک GPS در اختیار کاربر می گذارد.

عمر باتری ساعت هوشمند لمسی گارمین زیاد نیست و در حالت عادی استفاده ساعت هوشمند تا 5 روز و در حالت استفاده از GPS و پالس اکسیمتر تا 10 ساعت شارژ نگه می دارد. قطر این ساعت 43.3 میلی متر و ضخامت آن 12.4 میلی متر است و صفحه مقاوم آن از فناوری گوریلا گلس نسخه 3 بهره می برد. همچنین با وزن 46.3 گرم دارای یک بند از جنس سیلیکون و چرم است.

این ساعت به خوبی با برخی از مدل های ساعت های خلبانی بالای 1000 دلار رقابت می کند و نسبت به قیمت 499 دلاری آن بسیار می ارزد. اگرچه فروشگاه برنامه IQ Store آن فاقد ابزارهای کاملی مانند اپ استور اپل است اما از نظر صفحه نمایش، کیفیت ساخت و ویژگی های روزانه، رقیب شایسته ای برای اپل واچ محسوب می شود. در کنار این ها داشتن ویژگی های اختصاصی هوانوردی D2 Air را به آسانی به یکی از بهترین ساعت های هوانوردی که تا کنون ساخته شده تبدیل می کند.

عکس کاور: کاربرد ساعت هوشمند لمسی D2 Air گارمین در هواپیما

Credit: Garmin

منابع: AIN Online, Sportys Pilot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1616

به "گارمین از نخستین ساعت هوشمند لمسی خلبانی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گارمین از نخستین ساعت هوشمند لمسی خلبانی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید