کیم: روابط با ویتنام در همه زمینه ها توسعه می یابد

به گزارش سبزوار امروز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار با مقام های ویتنام اظهار امیدواری کرد که روابط پیونگ یانگ و هانوی در زمینه های مختلف توسعه پیدا کند و ارتقا یابد.

کیم: روابط با ویتنام در همه زمینه ها توسعه می یابد

به گزارش خبرنگاران کی سی ان ای خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش کرد که کیم آدینه شب در دیدار نگوین فو ترونگ رییس جمهوری ویتنام اضافه نمود: باید به وسیله روابط حزبی و همچنین روابط میان دولت های دو کشور، همکاری و مبادلات را در تمامی زمینه ها از جمله مالی، علم و فناوری، دفاعی، ورزشی، فرهنگ و هنر، انتشارات و رسانه، به سطح جدیدی ارتقا داد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که به منظور دیدار و گفت و گو با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به ویتنام سفر نموده بود یک دیدار رسمی دو روزه از ویتنام نیز انجام داد.

او شب گذشته علاوه بر رییس جمهوری ویتنام با نگوین شوان فوک نخست وزیر و نگوین تی کیم نگن رییس مجلس ملی ویتنام هم دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در این دیدارها گفته است که روابط محبت آمیز و دو جانبه کره شمالی و ویتنام به وسیله احزاب و دولت های دو کشور سال های سال ادامه داشته و باید از این روابط به عنوان یک میراث گرانبها حفاظت کرد.

کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال 1964 هنگامی که کیم ایل سونگ، پدر بزرگ فقیدش با هو چی مین رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور سفر نموده است.

علاوه بر خبرگزاری رسمی کره شمالی روزنامه رودونگ سینمون روزنامه حزب حاکم بر این کشور نیز در اخبار و گزارش هایی به انعکاس سفر کیم جونگ اون به ویتنام و نشست سران پرداخته بود.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، باخت و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در خصوص شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

کیم جونگ اون قرار است امروز شنبه هانوی را به سمت ایستگاه قطار دونگ دنگ در مرز ویتنام ترک کند و به سفر 6 روزه خود به این کشور سرانجام دهد.

کیم روز سه شنبه به وسیله قطار وارد ویتنام شد و نشست دو روزه او با ترامپ پنجشنبه سرانجام یافت، او بعد از این نشست به مدت دو روز در ویتنام ماند و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

براورد می گردد بازگشت کیم از هانوی به پیونگ یانگ همانند سفر رفت وی که با قطار انجام شد 66 ساعت طول بکشد گفته می گردد او ممکن است در جهت برگشت به منظور مشورت و رایزنی با شی جین پینگ سری هم به پکن بزند.

با تور ویتنام سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 466

به "کیم: روابط با ویتنام در همه زمینه ها توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم: روابط با ویتنام در همه زمینه ها توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید