تور ارزان دبی: کلاهبرداری بانکی در امارات با هوش مصنوعی

به گزارش سبزوار امروز، مدیران یک بانک در امارات متحده عربی به وسیله یک صدای تقلید شده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی فریب خورده و 35 میلیون دلار را به کلاهبرداران تحویل داده اند.

تور ارزان دبی: کلاهبرداری بانکی در امارات با هوش مصنوعی

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

مدیر یک بانک در امارات متحده عربی پس از آنکه با فردی که وانمود می کرد مدیر یک شرکت تجاری است، تماس تلفنی گرفت قانع شد که 35 میلیون دلار از حساب این شرکت را در اختیار افرادی بگذارد که بعداً تعیین شد کلاهبردار هستند.

آنالیز های بعدی نشان داد صدای پخش شده از پشت تلفن متعلق به مدیر آن شرکت نبوده و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تقلید شده و به همین دلیل مدیر بانک نتوانسته متوجه جعلی بودن صدای مذکور گردد. با توجه به اینکه شرکت یادشده قبلاً ایمیل هایی را برای بانک اماراتی ارسال نموده و از برنامه ریزی خود برای استفاده از پول برای یک خرید نو خبر داده بود، مدیر بانک نسبت به تقاضای انتقال 35 میلیون دلار حساس نشده بود. بانک حتی برای هماهنگ کردن این فرایند یک وکیل را استخدام نموده بود.

امارات برای رسیدگی به پرونده این کلاه برداری از وزارت دادگستری آمریکا تقاضای یاری نموده و بر اساس اسناد دادگاه که اولین بار در اختیار نشریه فوربس نهاده شد، جنایتکاران از فناوری جعل عمیق صوتی برای شبیه سازی صدای مدیر شرکت یادشده استفاده نموده اند.

مقامات اماراتی خواهان دریافت اطلاعات دو حساب بانکی در آمریکا شده اند که بیش از 400 هزار دلار از مبالغ مسروقه به آنها منتقل شده است. آنالیز ها حاکیست حداقل 17 نفر در این کلاهبرداری دست داشته اند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2230

به "تور ارزان دبی: کلاهبرداری بانکی در امارات با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: کلاهبرداری بانکی در امارات با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید