چین میخواهد از سال 2016 به بعد، هر سال یک میلیون رأس گاو به به صورت همانندسازی شده، فراوری کند!

به گزارش سبزوار امروز، در شرایطی که مجلس اروپا استفاده تجاری از شیوه های همانندسازی یا کلونینگ را به خاطر مسائل اخلاقی حتی در خصوص حیوانات ممنوع نموده است، به نظر می رسد که در چین، چنین قید و بندهایی وجود نداشته باشد.

چین میخواهد از سال 2016 به بعد، هر سال یک میلیون رأس گاو به به صورت همانندسازی شده، فراوری کند!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

طبقه متوسط این کشور از نظر مالی در حال اوج گیری هستند و به صورت متناسب، تقاضای مصرف گوشت قرمز این کشور، در حال افزایش است.

انتظار می رود این کشور در سال 2016، حدود 7.4 میلیون تن گوشت مصرف کند. قراردادهایی با برزیل و استرالیا برای تأمین کمبود گوشت، منعقد شده است، اما اینها باعث نشده اند که چینی ها به فکر روش های جایگزین نباشند.

برای این کار چینی ها در پروژه های جاه طلبانه، 500 میلیون دلار را سالانه، صرف فراوری یک میلیون جنین گاو با شیوه همانند سازی خواهند کرد. این کار قرار است در تأسیساتی در شمال چین انجام گردد. این پروژه با همکاری دانشگاه پکن، آموزشگاه بین المللی زیست پزشکی Tianjin و بنیاد زیست فناوری Sooam کره صورت خواهد گرفت.

علاوه بر این قرار است در همین تأسیسات سگ های پلیش، سگ های دست آموز و اسب های مسابقه فراوری شوند.

فراوری زودهنگام این تعداد گلو همانندسازی شده، در شرایط حاضر که ما استفاده تجاری خاصی از این فناوری زیستی نمی کنیم، مقداری تخیلی به نظر می رسد، اما شرکت درگیر این پروژه گفته است که کار را از 100 هزار رأس آغاز خواهد نمود و بعد به تدریج کار را توسعه خواهد داد.

به هر حال باید دید که واکنش مردم و کشورهای دیگر به این تحول چیست؟ آیا هنوز ما از نظر عادتی و اخلاقی، آماده استفاده عملی از فناوری همانندسازی نیستیم یا اینکه گام برداشتن عملی چین در این سو، کشورهای دیگر را هم به طمع استفاده تجاری از همانندسازی خواهد انداخت؟

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 767

به "چین میخواهد از سال 2016 به بعد، هر سال یک میلیون رأس گاو به به صورت همانندسازی شده، فراوری کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین میخواهد از سال 2016 به بعد، هر سال یک میلیون رأس گاو به به صورت همانندسازی شده، فراوری کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید