چرا دکتر استرنج در فیلم راهی به خانه نیست به مرد عنکبوتی کمک می کند؟

به گزارش سبزوار امروز، اگرچه در ابتدا ممکن است کمی غیرعادی به نظر برسد که دکتر استرنج در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، به مرد عنکبوتی کمک کند اما در واقع کاملا با عقل جور در می آید. در حقیقت، این حرکت، دو خط داستانی مهم را در دنیای سینمایی بزرگ مارول در طی فاز 3 و 4 پیش می برد: وجوه شخصیتی دکتر استرنج و توسعه ناگزیر چندجهانی.

چرا دکتر استرنج در فیلم راهی به خانه نیست به مرد عنکبوتی کمک می کند؟

از لحظه ای که مخاطبان برای اولین بار با دکتر استفن استرنج ملاقات کردند، متوجه شدند که او خودخواه و بی پروا است، مایل است هر حد و مرزی را پشت سر بگذارد یا هر قانونی را که جلوی پیشبرد سریع اهدافش را می گیرد، زیر پا بگذارد.

البته همین خصوصیات هستند که او را به یک جراح و متخصص مغز و اعصاب ماهر تبدیل کرده اند و هم چنین موجب شده اند تا در مدت زمان کوتاهی، به هنرهای عرفانی تسلط پیدا کند. وونگ در تریلر مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، هشدار می دهد که هیچگاه از یک طلسم پیچیده و خطرناک برای کمک به مرد عنکبوتی استفاده نکنید و از همین جمله، معلوم می شود که استرنج با مهارت های عرفانی خود، چنین کاری انجام داده است. در واقع با وجود همین ویژگی ها است که هیچ غیرممکنی برای او وجود ندارد و حتی در فیلم انتقام جویان: بازی انتهای، طرحی ریخت تا تیم انتقام جویان بر تانوس غلبه کند و نیمه از دست رفته جهان، بازشود.

رابطه استفن استرنج با پیتر پارکر، از نکات اصلی فیلم است. این دو در طول مدت کوتاه همکاری خود در انتقام جویان: جنگ ابدیت، با هم ارتباط خوبی برقرار کردند و این تجربه مشترک خوب، باعث می شود تا دکتر استرنج از غریزه طبیعی خود در جهت کمک به او استفاده کند. هم چنین فرصتی عالی برای ادامه خط داستانی این سه گانه مرد عنکبوتی فراهم شده است تا نقش افراد مربی در آن ادامه داشته باشد و در هر قسمت، یک شخصیت تازه که مانند پدر پارکر است، به این ابر قهرمان جوان، در جهت رشد او تا بزرگسالی کمک کند. دکتر استرنج قطعا با توانایی های بالای خود می تواند قدم در جهت مرد آهنی، نیک فیوری و میستریو بگذارد و سبک و شخصیت جالب او می تواند به خوبی به مرد عنکبوتی بفهماند که هر فردی، مسئول تصمیمات شخصی خود است و باید عواقب ناخواسته آن ها را هم بپذیرد.

مشارکت استرنج در راهی به خانه نیست، می تواند درس هایی برای خود او و نه فقط پارکر، به همراه داشته باشد. بینندگان از همان ابتدا متوجه شباهت های استفن استرنج و تونی استارک شده بودند و این شباهت می تواند در این فیلم هم ادامه یابد. انتها داستان مرد آهنی، درباره شکسته نفسی و عدم خودشیفتگی تونی استارک و افزایش احساس تواضع او بود و وی به مرحله ای رسید که مایل بود خود را برای بقیه جهان، فدا کند. رابطه تونی با پیتر یکی از دلایل اصلی این تحول بود و موجب شد تا او به نام پدری واقعی، به تعهدات خانوادگی و تیمی خود عمل کند و همین اتفاق می تواند در آستانه اکران فیلم اختصاصی دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی در اوایل سال بعد، برای این جادوگر عالی رتبه هم تکرار شود.

این دنباله هم چنین به روایت رو به رشد چندمنظوره استودیو مارول کمک خواهد کرد اما قطعا انسجام و پیوستگی لازم برای یک فیلم را هم دارد. فیلم بازی انتهای شاید به وجود چندجهانی اشاره کرده باشد و سریال وانداویژن هم ممکن است مقدمات یک کراس اوور با همراهی یک فرانچایز دیگر را فراهم کرده باشد (بینندگان معتقدند کوییک سیلور از فرانچایز مردان ایکس استودیوی فاکس، قرار است به جهانی سینمایی مارول اضافه شود) اما در واقع، این پروژه تازه مرد عنکبوتی است که هر دو مورد بالا را شامل می شود و به طور جالبی چند جدول زمانی مختلف متعلق به چند فیلم از چندین دهه را به مخاطبان نشان می دهد. این احتمال وجود دارد که به لطف مداخله دکتر استرنج در داستان این فیلم، کنگ فاتح که به تازگی با او در سریال لوکی آشنا شده ایم، در این اثر هم ظاهر شود و راه را برای خود در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی، هموار کند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2152

به "چرا دکتر استرنج در فیلم راهی به خانه نیست به مرد عنکبوتی کمک می کند؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا دکتر استرنج در فیلم راهی به خانه نیست به مرد عنکبوتی کمک می کند؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دکتر استرنج در فیلم راهی به خانه نیست به مرد عنکبوتی کمک می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید