آشنایی با پوتراجایا در تور مالزی

به گزارش سبزوار امروز، شهر پوتراجایا پیشتر به عنوان منطقه ای اداری شناخته میشده است و برخی از بخشهای دولت مالزی به این ناحیه منتقل شده است، اما امروزه توجه ها به جذابیت های گردشگری این شهعر توسعه یافته مالزی بیشتر شده است و جاذبه ها و امکانات رفاهی به خوبی برای رفاه گردشگران آماده سازی شده است.

آشنایی با پوتراجایا در تور مالزی

پوتراجایا یکی از شهرهای مهم و زیبای تور مالزی به شمار می رود که اخیرا به پیشرفت های بسیاری در زمینه گردشگری دست یافته است و به قولی گامی رو به جلو برداشته است. در این شهر جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر و باور نکردی به وفور به چشم می خورد، اما اجازه دهید که در این مطلب مجال را غنیمت شمرده و تنها به اختصار به معرفی برخی از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بخشی از جاذبه های دیدنی، جغرافیا و اقلیم، مراکز خرید، تفریحات و سرگرمی در سطح شهر، مکان های مناسب اقامت، غذاخوری ها و غیره در شهر دیدنی پوتراجایا آشنا کنیم.

جغرافیا، اقلیم و آب و هوا پوتراجایا

درجه حرارت در پوتراجایا در طول روز به 33 درجه سانتی گراد می رسد و در شب به 24 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. سطح رطوبت در پوتراجایا به 75 درصد در سال می رسد. با این حال، از ماه مارس تا سپتامبر هوا رو به گرمی و خشکی می رود. بارش باران در این بخش هر ساله بین 3300 میلی متر تا 4600 میلی متر بسته به هر محل متغیر است. مرطوب ترین ماه های سال در پوتراجایا نوامبر و فوریه به شمار می روند.

فعالیت های تفریحی در پوتراجایا

زمانی که در پوتراجایا هستید فعالیت های سرگرم کننده بی شماری در فضای باز برای شما وجود دارند. از این قبیل می تواند به گشت زنی با قایق در دریاچه پوتراجایا اشاره نمود. زمانی که در کشتی هستید مناظر حیرت انگیز بسیاری در اطرافتان خواهید دید. به شما پیشنهاد می کنیم که با دقت به تماشای چشم اندازهایی که سراسر دریاچه را فرا گرفته اند بنشینید.

از جمله این مناظر زیبا می توان : پل پوتراجایا، مسجد پوتراجایا و ساختمان های اداری دولت را نام برد. تهویه هوا در این کشتی گردشی مطبوع است پس جایی برای نگرانی نیست. و ظرفیت آن نیز به 76 نفر می رسد. همچمنین، قایق های کوچک تر برای گروه های کم جمعیت تر از گردشگران و مهمانان تعبیعه شده است.

از دیگر مکان های فوق العاده ای که در این شهر می توانید از آن بازدید کنید باغ گیاه شناسی پوتراجایا به شمار می رود. این باغ در بخش شمالی منطقه 1 واقع شده است. این پارک به منظور تحقیقات آموزش و پرورش و به عنوان یک پناهگاه ملی برای طبقه بندی پوشش های گیاهی مالزی ساخته شده است. از ویژگی ها و مشخصات بارز این پارک می توان به پل سایبان، باغ خورشید و مسیر کاوش گران و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این باغ بزرگ ترین باغ گیاه شناسی در مالزی محسوب می شود که مساحت آن به 92 هکتار می رسد. در حال حاضر، پارک دارای بیش از 700 گونه متفاوت از گل های مختلف، گیاهان بومی و همچنین گونه های گیاهی از مناطق آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام می باشد.

پارک پوتراجایا یکی از اماکنی است که در زمان اقامت در شهر باید از آن دیدن نمایید. این محل اولین تالاب ساخته دست بشر به شمار می رود که در مالزی احداث شد و در حدود 2000 هکتار را اشغال کرده است. این پارک شمال یک برج 18 متری، مسیرهای پیاده روی در دل طبیعت، مناطق مناسب جهت پیک نیک و بسیاری از امکانات گردشگری دیگر است.

راهنمای خرید در پوتراجایا

در شهر پوتراجایا محلی که می توانید خریدتان را در آن به نحو احسن انجام دهید، مرکز خرید آلماندا پوتراجایا (Alamanda Putrajaya) می باشد. آلماندا پوتراجایا مکانیست که در آن می توانید از لذت خوردن یک فنجان قهوه بهره مند شوید. همچنین، می توانید همراه با دوستانتان به کافه های روباز بروید. در این کافه ها شما می توانید حتی به تماشای فیلم بنشینید.

بخشی از مرکز خرید آلماندا نیز به مواد غذایی اختصاص داده شده و شما می توانید خوراکی های مورد نظر خود را از آنجا خریداری کنید. همچنین، فروشگاه های زیبایی از برند های معتبری چون اسپیریت (esprit)، نایک (nike)، آلدو(aldo) ، گس (Guess) و غیره … در این مرکز خرید باشکوه به چشم می خورند. برای بازدیدکنندگان محترمی که به پوتراجایا سفر کرده اند، دراین مکان یک پیشخوان ویژه که انواع غذاهای مختلف را سرو می کند، قرار داده شده است.

نهارخوری و رستوران در پوتراجایا

وقتی در تور مالزی سریه میزنید نگران خوراک نباشید در این شهر غذا آماده است. کافه شهر قدیم، رستوران دره سیاه، کافه پالم هیل، کبابخانه تاسیک پوتراجایا و هزاران رستوران و کافه دیگر در این شهر آماده پذیرایی از گردشگران خواهند بود.

کافه پالم هیل در هتل شانگری لا (Shangri-La) در پوتراجایا واقع شده است. در این رستوران مجلل غذاهای خوشمزه تایلندی در مکانی که هرگز فراموش نخواهید کرد، به شما ارائه می شوند.

در کبابخانه تاسیک پوتراجایا، در کنار یک بوفه دلچسب می توانید از نگریستن به دریاچه پوتراجایا غرق در لذت شوید. صرف این وعده غذایی می تواند برای خانواده ها و مخصوصا زوج های جوان محفلی رومانتیک را رقم بزند.

محل اقامت در پوتراجایا

شهر کلانتان (Kelantan) هتل های بسیاری را برای اقامت به شما ارائه می دهد و گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت. در سال های اخیر، گردشگری در کلانتان رشد به سزایی داشته و این امر به دلیل توسعه مکان های بزرگ و مناطق جالب توجه در این شهر می باشد. در میان هتل های بی شماری که در شهر کلانتان به چشم می خورند، می توان از کلبه های شیشه ای کوتا بهرو (Crystal Lodge Kota Bahru)، هتل سوریا (Suria Hotel)، هتل رایدل (Ridel Hotel) و چندی دیگر نام برد.

حمل و نقل و جابجایی در پوتراجایا

سیستم حمل و نقل در شرق به خوبی غرب تمام نقاط را به هم متصل نمی کند. در این شهر شما می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس به مناطق مورد نظر خود عزیمت کنید و در سطح شهر گردش کنید. البته اگر در بتوانید با ماشین شخصی خود این طرف و آن طرف بروید مسلما راحت تر خواهد بود. اگر حمل و نقل ماشین خودتان کمی سخت است، به شما پیشنهاد می کنیم که یک اتومبیل زیبا اجاره کنید. در شهر کلانتان اتومبیل های متنوعی برای اجاره به گردشگران ارائه می شوند.

منبع: putrajaya.attractionsinmalaysia.com
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 338

به "آشنایی با پوتراجایا در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پوتراجایا در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید