پروفسوری که در خون و روحش عشق به ایران موج می زند

به گزارش سبزوار امروز، تهران (پانا) - مجید فتاحی، تهیه کننده مجموعه مستند مسیحا دم گفت در قسمت چهارم این مجموعه که امروز ساعت 15 : 18 دقیقه پخش می گردد زندگی دکتر داریوش فرهود ، پدر علم ژنتیک ایران، روایت می گردد.

پروفسوری که در خون و روحش عشق به ایران موج می زند

فتاحی در توضیحات تکمیلی درباره این برنامه گفت: کوشش پروفسور فرهود برای اعتلای علم ژنتیک در ایران و علاقه این استاد برجسته به شعر و ادبیات و فرهنگ غنی کشورمان روایت شیرینی به همراه دارد که دیدن و شنیدن آن خالی از لطف نیست.

فتاحی با بیان این که پرفسور فرهود در سال 1354 اولین کلینیک ژنیتیک در کشور را تأسیس کرد اضافه نمود: ایشان علیرغم دریافت درجه پرفسوری از دانشگاه مونیخ آلمان در سال 1991 ، حاضر به ترک ایران نشد و از سال 1355 تا به امروز به سمت کارشناس ژنتیک انسانی و عضو کمیته اخلاق در ژنتیک پزشکی سازمان بهداشت جهانی در ایران مشغول به خدمت رسانی است.

تهیه کننده مجموعه مستند مسیحادم از علاقمندان به آشنایی با پزشکان فرهیخته کشورمان دعوت کرد بیننده این مجموعه از شبکه یک باشند.

لازم به ذکر است مجموعه مستند مسیحادم کاری از گروه تاریخ ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که با موضوع روایت زندگی پزشکان معاصرو فرهیخته ایرانی تهیه شده است.

این مستند شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت 15 : 18 دقیقه تقدیم بینندگان شبکه یک می گردد .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1963

به "پروفسوری که در خون و روحش عشق به ایران موج می زند" امتیاز دهید

2 کاربر به "پروفسوری که در خون و روحش عشق به ایران موج می زند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسوری که در خون و روحش عشق به ایران موج می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید