پارک هفت ستاره، پارکی با طبیعت خیره کننده در چین

به گزارش سبزوار امروز، پارک هفت ستاره چین

گویلین، شهری در جنوب شرقی ایالت گوانگشی، در جنوب چین است. به دلیل تعداد زیاد درختان اسمانتوسی که در این شهر رشد می نمایند نام آن را گویلین (به معنی جنگل درختان اسمانتوس) گذاشتند. صخره های کارست این شهر شهرت جهانی دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب چین است. می خواهیم درباره پارک هفت ستاره چین صحبت کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک هفت ستاره، پارکی با طبیعت خیره کننده در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پارک هفت ستاره (Seven star park) با مساحت بیش از 120 هکتار بزرگ ترین پارک شهر گویلین است. این پارک در کرانه شرقی رودخانه لی قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر گویلین 1.5 کیلومتر است. در پارک هفت ستاره، هفت قله وجود دارد که چهار تای آن قله های کوه پوتو و سه تای آن قله های کوه هلال ماه هستند. موقعیت قرار دریافت این قله ها طوری است که به شکل صورت فلکی دب اکبر درآمده اند و به همین دلیل است که به این پارک، هفت ستاره می گویند. این پارک پر از کوه، آب های زلال، جنگل های سنگی، دره های عمیق، حیوانات، گیاهان و آثار فرهنگی باارزش است. پارک از زمان سلسله های سوی (581-618) و تانگ (618-907) اهمیت پیدا نموده است. مهمترین جاذبه های این پارک پل گل، کوه پوتو، غار هفت ستاره، تپه شتر، کوه هلال ماه و جنگل گوای های استل است.

پل گل که در زمان سلسله سونگ (960-1279) ساخته شده قدیمی ترین پل در شهر گویلین است. هر سال در بهار و تابستان این پل پر از گل های زیبا می گردد و به همین خاطر است که به آن پل گل می گویند. در قسمت پایین این پل قوس هایی وجود دارد که انعکاس آن ها در آب همواره - حتی اگر مقدار آب هم تغییر کند- به شکل ماه کامل است.

کوه پوتو که محل عبادت بسیاری از مردم چین است بخش اصلی این پارک می باشد. در این کوه، غارها و عمارت های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها غار زانفنگ است که در پای جنوب غربی کوه قرار گرفته است. اگر از این کوه بالا بروید در وسط راه به عمارت دو طبقه پوتو جینکشه می رسید و در بخش غربی کوه، غار معروف هفت ستاره را می بینید. این غار طاقدیس ها، ناودیس ها و ستون های سنگی بسیاری دارد که توسط سنگ آهک به وجود آمده اند.

اگر در سمت راست غار از کوه بالا بروید به قبر سه ژنرال و 800 قهرمان این شهر می رسید، در نوک کوه هم یک جنگل سنگی و دو عمارت وجود دارد. تپه شتر در پشت کوه پوتو قرار گرفته است و چون شکلی شبیه تنگ داشت، زمانی به هو شان معروف بود. در گذشته فردی از سلسله مینگ بر روی این تپه زندگی می کرد و تعداد زیادی درخت آلو در این محل کاشت. در فصل بهار، شکوفه این درختان به همراه نورهای خورشید در هنگام طلوع و غروب منظره ای رویایی را به وجود می آورد. بر روی این تپه باغ بونسای، باغ وحش گویلین و چای خانه های زیادی وجود دارد. کوه هلال ماه در بخش جنوبی کوه پوتو قرار گرفته است. در قسمت قوسی کوه، سنگی به شکل هلال ماه را می بینید و به همین دلیل است که به آن کوه هلال ماه می گویند.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 718

به "پارک هفت ستاره، پارکی با طبیعت خیره کننده در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک هفت ستاره، پارکی با طبیعت خیره کننده در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید