واکسیناسیون 720 هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل

به گزارش سبزوار امروز، رئیس اداره بهداشت و بیماری های طیور دامپزشکی کرمانشاه گفت : 720 هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

واکسیناسیون 720 هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل

علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و بیماری های طیور دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع فصل سرما و شروع بعضی از بیماری های شایع در بین دام و طیور در این بازه زمانی از امسال،گفت : در این راستا به منظور پیشگیری از بیماری نیوکاسل واکسیناسیون به طور رایگان شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون 720 هزار قطعه طیور در روستا های استان کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند، اضافه کرد: این بیماری به صورت اختلالات تنفسی، عصبی و گوارشی طیور با توجه به اندازه شدت درگیری با با بروز پیدا می نماید.

رئیس اداره بهداشت و بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه به علائم عمومی و حاد بیماری نیوکاسل در بین طیور تاکید و توضیح داد: علائم عمومی این بیماری به صورت تیرگی تاج و ریش طیور، اسهال و اجتناب از خوردن آب و غذا بوده و در موارد حادتر به صورت فلجی در اعصاب، دست و پا مشاهده می گردد.

حیدری خاطر نشان کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری با قدمت 50 سال است که به صورت واگیر در کشور و در بین طیور نمایان شد که سر منشأ این بیماری نیز پرندگان وحشی و بومی است.

وی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام بیماری نیوکاسل باعث جلوگیری از تلفات زیاد می گردد، گفت: صاحبان واحد های صنعتی باید نسبت به واکسیناسیون طیور در مرغداری ها بیشتر توجه داشته باشند و برای انجام آن اقدامات لازم را انجام دهند و بهداشت طیور در واحد های مرغداری را رعایت نمایند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2535

به "واکسیناسیون 720 هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 720 هزار قطعه طیور در کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید