طراحی سایت: همراه اول از باند فرکانسی 2300 رونمایی کرد: اتصال مردم با گوشی به سایت های TD، LTE

به گزارش سبزوار امروز، همراه اول از نخستین سایت TDLTE خود روی لایه فرکانسی نو 2300 مگاهرتز در مرکز مخابراتی شهید کاظمیان رونمایی کرد.

طراحی سایت: همراه اول از باند فرکانسی 2300 رونمایی کرد: اتصال مردم با گوشی به سایت های TD، LTE

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

همراه اول، چند روز پس از ایرانسل، سراغ استفاده از لایه فرکانسی تازه 2300 رفت تا بتواند ظرفیت شبکه باندپهن موبایل خود را افزایش دهد. همراه اول می گوید مشتریان این اپراتور می توانند با گوشی تلفن همراه خود به این باند فرکانسی وصل شوند.

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول گفت چهارشنبه هفته گذشته، لایه تازه فرکانسی 2300 مگاهرتز همراه اول راه اندازی شده است.

طاهری بخش در این رابطه می گوید:

بعد از صدور پروانه بهره برداری از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بلافاصله به سمت تأمین تجهیزات و تشکیل تیم های داخلی با اهداف توسعه ظرفیت شبکه پهن باند نسل چهارم و راه اندازی سایت های ارتباطی روی لایه فرکانسی تازه رفتیم. لذا توانستیم نخستین سایت TD-LTE مبتنی بر باند 2300 مگاهرتز تهران را در مرکز شهید کاظمیان راه اندازی کنیم.

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول می گوید در دوران پاندمی کرونا، حجم ترافیک روزانه همراه اول سه برابر شده و به مرز 18.5 پتابایت رسیده است. او اشاره می نماید همراه اول به تدریج تجهیزات تازه TD-LTE را روی سایت های FDD خود نصب می نماید تا بتواند از لایه فرکانسی تازه برای افزایش ظرفیت شبکه استفاده کند.

  • فرکانس 2300 مگاهرتز برای اینترنت 4G FDD است یا اینترنت TDLTE؟

او می گوید همراه اول کل برنامه اش را برای سال 1401 طرح ریزی نموده است تا بتواند کل سایت های FDD خود را برای لایه فرکانسی 2300 مگاهرتز مجهز کند. براساس گفته های ایشان، همراه اول تا دی ماه سال 1401، حدود 1800 سایت خود را به تجهیزات فرکانس 2300 و باند 40 تی دی ال تی ای مجهز می نماید و مردم می توانند در این سایت ها به فرکانس 2300 وصل شوند.

طاهری بخش در ارتباط با این مسئله که کاربران چگونه می توانند از فرکانس 2300 استفاده نمایند هم گفت:

هم اکنون حدود 70 درصد گوشی های فعلی که در اختیار مشتریان این اپراتور قرار دارند امکان استفاده از این باند فرکانسی را دارند.

تیر ماه امسال، مزایده باند فرکانس 2300 مگاهرتز برگزار گردید و یک تکه 40 مگاهرتزی آن در اختیار ایرانسل و همراه اول نهاده شد. چند روز پیش،

فرکانس 2300 مگاهرتز یا باند 40 روی شبکه های ارتباطی نسل چهارم TD-LTE قرار گرفته است و اینک همراه اول و ایرانسل از آن برای افزایش ظرفیت شبکه موبایل خود استفاده می نمایند. اسمارت فون هایی که از باند 40 پشتیبانی می نمایند؛ می توانند با سیم کارت های معمولی خود به سایت های مجهز به لایه فرکانسی 2300 مگاهرتز وصل شده و مکالمه تلفنی، پیامک و اینترنت استفاده نمایند.

همراه اول جزئیات بیشتری درباره نحوه استفاده از فرکانس 2300 مگاهرتز نداده است و مثلا نمی دانیم آیا مشترکان مبین نت هم می توانند با سیم کارت های TDLTE خود به این فرکانس برای استفاده از اینترنت وصل شوند یا خیر!

در ایرانسل، هم با گوشی موبایل و هم با مودم می توان به باند 40 وصل شد و مکالمه، پیامک و اینترنت داشت!

افزوده شدن لایه فرکانسی 2300 مگاهرتز به ظرفیت شبکه موبایل، در درازمدت یک ساله می تواند روی سرعت و کیفیت اینترنت و ارتباطات موبایل تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2370

به "طراحی سایت: همراه اول از باند فرکانسی 2300 رونمایی کرد: اتصال مردم با گوشی به سایت های TD، LTE" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی سایت: همراه اول از باند فرکانسی 2300 رونمایی کرد: اتصال مردم با گوشی به سایت های TD، LTE" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: همراه اول از باند فرکانسی 2300 رونمایی کرد: اتصال مردم با گوشی به سایت های TD، LTE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید