خبرنگاران نرم افزار رایگان مشاوره پزشکی کرونا در کردستان طراحی شد

به گزارش سبزوار امروز، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سامانه و نرم افزار رایگان مشاوره تخصصی پزشکان در خصوص ویروس کرونا توسط یک شرکت دانش بنیان این استان طراحی و ساخته شد.

خبرنگاران نرم افزار رایگان مشاوره پزشکی کرونا در کردستان طراحی شد

برهان صلواتی روز پنجشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اقدامات انسان محبت آمیز برخی از کارآفرینان و تعاونگران استان برای تولید ماسک و لوازم ضروری مبارزه با کرونا گفت: شرکت دانش بنیان اهورا که با نرم افزار و پلتفرم سلامت دیجیتال ژین در حوزه سلامت فعالیت دارد اقدام به طراحی سامانه و اپلیکیشن کاملا رایگان مشاوره توسط پزشکان و متخصصین حوزه سلامت کرده است.

وی اضافه کرد: این نرم افزار برای اولین بار در کشور عرضه و از طریق کافه بازار قابل دانلود بوده و نشان دهنده پیوستن برخی نهادهای فعال در حوزه طرح تکاپوی این استان به پویش ملی مبارزه همگانی علیه ویروس کرونا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اقدامات و عملکرد شرکت اهورا در حوزه سلامت کشور موفقیت آمیز بوده و دارای عنوان اول کشوری رویداد هم اندیشی بیمه سلامت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 13 نهاد در طرح تکاپوی کردستان در بخش های مختلف از جمله سلامت، گیم و انیمیشن، تولید محتوا، رسانه اینترنتی، و واقعیت مجازی فناوری سه بعدی فعالیت دارند افزود: پنج نهاد جدید هم در حوزه های شهر هوشمند، بلاکچین و خدمات نوین پرداخت در حال تشکیل است.

صلواتی گفت: این نهادها در حوزه های مختلفی همچون گیم دارای دستاوردهای بین المللی و در زمینه تولید محتوا نیز اولین رسانه اینترنتی کوردی زبان با نام کوردمی فعال است.

در آمار منتهی به ظهر امروز (پنجشنبه) 11 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 200 نفر از افراد به این بیماری قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان های کردستان شامل سقز با 78 نفر، بانه 41 نفر، سنندج 32 نفر، کامیاران هشت نفر، قروه 13 نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار 12 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است که بسیاری از این افراد با کسب بهبودی خود از بیمارستان ترخیص شده اند.

تا به امروز 570 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 200 نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش 311 نیز منفی بود البته جواب آزمایش 59 نمونه باقی مانده هنوز مشخص نشده است.

تعداد فوتی های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان با این بیماری تا به امروز به 21 نفر رسیده که این تعداد شامل 11 نفر در سقز، سه نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه، یک نفر در بیجار و 2 نفر هم در بانه است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز یک هزار و 46 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 18 هزار و 407 نفر رسید.

خوشبختانه 5979 نفر از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است بوده و متاسفانه با جان باختن 149 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و 284 نفر رسید.

موارد جدید بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان ها شامل تهران 137 نفر، قم 31 نفر، گیلان 73 نفر، اصفهان 108 نفر، البرز 61 نفر، مازندران 58 نفر، مرکزی 47 نفر، قزوین 47 نفر، سمنان 16 نفر، گلستان 9 نفر، خراسان رضوی 50 نفر، فارس 21 نفر، لرستان 37 نفر، آذربایجان شرقی 58 نفر، خوزستان 22 نفر، یزد 69 نفر، زنجان 26 نفر، کردستان 11 نفر، اردبیل 16 نفر، کرمانشاه 6 نفر، کرمان 14 نفر، همدان 20 نفر، سیستان و بلوچستان 18 نفر، هرمزگان 5 نفر، خراسان جنوبی 5 نفر، چهارمحال و بختیاری 3 نفر، ایلام 8 نفر، آذربایجان غربی 26 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 15 نفر، بوشهر 8 نفر، خراسان شمالی 21 نفر تعداد مبتلایان جدید به این ویروس در کشور است.

در استان های تهران، مازندران، گلستان، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، سمنان، کردستان، خوزستان و فارس کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا داشتیم که این نشان دهنده رعایت موارد از طرف مردم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1246

به "خبرنگاران نرم افزار رایگان مشاوره پزشکی کرونا در کردستان طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نرم افزار رایگان مشاوره پزشکی کرونا در کردستان طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید