نقش عمان در روابط غرب با ایران مهم است

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: سفیر انگلیس در سلطان نشین عمان بر نقش مسقط در بهبود روابط میان غرب با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

نقش عمان در روابط غرب با ایران مهم است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین المللی خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی ؛ جیمی باودن سفیر انگلیس در سلطان نشین عمان وجود روابط خوب و گسترده میان سلطان نشین عمان وجمهوری اسلامی ایران از یک طرف و وجود چنین رابطه ای میان مسقط و دیگر پایتخت های کشورهای غربی را برای بهبود روابط میان غرب و ایران بسیار مهم ارزیابی کرد.

سفیر انگلیس درمسقط در بخش دیگری از سخنانش اضافه نمود؛ وجود چنین روابطی از سوی مسقط نقش این کشور را در حل اختلافات و کاستن از میزان تنش های احتمالی بسیار بالا می برد.

جیمی باودن در ادامه گفت: هم اکنون میان انگلیس و سلطان نشین عمان درخصوص پرونده های مختلفی نظیر پرونده سوریه و یمن خط ارتباطی وجود دارد تا با پا در میانی مسقط از بسیاری از تنش های احتمالی در منطقه کاسته گردد.

این سفیر انگلیسی در مسقط اضافه نمود: ما اسنادی را در اختیار داریم که نشان می دهد سیاست سلطان نشین عمان برپایه احترام به حقوق کشورهای دیگر و داشتن رابطه با تمام کشورهای دنیا پایه ریزی شده است و لندن برای این سیاست مسقط همیشه احترام می گذارد.

وی درباره روابط سلطان نشین عمان با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت ؛ روابط بسیار خوب این دو کشور باعث شده است تا مسقط همیشه در سوء تفاهم ها و اختلافات پیش آمده بین غرب و تهران نقش میانجی را ایفا نماید واکنون نیز در ماجرای سوریه سلطان نشین عمان میان غرب و تهران نقش واسطه را ایفا می نماید.

وی با تقدیر از وضع حقوق بشر در سلطان نشین عمان گفت ؛ این کشور در سال 2011 شاهد یک سری از اعتراضات مردمی ونا آرامی ها بود که با درایت مقامات این کشور این نا آرامی ها به وسیله اعمال بعضی از برنامه های اصلاحاتی و مالی به مسائل مردمی سریعا توجه شد و قدرت مجلس منتخب ملت در این اصلاحات سیاسی نیز افزایش یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 587

به "نقش عمان در روابط غرب با ایران مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش عمان در روابط غرب با ایران مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید