نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر معرفی گردید
به گزارش سبزوار امروز، انتها پس از مدت ها انتظار میتسوبیشی رسماً نسل جدید کراس اوور اوتلندر را معرفی نموده است. این خودرو که اولین محصول میتسوبیشی تحت تأثیر مستقیم اتحاد رنو-نیسان محسوب می گردد، هرچند بر اساس پلت فرم نیسان روگ شکل گرفته اما گفته می گردد برداشت خاص خود را ارائه خواهد داد.
به گزارش خبرنگاران، این کراس اوور میان سایز که فروش بالایی دارد، نه تنها برای میتسوبیشی بسیار مهم است بلکه برای نیسان هم که 34 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد بسیار اهمیت دارد.
میتسوبیشی با پلت فرم های قدیمی و سبد محصولات محدود در بازار حیاتی ایالات متحده، این اواخر به دردسر افتاده است زیرا فروش آن در سال 2020 نسبت به سال قبل کاهشی 27 درصدی داشته است.
حال اما اوتلندر جدید به عنوان اولین محصول کاملاً جدید میتسوبیشی طی چند سال گذشته، بخشی از استراتژی تغییر موقعیت این برند ژاپنی است تا به جایگزینی سرگرم کننده و هیجان انگیز برای محصولات نیسان تبدیل گردد.
اوتلندر جدید همچنین برداشتی مدرن از زبان طراحی میتسوبیشی را به نمایش می گذارد و به عنوان پرچم دار این شرکت، بالاتر از سایر کراس اوورهای آن قرار می گیرد.
فاصلهٔ محوری نسل جدید اوتلندر از 2,669 میلی متر به 2,705 میلی متر افزایش یافته و به همین دلیل حالا فضای پای سرنشینان جلو 254 میلی متر و جایگاه های ردیف دوم 279 میلی متر بیشتر شده است.
علاوه بر این، طول خودرو با 15 میلی متر افزایش به 4,710 میلی متر و عرض آن نیز با 508 میلی متر افزایش به 1,861 رسیده است. به لطف این افزایش ابعاد، طول فضای بار در هنگام جمع بودن جایگاه های ردیف سوم و دوم از 1,687 میلی متر به 2,040 میلی متر رسیده است.
اوتلندر اولین خودرویی است که تفسیر جدیدی از چهرهٔ موسوم به سپر پویای میتسوبیشی را ارائه می نماید و درعین حال از دو نمونه از محبوب ترین محصولات میتسوبیشی یعنی پاجرو و لنسر اوولوشن X الهام گرفته است.
در جلوی خودرو چراغ های اصلی در میانهٔ سپر جای گرفته اند و در بالای آن ها نیز دی لایت ها و راهنماها تعبیه شده اند.
در پروفیل جانبی اوتلندر هرچند تفاوت های زیادی مثل خطوط متفاوت روی درها به چشم می خورد اما نمی توان کتمان کرد که بازهم در این نما نیسان روگ را به یاد می آورد. در عقب اما این مشکل وجود ندارد و اوتلندر با چراغ های افقی باریک خود نمای منحصربه فردی دارد.
کابین اوتلندر به طور خاص موردتوجه طراحان بوده و برای اینکه این کراس اوور ژاپنی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد، به کیفیت متریال و هماهنگی قطعات داخلی توجه دقیقی شده است.
اوتلندر همچنین تنها خودرو در کلاس خود است که به صورت استاندارد با سه ردیف جایگاه ارائه می گردد.
به گفتهٔ میتسوبیشی، کابین اوتلندر جدید فضایی ساکت و آرام را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که کیفیت و راحتی آن بالاتر از این کلاس است. در داخل این ماشین مثل بیشتر خودروهای مدرن دو صفحه نمایش تعبیه شده که شامل یک نمونهٔ 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و یک 9 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم می گردد.
اوتلندر مدل 2022 به صورت استاندارد با 11 ایربگ، چندین پورت شارژ USB A و USB C و تودوزی پارچه ای ارائه می گردد درحالی که در تیپ های بالاتر از جایگاه های چرمی، تزئینات آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالای تمام رنگی و سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو هم برخوردار خواهد بود.
نسل جدید اوتلندر به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری بنزینی مجهز شده که به تازگی توسط اتحاد توسعه یافته است.
این یعنی کراس اوور جدید میتسوبیشی از همان پیشرانه ای استفاده می نماید که زیر کاپوت بسیاری از محصولات نیسان واقع شده است.
این موتور که 180 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد، روی کاغذ به سختی می تواند با خواسته های اسپرتی و هیجان انگیز میتسوبیشی مطابقت داشته باشد.
علاوه بر این، پیشرانهٔ اوت لندر به یک گیربکس هشت سرعتهٔ CVT متصل شده که کاملاً با میراث میتسوبیشی در تضاد است.
بااین حال، این کراس اوور جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرکی بنام Super Control 4WD مجهز شده که ظاهراً از میراث رالی WRC میتسوبیشی گرفته شده است.
این سیستم از یک انتخاب گر جدید حالات رانندگی سود می برد که شش حالت مختلف شامل معمولی، آسفالت، شن وماسه، برف و گل ولای را ارائه می نماید.
جالب اینکه این انتخاب گر در نسخه های محرک جلوی اوت لندر هم ارائه می گردد اما در اینجا حالت گل ولای حذف می گردد.
قیمت پایهٔ نسل جدید اوت لندر مدل 2022 از 25,795 دلار شروع می گردد اما قیمت تیپ های بالاتر و مجهزتر هنوز اعلام نشده است.
کراس اوور جدید میتسوبیشی با این قیمت از رقبای میان سایز خود مثل نیسان مورانو و هوندا پاسپورت 33 هزار دلاری بسیار ارزان تر است اما با رقبای کامپکت مثل نیسان روگ با قیمت 25,650 دلار و تویوتا رافور با 26,150 دلار در یک سطح قرار می گیرد.
فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ابتدا در ماه آوریل در ایالات متحده شروع می گردد و سپس در اواخر سال جاری به دیگر بازارها خواهد رسید.
منبع: پدال
منبع: جام جم آنلاین