مکانیسم اثر عسل در زخم

به گزارش سبزوار امروز، عسل، به علت خاصیت آنتی بیوتیکی، از زمان های قدیم به اسم دارو مورد استفاده بوده است. یکی از این خواص دارویی، درمان زخم با عسل است.

مکانیسم اثر عسل در زخم

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام طب باکس، در واقع عسل به بسته شدن سریع تر زخم یاری نموده و باعث افزایش سرعت فرایند بهبود زخم می گردد، هم چنین از پیشروی عفونت هم جلوگیری می نماید.

عسل چگونه زخم را درمان می نماید؟

در سال های اخیر مطالعات گسترده و مختلفی در زمینه خواص دارویی عسل و تاثیر آن بر درمان زخم ها انجام گرفته است و محققان کوشش نموده اند تا به مکاهمم اثر این ماده در درمان زخم ها پی ببرند. به بیان کلی می توان علت این خاصیت را می توان ماهیت اسیدی عسل دانست که در پانسمان عسل استفاده شده است.

PH عسل در میان بازه 3.2 تا 4.5 قرار گرفته و این مسئله نشان از خواص اسیدی این ماده دارد. اسیدها، باعث ترشح خون و آزاد سازی اکسیژن شده و این فرایند باعث بهبود زخم می گردد. به علاوه قند موجود در عسل باعث کاهش تورم در نقطه آسیب دیده شده و با بیرون کشیدن آب از بافت های آسیب دیده، باعث از بین رفتن بافت های باکتریایی می گردد. در مواردی مثل ژل عسل مدی هانی که موجب از بین رفتن بافت مرده یا اسلاف می گردد هم کاربردی است.

ذکر این نکته ضروری است که در صورت روبرو با زخمی جدی ضروری است به پزشک مراجعه کنیم و درمان زخم با عسل بهتر است با صلاحدید پزشک انجام گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2163

به "مکانیسم اثر عسل در زخم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیسم اثر عسل در زخم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید