موزه سرگئی پاراجانف؛ موزه ای دیدنی و تاثیرگذار در ایروان

به گزارش سبزوار امروز، موزه سرگئی از اصلی ترین دیدنی های ارمنستان هست. اسم این موزه برگرفته از شخصی به اسم سرگئی پاراجانف بوده که یک هنرمند شوروی ارمنی بود و آثار زیادی را بوجود آورد. بعد از گذشت یک سال از مرگ این هنرمند، موزه سرگئی پاراجانف ایروان فعالیت خود را از سال 1991 آغاز کرد تا اینکه در سال 2015 از سوی سایت تریپ ادوایزر انتخاب شد. این هنرمند با اینکه فیلمهای شناخته شده بسیار کمی دارد، ولی پیروز شد تا یک موزه را به نام خود کند. با ما در این مقاله خواندنی و جذاب همراه شوید تا شما را با تاریخچه و معماری موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان آشنا نماییم.

موزه سرگئی پاراجانف؛ موزه ای دیدنی و تاثیرگذار در ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بازدید

پاراجانف بعد از اینکه در یک فیلم خارجی هنرنمایی کرد، مشهور شد و همین موضوع باعث منع فعالیت او در سرزمین مادری خود یعنی گرجستان گشت. پس از اینکه از سوی اتحاد جماهیر شوروی منع فعالیت شد، به ایروان مسافرت کرد و با اینکه این شهر هم بخشی از نواحی اتحاد جماهیر شوروی بحساب می آمد، مشهورترین و معروفترین فیلم خود به اسم رنگ انار را ساخت. این فیلم با مضمونی عرفانی، فلسفی و ساختاری مبهم ساخته شد. این فیلم جوایز بسیاری را بدست آورده و بعنوان مبهم ترین فیلم تاریخ از آن یاد می گردد. رنگ انار تنها دو ماه در کل اتحاد جماهیر شوروی روی پرده قرار داشت و به این فیلم مجوز پخش خارج از آن اتحاد داده نشد.

موزه سرگئی پاراجانف ایروان حاکی از مخالفت با خلق آثار هنری هست. آثار فراوانی از پاراجانف در موزه وجود دارند که در زندان خلق شده اند و از جمله این آثار می توان به نقاشی روی کارتهای بازی و کلاژهای بسیار زیبا اشاره نمود. کسانی که از این موزه بازدید می نمایند، بعضی از آثارها مورد پسندشان است و بعضی از آثار مورد پسندشان قرار نمی گیرند. با این حال، کلیه آثار پاراجانف بیانگر صبر و هنر وی هستند. در این موزه تعدادی از عکسهای ست فیلمبرداری وی در گرجستان نیز وجود دارند که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

موضوع این موزه همانند فیلم های آن هنرمند مبهم و نامشخص است، ولی بهترین گزینه برای بازگویی جو کشور در آن موقع بحساب می آید. اگر خرید کردن و رفتن به مراکز تجاری برایتان تکراری شده، پیشنهاد می کنیم که حتما از موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان بازدید کنید تا تجربه جدیدی برایتان گردد.

بهتر است پیش از رفتن به موزه نکاتی را بدانید

موزه از شناخته شده ترین موزه های ارمنستان بوده و از هر کسی در ایروان آدرس این موزه را بپرسید، به شما یاری خواهد نمود. کسانی که به ارمنستان مسافرت می نمایند، شناخت بسیار کمی از زبان ارمنی دارند و به همین خاطر، بهتر است در هنگام رفتن به موزه روی نقشه گوشی خود جهت را چک نموده تا درست باشد. تعداد اندکی از مردم ارمنستان با زبان انگلیسی آشنایی دارند و به همین علت، پیشنهاد می کنیم که تصاویری از این موزه را همراه خود داشته باشید و به آنها نشان دهید تا جهت را به شما بگویند.

در ادامه بخوانیدبا تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایروان آشنا شویممنبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1555

به "موزه سرگئی پاراجانف؛ موزه ای دیدنی و تاثیرگذار در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سرگئی پاراجانف؛ موزه ای دیدنی و تاثیرگذار در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید