موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف-35 به سنگاپور

به گزارش سبزوار امروز، وزارت خارجه آمریکا با فروش 12 فروند هواپیمای جنگنده اف-35 و تجهیزات مرتبط آن به سنگاپور موافقت نموده است.

موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف-35 به سنگاپور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا روز آدینه اعلام نمود: وزارت خارجه ایالات متحده با فروش 12 فروند جنگنده اف-35 به همراه تجهیزات مرتبط به سنگاپور به ارزش 2.75 میلیارد دلار موافقت نموده است.

البته نهایی شدن این قرارداد مشروط به تصویب کنگره آمریکا است. سنگاپور سال گذشته اعلام نموده بود که میخواهد 4 فروند جنگنده اف 35 از آمریکا خریداری کند و احتمالا خریداری 8 فروند دیگر را نیز آنالیز خواهد نمود تا جایگزین جنگنده های اف 16 کند.

وزارت دفاع سنگاپور اعلام نموده است که مفاد رسمی قرارداد مربوط به خریداری این جنگنده ها پس از تصویب نهایی کنگره شروع خواهد شد.

پنتاگون در ماه اکتبر اعلام نمود که قیمت جنگنده های اف 35 را 13 درصد کاهش داده است تا سایر کشورها نیز برای خرید این جنگنده ها تشویق شوند.

این جنگنده ها حدود 25 درصد درآمد سالیانه شرکت لاکهید مارتین آمریکا را تشکیل می دهد.

سنگاپور بیشترین بودجه دفاعی را در بین کشورهای جنوب شرق آسیا دارد و مورد توجه شرکتهای بزرگ تسلیحاتی دنیا قرار گرفته است.

سنگاپور که طی ماه های آینده انتخابات سراسری برگزار خواهد نمود، 30 درصد کل بودجه خود را برای مصارف امنیتی، دفاعی و دیپلماسی کنار گذاشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1112

به "موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف-35 به سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف-35 به سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید