مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

به گزارش سبزوار امروز، حال که در خصوص پمپئی و آتشفشان وزوو و سرگذشت تلخ این شهر صحبت کردیم، بد نیست با مهمترین جاذبه های پمپئی نیز آشنا شویم. اگرچه ما این شهر را بیشتر با فسیل انسان های دفن شده در زیر خاکستر آتشفشانی می شناسیم، اما سرتاسر آن پر از زیبایی های مختلف است.

مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

البته باید بدانید که این اجساد، در واقع مجسمه های گچی هستند که برای ساخت آنها، گچ درون حفره های شکل گرفته در خاکستر آتشفشانی تزریق شده است.

اما پمپئی کم کم به سوی سرنوشت خود در حال حرکت بود. اگرچه مردم پمپئی به زلزله های خفیف عادت نموده بودند، اما در روز 5 فوریه سال 62 میلادی، زلزله نسبتا بزرگی با شدت 5 الی 6 ریشتر، این شهر را لرزاند. زلزله باعث تخریب بخش هایی از شهر و بعلاوه بروز آتش سوزی در مرکز شهر شد، اما با توجه به ثروت و قدرت ناشی از تجارت و کشاورزی، اهالی پمپئی مجددا به بازسازی شهرشان پرداختند.

پمپئی (Pompeii) شهری است در جنوب ایتالیا و منطقه کامپانیا (Campania) که در 22 کلیومتری شهر ناپل (Naples) واقع شده است. هسته اولیه این شهر در حدود قرن هشتم پیش از میلاد به وسیله اوسک ها (Oscians) که از اقوام بومی ایتالیا بوده اند پایه گذاری شد. نقطه ای که شهر پمپئی بر روی آن بنا شد، در نزدیکی کوه آتشفشانی وزوو(Mount Vesuvius) قرار داشت که بعدها حادثه پمپئی را رقم زد.

منبع مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2262

به "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید