مسائل مربوط به بررسی تراکنش های بانکی پیگیری می شود

به گزارش سبزوار امروز، شصت و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با دستور کار بررسی شرایط بیکاری استان و همچنین مسائل اقتصادیاتی بنگاه های اقتصادی کرمانشاه برگزار گشت.

مسائل مربوط به بررسی تراکنش های بانکی پیگیری می شود

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در این جلسه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در فصل پاییز امسال، گفت: این کاهش بیکاری بر اساس بررسی هایی که مرکز مطالعات و پژوهش های اتاق ایران انجام داده است نیز پیش بینی می شد و اتفاق خوبی است که تداوم آن می تواند به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی استان کمک کند..

کیوان کاشفی با بیان اینکه نباید کاهش نرخ بیکاری را با دیده شک و تردید بنگریم، اضافه کرد: این شیوه ارائه آمار بیکاری چند سال است که در سراسر کشور و برای همه استان ها با همین فرایند انجام می شود پایین آمدن نرخ بیکاری کرمانشاه نیز بر اساس همین رویه بوده که باید با دید مثبت به آن بنگریم.

رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است اگرچه جایگاه کنونی که در بیکاری داریم هنوز مورد تأیید همه ما نیست و باید شرایط بهتری داشته باشیم، اما نباید فراموش کنیم نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به سال های قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

برپایی مراسم روز ملی صادرات کرمانشاه طی هفته های آینده

کاشفی همچنین از برپایی مراسم روز ملی صادرات کشور طی چند روز گذشته هم یاد کرد که به دلیل شرایط بیماری کرونا زمان آن به تأخیر افتاده بود و تاکید کرد: بنا داریم با توجه به اینکه شرایط کرمانشاه اکنون زرد است، مراسم روز ملی صادرات استان کرمانشاه را نیز طی یک یا دو هفته آینده برگزار کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه صادرکنندگان کشور و خصوصاً استان کرمانشاه طی دو سال اخیر با سختی های بسیار زیادی روبرو بودند و آن طور که باید نتوانستیم به مسائل آنها بپردازیم، یادآور شد: باوجود همه این مسائل صادرکنندگان استان کرمانشاه طی 9 ماهه امسال صادرات قابل توجهی داشتند که قابل تقدیر است.

او اضافه کرد: بنا داریم یک جلسه اختصاصی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را نیز به زودی به بررسی مسائل صادرات اختصاص دهیم.

به مسائل بررسی تراکنش های بانکی توسط اقتصادیات رسیدگی می شود

رئیس اتاق کرمانشاه سپس از گلایه برخی از فعالان اقتصادی در زمینه برخی مسائل اقتصادیاتی یاد کرد که در شوراهای حل اختلاف اقتصادیاتی هم دیده می شود و گفت: مشکل اصلی آنجا است که بر اساس مصوبه سال 1395 قانون اقتصادیات کشور، مقرر شد سازمان امور اقتصادیاتی بتواند تراکنش های بانکی را بررسی و از اطلاعات آن استفاده کند.

کاشفی اضافه کرد: ازآنجایی که این مصوبه صرفاً مربوط به سال 1395 به بعد است اما گاهی شاهدیم امور اقتصادیاتی تراکنش های بانکی سال های قبل از آن حتی گاهی تا سال 1391 را بررسی می کند درحالی که در آن سال ها هیچ ذهنیتی بین مؤدیان در زمینه بررسی تراکنش های بانکی وجود نداشته است.

او این فرایند را غیرقانونی دانست و خواستار رسیدگی به این مشکل شد که فعالان اقتصادی را به شدت دچار چالش کرده است.

کاشفی اظهار کرد: بنا داریم موضوع را در قالب مکاتبه ای با امضا استاندار به معاون اول رئیس جمهور ارجاع دهیم تا در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مطرح و بررسی شود تا ظرف یک یا دو ماه آینده شاهد حل این مشکل به صورت ملی باشیم.

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های پخش در تنظیم بازار کرمانشاه

رئیس اتاق کرمانشاه همچنین از بررسی مسائل شرکت های پخش استان در جلسات قبلی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان هم یاد کرد و ادامه داد: مصوبات خوبی در این زمینه داشتیم که شامل حل مشکل تأمین سوخت خودروهای شرکت های پخش و همچنین مشخص تکلیف شرایط کد پستی آنها بود.

به گفته کاشفی، همچنین مقرر شد مراکز پخش استان علاوه بر استفاده از ظرفیت واحد های تولیدی داخل استان امکان تعامل با شرکت های پخش ملی را نیز فراهم کنند و به علاوه از ظرفیت این شرکت ها در ستاد تنظیم بازار استان استفاده شود.

او اظهار داشت: به علاوه لازم است تعامل مناسبی بین شرکت های پخش و واحد های خرده فروشی ایجاد شود تا هم به بهبود سیستم پخش کالاها کمک شود و هم شاهد کاهش هزینه ها باشیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1821

به "مسائل مربوط به بررسی تراکنش های بانکی پیگیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مربوط به بررسی تراکنش های بانکی پیگیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید