مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

به گزارش سبزوار امروز، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از سرانجام مرمت عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر و دو قلعه قاجاری محمدخان دشتی و قلعه زایرخضرخان اهرمی اطلاع داد.

مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی سه بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار هستند که توسط اداره میراث فرهنگی استان بوشهر مورد احیا و مرمت قرار گرفتند.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر، امروز سه شنبه 3 مهر با اعلام این خبر گفت: سه بنای تاریخی قلعه محمدخان دشتی، قلعه زایرخضرخان اهرمی و عمارت علوی در بافت تاریخی بوشهر از محل اعتبارات ملی ـ استانی توسط اداره کل میراث فرهنگی بوشهر مرمت شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: مرمت این بناهای تاریخی درحالی از سال 93 شروع شد که استحکام بخشی اضطراری، سبک سازی سقف، گچکاری، کف سازی، بازسازی و مرمت درب و پنجره ها از جمله اقدامات مرمتی بود که به طور کاملا اصولی و با نظارت میراث فرهنگی انجام گرفت.

او تاکید نمود: درحال حاضر اقدامات واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی درجهت اشتغال و درآمدزایی در بوشهر شروع گردیده و قرار است به جز عمارت علوی که تبدیل به موزه چاپ و نشر گردیده است دو بنای دیگر با کاربری های فرهنگی و اقامتی به بهره برداری برسند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 185

به "مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت عمارت علوی و دو قلعه قاجاری در بوشهر به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید